Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zamulona honda

VI Co mogę zrobić auto bez mocy

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 12.05.2018

Odłącz pierwsza sondę od kostki, i wtedy z testuj


  • 0

#17 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • SkÄ…d:BBÅ‚ota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 02:09, 13.05.2018

Druga sonda jest od sprawdzania sprawnosci katalizatora.

 

Do " przemkowal " :

Czy przed wymiana kata miales jakies bledy, co Cie naprowadzilo na wymiane kata ?


  • 0

#18 tiesto84

tiesto84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 13.05.2018

Odłącz pierwsza sondę od kostki, i wtedy z testuj


A co to da na odłączonej ?
  • 0

#19 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 13.05.2018

zobaczysz czy wtedy nie ma zamuły. Mi ostatnio muliło auto, odłączyłem sondę pierwszą, i jak ręką odjął


  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:19, 13.05.2018

do " przemkowal " :

Czy przed wymiana kata miales jakies bledy, co Cie naprowadzilo na wymiane kata ?

Żadnych błędów bo mam tylko 1 sondę. Po prostu muł. Nie wchodził na obroty tak jak powinien i zbiegło się to z premią w robocie to wpadł większy kat w zamienniku. Stary nie wyglądał źle i w sumie dalej leży w piwnicy :D


  • 0

#21 tiesto84

tiesto84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 18.05.2018

zobaczysz czy wtedy nie ma zamuły. Mi ostatnio muliło auto, odłączyłem sondę pierwszą, i jak ręką odjął

 

Mówisz ? a bÅ‚Ä…d nie wyskoczyÅ‚ ? ta dziura  po sondzie nie musi być wtedy zatkana ? moze bym spróbowaÅ‚ faktycznie


  • 0

#22 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:31, 18.05.2018

Ale mowa jest o odpięciu wtyczki a nie i jej wykręceniu
  • 0

#23 tiesto84

tiesto84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 18.05.2018

Wątpię by to coś dało po odłączeniu jej auto przełączy w jakiś tryb awaryjny pewnie
  • 0

#24 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:46, 18.05.2018

Jak nie macie pewnosci, to niech ktorys znudzony bezawaryjnoscia 6stki odlaczy i bedzie wiadomo czego sie spodziewac :) Najlepiej od razu z filmem, zeby kolega nie musial bladzic szukajac wtyku. Btw, ten stukowy juz jakos sprwadzony? (juz sie raz odbilem ze tu przeplywki nie ma, ale jest pare rzeczy ktore wlasciwie robia to samo i efekty ich awarii sa zblizone, wliczajac awarie stukowego)


  • 0

#25 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:13, 18.05.2018

to i ja siÄ™ dopiszÄ™ :D
pytanie nr1: jak były zbierane te logi? na ciepłym, czy na zimnym silniku? :D jak na zimnym, to sonda w ogóle nie sprawdzona, bo pokazuje inne napięcie ;) do temperatury silnika około 53*C powinna właśnie w tych okolicach latać jak u ciebie (po włączeniu zapłonu na zimnym może pokazywać nawet 3,7V). jak na ciepłym silniku masz takie wskazania, to sonda do dupy moim zdaniem :D
pytanie nr2: czy czujnik spalania stukowego był sprawdzany? :D w programie może być oznaczony jako knock sensor (choć nie musi) i wartość przy bardzo dynamicznej jeździe nie może być równa 0.00 V, ani przekraczać 0.10 V (max 0.20 V, bo zawory mogą dzwonić :D ). jak pokazuje non stop 0, albo jakieś kosmiczne wartości, to czujnik dupa.
pytanie nr3: chyba nie doczytaÅ‚em, ale czy krokowy byÅ‚ w ogóle czyszczony razem z przepustnicÄ…? czy zostaÅ‚ olany ciepÅ‚ym moczem? :D krokowiec może powodować zaniżone obroty i niższy dopÅ‚yw powietrza do kolektora, co skutkuje zamuleniem auta (nieprawidÅ‚owo dobierany przez komputer AFR - mieszanka paliwa z powietrzem  ;) ). odkręć krokowca i przeczyść pÅ‚ynem do czyszczenia gaźników (szeroko opisany temat czyszczenia jest na forum).

 

sugestia nr1: nie znam tego twojego programu, ale w HOPE i HOBD masz opcję sprawdzenia zaworu VTEC, kiedy zawór się załącza, a kiedy wyłącza ;) (IAB też, ale nie mam pod ręką wykresów, bo nie deptam hanki często powyżej 4000 obrotów :D ).
sugestia nr2: map sensor zostaw w spokoju, jeÅ›li na zimnym bÄ™dziesz miaÅ‚ okoÅ‚o 40-50 kP i 30kP na ciepÅ‚ym (oczywiÅ›cie wartoÅ›ci bÄ™dÄ… siÄ™ zmieniać wraz z obrotami, Å‚adowaniem, poÅ‚ożeniem przepustnicy itd. itd.). podane wartoÅ›ci sÄ… na biegu jaÅ‚owym na postoju ;) . przy wÅ‚Ä…czonym zapÅ‚onie, bez odpalania auta MAP sensor powinien pokazywać okoÅ‚o 99,54 kP. ot caÅ‚e sprawdzenie MAP sensora ;)

więcej nie podpowiem, bo z tych wykresów nic nie wynika, a sonda ze zdjęcia to szczerze mówiąc to jak każda inna sonda :D ma działać, a jej działanie sprawdzisz tylko pod kompem (albo multimetrem, jak by ktoś kompa nie posiadał :D;) ja bym obstawiał blokujący się silniczek krokowy (też go można na kompie sprawdzić, czy w ogóle się załącza :D tak samo jak EGR), kolejny jest EGR (ale podobno już go ogarnąłeś ;) ), następnie sonda, stukowiec i ostatecznie katalizator. wszystko po kolei ze względu na trudność diagnostyki :D

a ... i bym zapomniał o najważniejszym :D sprawdź ZACISKI hamulców! :D jak ci któryś z zacisków nie do końca odbije, to potrafi hamować Hankę nawet wtedy, jak jest chętna i chcąca :D


Użytkownik gons edytował ten post 20:20, 18.05.2018

  • 0

#26 tiesto84

tiesto84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 23.05.2018

to i ja siÄ™ dopiszÄ™ :D
pytanie nr1: jak były zbierane te logi? na ciepłym, czy na zimnym silniku? :D jak na zimnym, to sonda w ogóle nie sprawdzona, bo pokazuje inne napięcie ;) do temperatury silnika około 53*C powinna właśnie w tych okolicach latać jak u ciebie (po włączeniu zapłonu na zimnym może pokazywać nawet 3,7V). jak na ciepłym silniku masz takie wskazania, to sonda do dupy moim zdaniem :D
pytanie nr2: czy czujnik spalania stukowego był sprawdzany? :D w programie może być oznaczony jako knock sensor (choć nie musi) i wartość przy bardzo dynamicznej jeździe nie może być równa 0.00 V, ani przekraczać 0.10 V (max 0.20 V, bo zawory mogą dzwonić :D ). jak pokazuje non stop 0, albo jakieś kosmiczne wartości, to czujnik dupa.
pytanie nr3: chyba nie doczytałem, ale czy krokowy był w ogóle czyszczony razem z przepustnicą? czy został olany ciepłym moczem? :D krokowiec może powodować zaniżone obroty i niższy dopływ powietrza do kolektora, co skutkuje zamuleniem auta (nieprawidłowo dobierany przez komputer AFR - mieszanka paliwa z powietrzem ;) ). odkręć krokowca i przeczyść płynem do czyszczenia gaźników (szeroko opisany temat czyszczenia jest na forum).

sugestia nr1: nie znam tego twojego programu, ale w HOPE i HOBD masz opcję sprawdzenia zaworu VTEC, kiedy zawór się załącza, a kiedy wyłącza ;) (IAB też, ale nie mam pod ręką wykresów, bo nie deptam hanki często powyżej 4000 obrotów :D ).
sugestia nr2: map sensor zostaw w spokoju, jeśli na zimnym będziesz miał około 40-50 kP i 30kP na ciepłym (oczywiście wartości będą się zmieniać wraz z obrotami, ładowaniem, położeniem przepustnicy itd. itd.). podane wartości są na biegu jałowym na postoju ;) . przy włączonym zapłonie, bez odpalania auta MAP sensor powinien pokazywać około 99,54 kP. ot całe sprawdzenie MAP sensora ;)
więcej nie podpowiem, bo z tych wykresów nic nie wynika, a sonda ze zdjęcia to szczerze mówiąc to jak każda inna sonda :D ma działać, a jej działanie sprawdzisz tylko pod kompem (albo multimetrem, jak by ktoś kompa nie posiadał :D ) ;) ja bym obstawiał blokujący się silniczek krokowy (też go można na kompie sprawdzić, czy w ogóle się załącza :D tak samo jak EGR), kolejny jest EGR (ale podobno już go ogarnąłeś ;) ), następnie sonda, stukowiec i ostatecznie katalizator. wszystko po kolei ze względu na trudność diagnostyki :D
a ... i bym zapomniał o najważniejszym :D sprawdź ZACISKI hamulców! :D jak ci któryś z zacisków nie do końca odbije, to potrafi hamować Hankę nawet wtedy, jak jest chętna i chcąca :D

Dzięki A podpowiedźi w weekend zrobię testy sondy na ciepłym silniku, co do czujnika stukowego to masz rację nie był jeszcze sprawdzany, przepustnicę czyściłam dokładnie krokowwca nie on znajdueje się po drugiej stronie przepustnicy ? Z tym żeby go wyczyścić muszę znów pewnie zdjąć cała przepustnicę i nową uszczelkę zamówic ? Co do hamulców też miałem takie wrażenie że to może być powód ostatnio lewy przód regenerowalem został jeszcze prawy. V tec raczej sprawny bo jak go odłączam to powyżej 4 tys obrotów mi szarpie z podłączonym jest ok.
Jeszcze dodam foto ktoś może mi podpowie co to za czujnik bo było przy nim coś majstrowanie jakieś kabelki tam widzę.

https://drive.google...ew?usp=drivesdk

Użytkownik tiesto84 edytował ten post 12:36, 23.05.2018

  • 0

#27 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:43, 23.05.2018

Vtec

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 tiesto84

tiesto84
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 23.05.2018

Vtec
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


I tam kabelek powinien pod ten grzybek iść ?
  • 0

#29 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • SkÄ…d:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:ByÅ‚ Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:27, 24.05.2018

I tam kabelek powinien pod ten grzybek iść ?

Kostka jest tam nie daleko


  • 0

#30 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 25.05.2018

Nie musisz dawac nowej uszczelki pod przepustnice.

to na foto to zawór vtec.do zaworuidą dwie wtyczki.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Co mogę zrobić auto bez mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq