Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Dźwięk przy skręcaniu i hamowaniu

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 29.04.2018

Mam problem z Accordem VI. Przy skręcaniu (w miejscu lub na małej prędkości) oraz hamowaniu słychać coś jak na tym nagraniu:

https://drive.google...AhjbXonSNJ_kexJ

 

Zaczęło się to robić niedawno (gdy pojawiły się wyższe temperatury). Jakiś miesiąc temu Honda była na przeglądzie i robiona byłą m.in. półośka. Przy okazji mechanik zerknął na resztę podzespołów i stwierdził, że są okej. Wtedy jeszcze to się nie działo. Dodatkowo zauważyłem, że czasami grzeje się felga z lewym kole.

 

W innym warsztacie byłem jeszcze w związku tarczami, i mechanik powiedział że tarcze są proste ale może być tak że płyn hamowania się nie rozprowadza równomiernie i dlatego przy hamowaniu na większej prędkości autem telepie. Może to mieć związek z tym dźwiękiem? Na przykład że na jednym kole jest większe tarcie hamulca (nawet gdy się go nie naciska)?

 

 


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:12, 29.04.2018

A próbowali (mechanicy) cofnąć zaciski i sprawdzić jak chodzą? Ja zaczął bym od sprawdzania slizgów dalej tłoczki. . .
  • 0

#3 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 07.05.2018

Pewnie nie próbowali (przynajmniej żaden mi nie mówił o tym). Niestety nie mam czasu żeby na spokojnie oddać auto do mechanika... Dzisiaj co nieco samodzielnie posprawdzałem. Ten dźwięk słychać raczej po lewej stronie (strona kierowcy) z przodu. Przy skręcaniu, przy hamowaniu. Ponadto zauważyłem, że tarcze są dosyć ciepłe (jazda miejska więc i hamulce są używane, może to normalne). No i kwestia odległości klocka od tarczy. Sprawdziłem szczelinomierzem z przodu i z tyłu, nawet nie mogę wcisnąć 0.05 - to normalne? Wydaje mi się, że klocki nie powinny być tak blisko i wręcz dotykać tarcz. Jest coś co mogę jeszcze na szybko sam sprawdzić? Wizytę u mechanika mam umówioną ale dopiero na 20 maja :/


Użytkownik deha21 edytował ten post 21:25, 07.05.2018

  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:11, 07.05.2018

Klocki dotykają tarczy. Zdejmij zaciski, wyczyść i przesmaruj prowadnice.
  • 0

#5 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 08.05.2018

Byłem na szybko u mechanika, stwierdził że sworzeń wahacza. Poszperałem w necie i dźwięk wydaje się podobny jak tutaj: 
Jutro zostawiam mu auto i dam znać co. Może przyda się potomnym :)


  • 0

#6 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 06:49, 09.05.2018

chciałem wczoraj zasugerować sworznie ... ale zwrotnicy ^^ jak przy naciskaniu na błotnik od góry skrzypi Ci jak stara kanapa, to bankowo sworznie zwrotnicy :D


  • 0

#7 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 09.05.2018

Ok, szybki przegląd zrobiony. Guma sworznia pękła i coś chyba ocierało - dlatego był ten dźwięk. Mechanik popsikał WD-40 i już cichutko, ale zasugerował że za jakiś czas i tak trzeba będzie sworzeń wymienić, bo przez pęknięcie zbiera się brud. Powiedzcie mi czy to mogło mieć wpływ na to, że przy dużej prędkości przy hamowaniu trochę telepało autem?


  • 0

#8 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:08, 09.05.2018

Z ta wymianą sworznia lepiej nie zwlekać.
W telepaniu autem przy hamowaniu raczej są winne zwichrowane tarcze chamulcowe. . .
  • 0

#9 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:08, 10.05.2018

Jak rowniez zapieczona sruba/tuleja w zacisku hamulca (brak ruchu osiowego i tez zatelepie). U brata w outlanderze tak sie ladnie zapiekla, ze chyba bedziemy urywac:P

 

PS: a tego sworznia to bym tak nie bagatelizowal, jeszcze psiukanie wd40, ktore nie sluzy do smarowania a wrecz przeciwnie (nawet pedaly w rowerze ci posadzi). Lepiej go od razu zmieniaj.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 14:15, 10.05.2018

  • 0

#10 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:41, 11.05.2018

Z ta wymianą sworznia lepiej nie zwlekać.
W telepaniu autem przy hamowaniu raczej są winne zwichrowane tarcze chamulcowe. . .

Tarcze hamulcowe są okej. Miałem wymieniane rok temu a miesiąc temu byłem jeszcze na sprawdzeniu tarczy.

Sworzeń na pewno będę zmieniał, za jakiś tydzień prawdopodobnie. Ciekawe czy będzie się telepać dalej... Już miałem tyle rzeczy wymienianych a telepanie ciągle jest...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq