Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Klimatyzacja nie chłodzi - szczelna, nabita - kompresor i wentylator startują

VIII klimatyzacja accord kompresor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 28.04.2018

Witam,
 
problem dotyczy klimatyzacji w Honda Accord VIII gen 2.2d - układ jest szczelny (był sprawdzany, wymieniony 1 oring itp.) i w pełni nabity czynnikiem.
 
Sprężarka klimatyzacji uruchamia się po włączeniu klimy, wentylator na chłodnicy klimy również startuje.
 
W ogóle nie chłodzi powietrza, a na pomiarach nanometrów L/H powstaje tak jakby po właczeniu klimatyzacji podciśnienie - zamiast rosnąć na wskazanie okolo 2,0 (podobno prawidłowe) to spada do 0,2-0,3 (zawór L).
 
W ostatnich latach, w tym do ostatniej zimy - klima zawsze działała sprawnie - po tej zimie sama przestała, nie było niepokojących objawów, jedynie czynnika prawie nie było to został nabity po uszczelnieniu 1 miejsca (nowy oring). 
 
Gdzie szukać rozwiązania ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#2 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:13, 01.05.2018

Ciśnienie tworzy sprężarka, więc skoro się załącza, to faktycznie jest czynnik w układzie, bo inaczej by nie wystartowała. Dla pewności jednak, skoro piszesz o jednym o-ringu, co oznacza, że gdzieś był wyciek, zrobiłbym odzysk wpuszczonego czynnika celem sprawdzenia czy na pewno w układzie jest tyle czynnika, ile zostało wprowadzone. Pytanie jeszcze gdzie robiłeś cykl nabijania. Zakładam, że ktoś wiedział co robi, jednak może nie został odpowiednio wykonany cykl próżni lub czynnika zostało wprowadzone za mało (jeśli dobrze pamiętam, to 550g dla a8g). Jeśli mimo wszystko całość jest na pewno prawidłowa, to wyglądałoby na to, że posypał się wewnątrz kompresor - nie daje dziwnych dźwięków?


  • 1

#3 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 29.05.2018

kompresor nie daje zadnych niepokojących dzwiekow - chodzi równo i cicho, nawet dokladnie widać jak bez problemu się załącza podczas uruchamiania klimy AC/ON

 

nie wiem czy prawidłowo napełnił - pokazywał ze juz po zimie było pusto, nawet nic nie leciało po wcisnieciu guzika pod nakrętką - poza tym wymieniane uszczelki o-ring itp. Weszło tak jak mówisz około 500g

 

drugi zaklad diagnostyczny rowniez wykazal ze klima jest nabita, szczelna i wg diagnozy sprawna, a jednak się nie uruchamia.

 

zna ktoś jakiś serwis / fachowca w Trójmieście co ogarnia najlepiej japońskie klimy ?

upały coraz większe, a w aucie można udaru słonecznego dostać :)


  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#4 Dawson2012

Dawson2012
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Golub dobrzyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cl
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 30.05.2018

Witam mam podobny problem z klimą. Po wciśnięciu guzika włącza się wentylator i kompresor ale nie chłodzi . Samodiagnostyka nie pokazuje żadnych bledow. Staram się tej klimy nie włączać gdy nie działa ale przypadkowo ją włączyłem i z 50 km przejechalem na włączonej klimie. Pod maska pasek zaczal piszczec i szarpac. "Wydawało mi się" że opiłki jakieś się pojawiły w okolicy kompresora tylko nie mogłem dokładnie zlokalizować skąd się one wziely. Po tej akcji zobaczyłem że klimę mam włączona i wyłączyłem ją. I te piski i szarpania ustały. Byłem u gościa od klimy i wstępnie sprawdził że klima jest nabita ale nie miał czasu się temu dokładnie przyjrzeć. Na początku czerwca się z nim umówiłem zobaczymy co powie. Co myślicie o tym ?
  • 0

#5 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:39, 30.05.2018

Myślę - sprężarka, może tylko jej napęd.


  • 0

#6 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 529 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:56, 30.05.2018

Może być wywaloze łożysko w sprężarce. 


  • 0

#7 Dawson2012

Dawson2012
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Golub dobrzyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cl
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:59, 31.05.2018

Nie wiem dlaczego nie chlodzi. Sprężarka normalnie sie załącza.

Użytkownik Dawson2012 edytował ten post 08:00, 31.05.2018

  • 0

#8 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7153 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 74
Wzorowa

Napisano 09:08, 31.05.2018

Hej :)
Sprecyzuj proszę zwrot 'normalnie się załącza'.
Po czym wnosisz, że jest włączona?

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#9 Dawson2012

Dawson2012
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Golub dobrzyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cl
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 31.05.2018

Normalnie czyli po włączeniu klimy sprzęgło sprężarki startuje.
  • 0

#10 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 31.05.2018

u mnie sprężarka klimy startuje i chodzi bez zadnych pisków itp. - zarówno czuć na obrotach większe obciążenie silnika jak i pod maską widać jak startuje i zaczyna się kręcić kompresor (wentylator klimy również).

 

czy mimo braku niepokojących objawów kompresor może być walnięty, rok temu dzialało bez problemu do zimy,  nie wiem juz gdzie szukać, auto-diagnostyka też nic nie wskazuje - a inwestować gruby hajs w ciemno w nową sprężarkę to chyba nie tędy droga by była.


Użytkownik hecol edytował ten post 10:08, 31.05.2018

  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#11 Dawson2012

Dawson2012
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Golub dobrzyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:144
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Cl
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:15, 31.05.2018

Hej hecol
Mam ten sam przypadek. Tylko piski i szarpania miałem jak dosc długo była włączona klima. Więcej nie próbowałem na dłużej włączać. Na chwilę jak włączę to też nie ma żadnych pisków i szarpania paskiem. Umówiłem się na 8 czerwca z gościem od klimy. Dam znać co było.
  • 1

#12 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 06.06.2018

więc tak Klima po 2 warsztacie nadal nie działa. przewody sprawdzone. drożne szczelne. czynnik pelen. wentylatory i kompresor startują. cisnienie wysokie reaguje na start kompresora NATOMIAST niskiego w ogole nie ma (!). przekazniki i czujniki tez dobre skoro kompresor z wentylatorem sie uruchamiają.

ASO Hondy rowniez po diagnostyce stwierdziło ze nie wie co moze byc przyczyną.

Kto jest w stanie postawic diagnoze albo kierunek szukania ??
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#13 hevi

hevi
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:l
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 06.06.2018

Ja miałem taką akcję że napełnił mi klimę i dmuchała ale z jednej strony słabiej,podobno klapki nie tak się otwierały i ponownie jeszcze ra z napełnił i ok. A z tego co słyszałem to czynnika trzeba tyle co trzeba napełnić . chyba  w VIII od 450 g do 500 g 


Użytkownik hevi edytował ten post 20:46, 06.06.2018

  • 0

#14 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Gdansk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 07.06.2018

jeszcze co zauważyłem istotnego - ten gumowy czarny wąż co jest między alu-rurkami na przewodzie LP (niskie) przy wyłączonej klimie jest normalny, okrągły - dość twardy - a po włączeniu klimatyzacji staje się wklęsły i bardzo miękki w dotyku...
 
lgD5cnR.jpg
 
SbPYRJK.jpg
 
Tak on wygląda.

Użytkownik hecol edytował ten post 11:02, 07.06.2018

  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#15 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 20:25, 07.06.2018

To Spece od klimy powinni wiedzieć skąd tam podciśnienie (bo dla lajkonika na to wygląda).

I tylko gdybając  obstawiałbym, że coś jest zapchane.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klimatyzacja, accord, kompresor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq