Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana modułu SRS na używany o tym samym numerze

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 22.04.2018

Cześć wszystkim,

Czy ktoś z Was wymieniał moduł airbag w accordzie VII na używany o tym samym numerze?

Jeśli tak, to czy potrzebna jest jakaś specjalna procedura?

Opiszę mój problem:

Podczas jazdy (czasami po chwili, czasami po kilkudziesięciu kilometrach) zapala się kontrolka srs w moim accordzie VII 2.4 2004.
Po zgaszeniu, odpaleniu silnika kontrolka nie zapala się od razu.
"Spinacz" wymiguje błąd 53 - ogólny błąd systemu - czyli moduł srs do wymiany.

Po dwóch latach obserwowania allegro, trafił mi się moduł o identycznym numerze jak ten w mojej hondzie. Sprzedawca twierdzi, że poduszki nie były wypalone i że przed rozbiórką auta kontrolka srs się nie paliła. Oczywiście moduł został podkupiony :)

Po wymianie na "nowy" moduł od razu zapala się kontrolka srs, a spinacz wymiguje dziwny błąd: trzy bardzo szybkie, pięć wolnych, jeden szybki. Próbowałem kasować błędy srs na żółtej wtyczce, lecz nic to nie daje.

Po powrocie do starego modułu, wszystko wraca do wcześniejszego stanu - spinacz wymiguje 53, podczas jazdy czasami zapala się kontrolka srs (wydaję mi się, że najczęściej przy hamowaniu)

Czy odsyłać moduł? Czy może jakoś specjalnie powinienem go wymienić?

Pozdrawiam
Łukasz

Użytkownik boober1 edytował ten post 10:43, 22.04.2018

  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:15, 22.04.2018

Hej, mógłbyś napisać numer tego nowego modułu?

Błąd 51 - wewnętrzna usterka modułu - najprawdopodobniej poduszki były jednak odpalone :(

 

Twój moduł pewnie był zalany i jest wewnątrz skorodowany. Można z niego przegrać program do tego "nowego" i powinno być dobrze.


  • 0

#3 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 22.04.2018

Stary i "nowy" z allegro mają ten sam numer: 77960-SED-G812-M1

Pozdrawiam
Łukasz
  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:46, 22.04.2018

Czy czasem sprzedający od którego kupiłeś nie zajmuje się regeneracją poduszek? 


  • 0

#5 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 22.04.2018

Chyba nie :) ma na aukcjach inne części do accorda
  • 0

#6 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 22.04.2018

A co może oznaczać to potrójne bardzo szybkie mignięcie przed błędem 51 na "nowym" module? Przy zamontowanym starym module spinacz wymiguje błąd 53, ale nie poprzedza go coś takiego.
  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:47, 22.04.2018

Wydaje mi się że nic szczególnego, ale nie mam pewności aby coś doradzić


  • 0

#8 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:54, 23.04.2018

Mnie tu dziwi taka kolejnosc migania, ale jezeli to faktycznie 51 to manual w zakresie 51-2x do 51-9x i tak dalej  przez 52/53 az do 55-xx mowi jedynie o wewnetrznej usterce srs. Potem jest tylko metoda diagnozowania czyli:

1. Reset SRS

2. Kontrolka powinna zgasnac po 6 sek, jezeli zapala sie ponownie i pojawia się ten sam blad: wymienic modul SRS :(

 

Na upartego jezeli chcesz miec pewnosc ze to 51 to jedyna opcja to wpiecie sie komputerem (takie w warstatach potrafia z reguly diagnozowac SRS, telefonem po obd nie przejdzie) i bedziesz widzial pelny blad z mozliwym opisem. Miales 53, jezeli teraz 51 to niestety w opisie 'rozwiazywania problemu' solucja jest tylko jedna dla calej gamy tych przypadkow.

 

PS: Osobiscie mam dostep do kompa i jest prosciej, ale zrobilbym to zeby nie okazalo sie, ze jest to blad "3-5 short circuited To Ground In Driver Seat Belt Tensioner", albo 5-1 albo inne kombinacje (dedukuje po dziwnej metodzie wyblinkowania, ogolnie nigdy nie mialem bledu ponizej dziesiatek, ale wystepuja i moze maja inna forme)

 

PS2: niechcacy zgooglaem jeszcze to "I have 3 very fast blinks... pause... 5 slow binks... pause one faster blink then the light comes back on solid."

-> DTC 15-1 Faulty OPDS unit or OPDS unit is not initialized.

 

masz tam czujnik ciezaru tyłka ?:P jedz na kompa bo zaczynam spamowac :)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 15:31, 23.04.2018

  • 0

#9 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 23.04.2018

Tak też zrobię. Gadałem dzisiaj ze sprzedającym, nie robi żadnego problemu ze zwrotem. Twierdzi, że na 100% nie świeciła się kontrolka srs i wszystkie poduchy były całe w dawcy tego modułu.
Dam znać jak ustale coś więcej.
Dzięki za zainteresowanie!
Pozdrawiam
Łukasz

Użytkownik boober1 edytował ten post 17:10, 23.04.2018

  • 0

#10 boober1

boober1
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 23.04.2018

Nie miałem jeszcze możliwości podłączenia komputera, ale postanowiłem podłączyć moduł jeszcze raz, bo zaintrygował mnie ostatni wpis pepedombo

 

 

PS2: niechcacy zgooglaem jeszcze to "I have 3 very fast blinks... pause... 5 slow binks... pause one faster blink then the light comes back on solid."

-> DTC 15-1 Faulty OPDS unit or OPDS unit is not initialized.

 

masz tam czujnik ciezaru tyłka ?:P jedz na kompa bo zaczynam spamowac :)

 

Albo miałem wcześniej zaćmę i źle zapamiętałem wymigany błąd, albo zmienił się od wczoraj ;)

Jak widać na filmiku są cztery (a nie trzy) bardzo szybkie mignięcia, co wg amerykańskich instrukcji oznacza +10 do głównego kodu, potem 5 wolnych i 3 szybkie, co oznaczałoby błąd 15-3 związany z OPDS.

 

Wygląda na to, że to mogłaby być dobra droga :)

Nie mam pojęcia czy u mnie jest takie coś jak OPDS, ale jeśli jest, to wszystko by się zgadzało z tym co mówi człowiek w poniższym filmie.

Po wymianie, nowy-używany moduł SRS szuka czujnika OPDS, z którym był wcześniej sparowany, nie znajduje go i wywala błąd 15-3.

I idąc drogą, o której jest mowa w filmiku, po podmiance modułu SRS trzeba by zainicjować OPDS unit, tak żeby nowy moduł go widział.

 

 

I jeszcze taka ciekawostka.

Zadzwoniłem do lubelskiego ASO, żeby dowiedzieć się ile mogłaby kosztować taka inicjalizacja HDSem, ale Pan lekko zirytowany powiedział, że najpierw trzeba sprawdzić za 150zł komputerem o co chodzi, a jak się okaże, że ktoś na własną rękę wymieniał coś w systemie SRS, to odmawiają dalszego serwisowania  :mrgreen: Zaczął mi tłumaczyć, że po wymianie napełniacza, żadnych inicjalizacji się nie robi, więc chyba o czymś takim jak OPDS nie słyszał :)

 

Następny krok, to komputer.

 

Pozdrawiam

Łukasz


Użytkownik boober1 edytował ten post 22:23, 23.04.2018

  • 0

#11 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:10, 23.04.2018

Telefon do aso mnie nie dziwi bo sam dzwonilem zapytac o lokacje kabli od kurtyny (mialem wsio sprawne tylko panowie od lpg chyba cos dziabneli), serwisant patrzyl chyba w ten sam dokument co ja, poniewaz nie byl w stanie tego okreslic. Jakas warszawska firma od poduch z logiem hondy na froncie byla bardziej przekonujaca, kopneli sie chyba w jednym miejscu ale docelowo bylo ok.

 

Sprobuj zwyklym kompem cokolwiek odczytac, zeby potwierdzic sekwencje. Gorzej, ze z manuala nie kojarze zadnej metody inicjializacji srs o ktorej mowa w filmach. Do samego ASO to jak masz cierwpliwosc, dzwon do innych oddzialow, mozliwe ze trafisz kogos od elektroniki, a moze od razu pytaj czy ma kompetencje. 

 

Osobiscie obstawiam, ze to nie jest 51, bo mialbys 5 dlugich i 1 krotki:) Komputer powinien wypluc caly blad, nawet z x'em na koncu, ale ostatnia cyfra nic nie znaczy i moze byc bledna bez hdsu

 

PS ja mam wersje comfort i mam wszystkie poduchy dookola oprocz czujek na dupy, przy type-s trzeba rzucic okiem w tabelki


Użytkownik pepedombo edytował ten post 23:13, 23.04.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq