Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.2 I-DTEC zerwany łańcuch od pompy oleju Help

VIII silnik n22b3 pompa oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mateusz123

Mateusz123
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 18.04.2018

Witam wszystkich forumowiczów   :)

 

Chciałbym zasięgnąć rady na temat silnika n22b3 wiem iż jest to forum Accorda aczkolwiek mam nadzieje że nie zostanę wyrzucony na bruk za pytanie odnośnie silnika w Hondzie CRV. 

 

Zakupiłem CRV III z 2012r z silnikiem 2.2 i-dtec 150km o oznaczeniu n22b3 w którym jest zerwany łańcuch od pompy olejowej przeszukałem całe forum i nigdzie nie znalazłem informacji na temat urywających się łańcuchów od pompy oleju w wyżej wymienionym silniku. 

Czy jeżeli dochodzi do zerwania łańcucha od pompy jest możliwe że silnik będzie w jakimś stopniu uszkodzony ? 

 

Dodam że w aucie oprócz zerwanego łańcucha po sprawdzeniu jest zapchany dpf, uszkodzona turbina, oraz dość luźny łańcuch rozrządu. 

W misie olejowej nie ma żadnych opiłków, 1 panewka została sprawdzona i również nie jest uszkodzona. 

Silnik normalnie odpala ale bez dpf po założeniu tego zapchanego dpf nie odpala. 

 

Co może być przyczyną takiej sytuacji, czy wystarczy wymienić łańcuch od pompy oraz ślizgi aby auto jeździło nie wliczając naprawy turbiny i dpf ? I czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem ? :hmmm: 
 

 

 


  • 0

#2 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:45, 19.04.2018

Przede wszystkim trzeba sprawdzić pompę oleju...


  • 0

#3 Mateusz123

Mateusz123
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 19.04.2018

pompa jest sprawna, zerwał się tylko łańcuch.


  • 0

#4 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:24, 19.04.2018

A ile ten silnik ma przebiegu. Podejrzewam że sporo...
  • 0

#5 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:13, 19.04.2018

DPF czyszczenie 500 zł, kompletny rozrząd, także z łańcuchem pompy olejowej, to ok 6000 zl, ceny i robocizny turbiny nie znam.
Z tych usterek co masz, tymi się interesowałem bo filtr cząstek robiłem, natomiast rozrząd z ciekawości kiedyś sprawdzałem.
  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:37, 19.04.2018

W jakich okolicznościach padł łańcuch?Sprawdź wszystkie panewki na korbach.Czemu padło turbo?Brak smarowania z powodu pompy?Stoi olej w chłodnicy powietrza?Co z wirnikiem turbiny?Tak czy inaczej trzeba się dobrać do łańcuchów i zobaczyć jak to wszystko wygląda.Pompa wraz z wałkami wyjęta i rozebrana w celu weryfikacji?Wtryski nie podlewają?Na obecną chwilę to wróżenie z fusów


  • 0

#7 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:59, 20.04.2018

no trochę nieciekawie to wygląda, zwłaszcza że w tych silnikach to chyba niezbyt częsta usterka. Może dpf był zapchany, olej rozrzedzony i coś chwyciło...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, silnik, n22b3, pompa oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq