Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana klocków


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:16, 18.11.2008

Witam

Możliwe, że to jest banał, ale nie chciałbym nic uszkodzic w swojej hani.

Zamierzam wymienić klocki, chciałem zapytać czy musze na coś uważać przy wymianie tego. Czy dam rade to zrobić sam czy bede zmuszony jechac do serwisu zeby to zrobic.

Ktos kiedy mi opowiadal, że musiał pojechać do serwisu, żeby mu mogli cofnąć tłoczki, gdyż musiał być podpięty pod komputer.

A czy możliwe jest, gdyż nic mi sie nie wyświetlilo na desce rozdzielczej, że nie mam czujników od klocków?

#2 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:30, 18.11.2008

nie podpowiem Ci kolego bo jeszcze nie robiłem takiej maszyny,ale mozliwosc jest ze sa tam elektryczne zaciski.Np.w A8 sa z tyłu i nie zrobi sie wymiany bez podpiecia komputera gdzie własnie za pomoca niego cofa sie tłoczki.
A jezeli sa normale hydrauliczne to jak masz troche smykałki :idea: mechanika to dasz rade.

#3 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:03, 18.11.2008

Fachmajster jakiś miesiąc temu zmieniał mi klocki i nie było potrzeby podpinki pod kompa

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:23, 18.11.2008

Wymiana nie jest trudna i kompa nie trzeba. Z tłoczkiem jest tak żeby go schować musisz go wciskać i wkręcać jednocześnie wiec przyda ci sie pomoc drugiej osoby. Jeśli robiłeś już to w innym aucie to sobie poradzisz

#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:08, 19.11.2008

krukj, jeżeli jeszcze tego nie robiłeś w żadnym aucie to radziłbym nabrać trochę praktyki czyli jedziesz do jakiegoś mechaniora, on wymienia a Ty patrzysz. Bo może być tak, że weźmiesz się za robotę i zatrzymasz na dociskaniu tłoczków nie będziesz miał czym ich cofnąć co wtedy ?? Wkładanie z powrotem starych kloców (jeżeli też dasz radę) czy sprowadzanie mechanika na miejsce ??

Ja jeszcze nie wymieniałem u siebie ale najpierw zaopatrzyłem się w coś takiego do cofania tłoczków http://moto.allegro....czka_tesam.html

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:27, 19.11.2008

Siwy to jest naprawdę prosta sprawa,ja sam wymieniałem wszystkie i jak z powrotem złożysz,a nie zostanie Ci żadna część to powinny działać :mrgreen:

#7 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:44, 19.11.2008

Nie pisałem, że wogóle nie wymieniałem, tylko że w Accordzie nic nie robiłem, a jak ktoś pierwszy raz zaczyna to różnie może być ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:36, 20.11.2008

Nie chodzi o to ze nie wymienialem. Ale w poprzednich "prostych" samochodach to nawet nie wkrecalem tego tloczka, tylko mocno wciskalem za pomoca np przecinaka i dlatego zapytalem jak jest tutaj.

A co z tymi czujnikami od klocków?

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:32, 20.11.2008

Kolego nie zaznaczyłeś czy ty moją być klocki przednie,tylnie czy wymieniasz wszystkie.
Jeśli chodzi o przednie to zero problemów, tylko wciskasz tłoczek jak w starszych samochodach. Pisałeś że już to robiłeś w innym samochodzie- tu się robi tak samo.
Jeśli chodzi o tył to to nie takie wcale proste,szczególnie jeśli nie robiłeś nigdy wymiany tylnych klocków. Musisz tłoczek wkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara jednocześnie go wciskając. Jeśli zakupisz przyrząd o którym pisał Siwy to zerowy problem, jeśli nie to zobacz tu:
http://www.accordklu...topic.php?t=732
Opisałem jak to zrobić, co prawda w VI ale w VII masz prawie tak samo.
Nie musisz podpinać do żadnego kompa przy zmianie klocków. Rozkręcasz wciskasz cylinderki zakładasz i skręcasz. Jak mi radził mechanik z ASO warto przed wciskaniem cylinderków najpier je trochę wysunąć potem odkręcić odpowietrzniki i wcisnąc cylinderki. Oczywiście po tym odpowietrzyć należy układ hamulcowy.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:55, 20.11.2008

No i wszystko w temcie w VII tak samo :db

#11 Guest_Olapawel1_*

Guest_Olapawel1_*
  • Guests

Napisano 08:39, 03.03.2009

Wskaznik zuzycia klockow hamulcowych
Klocki hamulcowe przednich kol posiadaja dzwiekowe sygnalizatory zuzycia .
Klocki wymagajace wymiany beda przy hamowaniu wydawaly charakterystyczny piszczacy dzwiek .Jesli klocki ni zostana szybko wymienione ,to dzwiek ten bedzie sie nasilal i zacznie wystepowac nawet bez naciskania hamulcow...... ;-)

#12 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:32, 24.03.2009

bardzo ciekawe i uzyteczne :db ja zawsze zapominam wymieniam za późno.
rozumiem że chodzi wylącznie o klocki kupione w aso? W kwestii cen to przedzwonię. Jeśli są piszczące zamienniki to poproszę o info.
pzdr AndyK

#13 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:36, 24.03.2009

AndyK, oryginaly 340zl przod, 250 tyl, wiem, bo zmienialem

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#14 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:43, 24.03.2009

przy wciskaniu tłoczków nie zapomnij o odkręceniu zbiorniczka z płynem hamulcowym bo możesz się troszkę napocić jak tego nie zrobisz

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#15 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 24.03.2009

AndyK, oryginaly 340zl przod, 250 tyl, wiem, bo zmienialem


dzięki
:sl chciałem mieć fajny samochód to teraz trza płacić ;)




IPB Skin By Virteq