Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#616 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:48, 05.04.2018

Na zimnym to słyszysz pewnie Koło VTC
Coś tego typu ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:50, 05.04.2018

  • 0
                       

#617 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:56, 05.04.2018

Witajcie. podłączam się do tematu. U mnie również był prroblem ze stukającymi panewkami. W sumie samochód zakupiłem w padzierniku zeszłego roku, nie wiem czy już wcześniej były uszkodzone czy to moja wina bo przejeżdziłem 2tyś km. na bardzo niskim stanie oleju, teraz to już musztarda po obiedzie. Panewki zostały wymienione ale obawiam się że uszkodzenia były poważniejsze. Przy odpalaniu na zimnym silniku słyzę taki stukot ale trochę inny niż poprzednio i tylko na zimnym, jak go zgaszę i odpalę jeszcze raz to nie słychać tego. Przejechałem po wymianie panewek nieco ponad 1 tyś km. Dzisiaj to już zacząłem słyszeć też na biegu jałowym tak go przegazowywałem ale potem już nie, sam już nie wiem, już dostaje omamów słuchowych.

Jeśłi okaże się że jednak sama wymiana nić nie dała to nie wiem co będzie bardziej opłacalne: kupić słupek czy robić remont tak jak Michel.

PS. do zdjęcia: nie patrzcie na rysy na tamtych panewkach, porysowały mi się w kieszeni kiedy je niosłem :)

Ewidentnie 2szt są zajechane - miały one wyczuwalny luz - ruszając korbowodem na wale? w jakim stanie był wał? Ile kosztowała Cię wymiana i jakie panewki montowałeś - Glyco, KingRacing? Daj znać, to cenne informacje


  • 0

#618 Drizzt

Drizzt
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 06.04.2018

Witam,

Po przejechaniu autostradą około 200km w dość energicznym tempie (160-180 km/h) usłyszałem na bramkach klekot silnika,  w podobie do stukających  zaworów, Honda posiadała jeszcze pełną moc.

Stuk dochodzi z okolic 4 tłoku, zawory wyregulowane, wałek rozrządu ok, panewki całe. Po odpięciu 4 cewki klekot ustaje.

Własnie przejechałem 2 km, wyskoczył błąd,  samochód stracił moc.

Poniżej wklejam link z filmikiem pokazującym błędy.

Czy ktoś spotkał się z podobną sprawą? Proszę o pomoc w odczytaniu błędów

Pozdrawiam

Paweł

 

https://www.dropbox....039452.mp4?dl=0

 

 


  • 0

#619 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:30, 06.04.2018

Blad numer 45 nieprawidlowy sklad mieszanki paliwowej -trzeba sprawdzic gaz, najlepiej zakrecic butle, odlaczyc aku i pojezdzic na benzynie. Co do klekotu poszukaj tematu o zatartych tlokach...


  • 0

#620 Drizzt

Drizzt
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 06.04.2018

Dziwne bo od 30km jeździłem tylko na benzynie :(


  • 0

#621 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:30, 06.04.2018

Sprawdź kompresję na tym garze

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:01, 08.04.2018

  • 0
                       

#622 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 06.04.2018

Jak by co to możesz u nich pytać o Panewki c336d38a3ebbb339687491109e0184dd.jpg

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#623 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:43, 07.04.2018

Wrzuc filmik jak to stuka...prawdopodobnie blad od mieszanki nie jest powiazany...czy na wolnych obrotach te stuki mozna policzyc? Moze to byc "stukajacy tłok". Nie chce cie straszyc kolego ale na twoim miejscu zaczol bym sie rozgladac za slupkiem silnika...Pozdro


Użytkownik AGENT edytował ten post 20:49, 07.04.2018

  • 0

#624 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:58, 08.04.2018

I znowu. Kolejny stukający silnik 2.0. Znowu po przelocie autostradą powyżej 160 km. Tych tematów już było kilkanaście. Ostatnio chyba miesiąc w miesiąc. Wspólny mianownik to zatarty tłok lub panewki.

 

Na jakim oleju jeździsz Drizzt?


Użytkownik modlicha edytował ten post 00:59, 08.04.2018

  • 0

#625 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:43, 08.04.2018

Blad mieszanki moze nie miec ale rowniez moze i miec wplyw na ta usterke. W przypadku zbyt ubogiej mieszanki w danym cylindrze temperatura spalania znacznie wzrasta, co moze miec juz wplyw na tlok. Slabe sprezanie i wypadanie zaplonow tez dadza blad mieszanki. Ale wtedy sterownik by wykryl wypadanie zaplonu.


  • 0

#626 gali

gali
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:51, 08.04.2018

Te silniki to jakiś szajs. Mój Sasiad tez kupił ostatnio k20a6 przegonił go do 200 przez chwile i zaczęło stukać. Oczywiście okazało się ze winowajca jest stukających sworzeń tłoka. Silnik do wymiany. Kiedyś jeździłem tylko oplami i to było nie do pomyślenia aby coś pukało stukało aby walki się wycierały itd Lałem tylko swiezy olej i do odcinki i nigdy nic się nie stało.

Użytkownik gali edytował ten post 12:53, 08.04.2018

  • 0

#627 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:44, 08.04.2018

Niestety ten typ tak ma i trzeba sie z tym pogodzic...Pocieszajace jest to ze koszt naprawy jest stosunkowo nieduzy jesli tylko ktos nie bawi sie w niepotrzebna diagnostyke. koszt takiej wymiany nie jest drozszy niz np.wymiana rozrzadu w niektorych samochodach. 


  • 0

#628 zardoz

zardoz
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 09.04.2018

Wlodar

 

Na zimnym to słyszysz pewnie Koło VTC
Coś tego typu ?

To jest coś podobnego. Nie odpalałem jeszcze przy otwartej masce ale posłucham. I tak jak wsponiałem, to słychać tylko przy pierwszym odpaleniu.

 

pawlik118

 

Ewidentnie 2szt są zajechane - miały one wyczuwalny luz - ruszając korbowodem na wale? w jakim stanie był wał? Ile kosztowała Cię wymiana i jakie panewki montowałeś - Glyco, KingRacing? Daj znać, to cenne informacje

Dwie sztuki czyli dwie półpanewki. Zakupine panewki to KingRacing, z tej strony która w temacie tutaj znalazłem, podesłałem mojemu mechanikowi i zamówił tam. Razem z tymi panewkami zapłaciłem 450 zł. Nie wiem czy miały luz na wale, nie pytałem mechanika. Nie robiłem tego sam :) Brak czasu, miejsca i musiałbym się tej wymiany na nim uczyć :)


Użytkownik zardoz edytował ten post 18:38, 09.04.2018

  • 0

#629 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:57, 09.04.2018

Panowie którzy wymieniali kpl panewek - wiadomo, zaciera/uszkadza się ta w korbowodzie, a jak wyglądały panewki główne? Wymienialiście na wszelki wypadek, czy też miały jakieś uszkodzenia?


  • 0

#630 Michel

Michel
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 09.04.2018

Panowie którzy wymieniali kpl panewek - wiadomo, zaciera/uszkadza się ta w korbowodzie, a jak wyglądały panewki główne? Wymienialiście na wszelki wypadek, czy też miały jakieś uszkodzenia?

W moim przypadku Panewki główne były ok, ale dla samego siebie i dla spokoju ducha wymieniłem je razem z oporowymi, lepiej moim zdaniem wymienić niż później mieć mętlik w głowie

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq