Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wysokie ciśnienie na listwie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 04.04.2018

Witam. Dziwna sprawa mnie spotkała i zanim pojade do mechanika który mi rozgrzebie nie potrzebne rzeczy pod maską wolę was zapytać bo może ktoś miał podobny problem.

Zima, temperatura - 10, wszystko idealnie postanowiłem mojego i-dtec przegonić bo z regoly jeżdżę bardzo delikatnie mam go już ponad rok przebieg 180 tys. Po przejechaniu ostro 10 km bez żadnych problemów zaswieciła się rezerwa więc zjechałem na stacjie i zatankowałem lepsze paliwo milesPlus ze stacji Circle. Po opuszczeniu stacji i wrzuceniu ponad 3 tys obrotów wyskoczył check. Odczytałem błąd P0088 błąd wysokiego ciśnienia listwy.
Miałem cały bak więc się meczyłem dobre 500km zanim zeszło. Check kasowalem bo za każdym razem kiedy miałem but w podłodze przekraczajac 3 tys obrotów szarpało i kończyło się błędem. Jak temperatura na polu była koło 10 na plusie problem się przesuwał na wyższe obroty tak koło 3,5 tys lub nawet wyżej. Paliwo w końcu wyjezdziłem zatankowałem zwykłe NO na orlenie ale i tak od czasu do czasu czuje przy przyspieszaniu lekki spadek mocy i czasem gdy osiągne obroty wyżej niż 3,5 lubi poszarpac a czasem też check dojdzie.

Na dzień dzisiejszy trzymałem go 2, 3 bieg mocno do ponad 4 tys szukając szarpania i dopiero po 3 sekwencji zaczęło szarpać.

Jakieś pomysły? Wiem że trzeba sprawdzić ciśnienie i to też zrobię bo jestem umówiony na poniedziałek na testy. Może to wina filtra paliwa?
But w podłogę 2 potem 3 bieg potem 4 i było wmiare, lekko przyszarpało na końcu 4. Zwolniłem i od początku 2, 3 i 4 bieg zaczęło szarpać już przy 3,5tys 4 biegu. Zwolniłem, i kolejny raz 2 bieg potem 3 i już na trzecim przy 3 tys zaczęło szarpać i skończyło się to checkiem. Cała operacje wykonałem bez odpoczynku. Przy kolejnych testach w momencie szarpania hmm no dobra może nie do końca szarpania jak spadek mocy szarpało ale to na tym milesPlus, no i dalej w momencie spadku mocy jeszcze przed wyskoczeniem błędu odpuściłem nogę z gazu poczekałem z 5sek i depłem i samochód bez problemu doszedł do 4 biegu do ponad 4 tys obrotów.

Użytkownik lukasz_lo edytował ten post 23:47, 04.04.2018

  • 0

#2 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:31, 05.04.2018

Pytanie masz auto chipowane lub stosowałeś BOX-a?

Masz padnięty czujnik ciśnienia który wskazuje do 200MPa i może juz głupieje lub problem jest w regulatorze ciśnienia który upuszcza jak jedt za dużo.
  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#3 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:44, 05.04.2018

Zamim zaczniesz "grzebać" głębiej, wymień filtr paliwa. Niezależnie od błędu masz typowe objawy zapchania filtra.
  • 0

#4 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:17, 05.04.2018

Totalna seria żadnych chipów.
  • 0

#5 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:27, 05.04.2018

Wydawało mi się z początku że zapchany filtr powinien powodować za niskie ciśnienie a nie za wysokie.
Jeśli chodzi o filtr do i-dtec to też jest jakiś sprawdzony i przetestowany konkretniej firmy o konkretnym numerze tak jak to było w przypadku i-ctdi?
  • 0

#6 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:44, 05.04.2018

filtr i tak trzeba wymieniac jak tego nie zrobiłeś sam sobie winien jestes. 

Tylko że u nas w dieslu masz dwie pompy ta od baku podaje niskie ciśnienie, potem masz pompe boscha CP4.2 która z podanego paliwa na listwie wtryskowej generuje ciśnienie do 180mpa (1800 bar) takie cisnienie zaczyna się mniej więcej od 2700 obrotów przy 4/5 biegu, potem musi być utrzymywane odpowiada za to czujnik mierzący ciśnienie oraz zawór (control valve duty w hds) jak bedziesz na diagnostyce z HDS nagraj sobie Snapshota z pałowania pewnie wyjdzie tam że przekraczasz ciśnienie.

 

Plus jeszcze są testy diagnostyczne gdzie możesz sprawdzic działanie tego zaworu. 

 

Bez testów na HDS i diagnostyki wszystko to gdybanie...

 

Zobacz czy Ci wywala jak jedziesz na np 6 biegu masz około 3200 RPM i jedziesz delikatnie, potem dodaj gwałtownie gaz w opór. W tedy pewnie wywali błąd. chodzi o to że przy spokojnej jeździ jest niskie ciśnienie, ale masz już obroty które pozwolą na duży wzrost ciśnienia. Jak zawór uszkodzony to wywali błąd.


Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 08:48, 05.04.2018

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#7 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:53, 05.04.2018

@lukasz

z filtrem paliwa nie kombinuj, zakładaj oryginał (na Haparts.pl znajdziesz);

ja w zeszłym roku założyłem zamiennik, bo właściwie dostałem za darmo (Blueprint) i zaczęło mi wariować spalanie chwilowe (pokazywał jakieś 3 kreski więcej niż wcześniej na oryginale);

po kilku dniach założyłem nowy OEMowy i spalanie chwilowe wróciło do normy - przy tej samej pogodzie i tym samym paliwie;

poza tym już wiele razy było pisane, że do naszych silników tylko filtr paliwa OEMowy (masz pewność, że nie będzie wariował przy mrozach, co często się zdarza z zamiennikami) - ja miałem okazję przetestować i potwierdzam, że układ paliwowy jest wybitnie czuły na jakość filtra.

pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 08:57, 05.04.2018

  • 0

#8 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:40, 05.04.2018

Dobry zamiennik też nie powoduje żadnych problemów. Mam rok knechta i wszystko ok...
  • 0

#9 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 05.04.2018

filtr i tak trzeba wymieniac jak tego nie zrobiłeś sam sobie winien jestes.
Tylko że u nas w dieslu masz dwie pompy ta od baku podaje niskie ciśnienie, potem masz pompe boscha CP4.2 która z podanego paliwa na listwie wtryskowej generuje ciśnienie do 180mpa (1800 bar) takie cisnienie zaczyna się mniej więcej od 2700 obrotów przy 4/5 biegu, potem musi być utrzymywane odpowiada za to czujnik mierzący ciśnienie oraz zawór (control valve duty w hds) jak bedziesz na diagnostyce z HDS nagraj sobie Snapshota z pałowania pewnie wyjdzie tam że przekraczasz ciśnienie.

Plus jeszcze są testy diagnostyczne gdzie możesz sprawdzic działanie tego zaworu.

Bez testów na HDS i diagnostyki wszystko to gdybanie...

Zobacz czy Ci wywala jak jedziesz na np 6 biegu masz około 3200 RPM i jedziesz delikatnie, potem dodaj gwałtownie gaz w opór. W tedy pewnie wywali błąd. chodzi o to że przy spokojnej jeździ jest niskie ciśnienie, ale masz już obroty które pozwolą na duży wzrost ciśnienia. Jak zawór uszkodzony to wywali błąd.



Jak tylko wyjdę z pracy przetestuję aczkolwiek wczoraj jeździłem i problem nie jest cały czas. Dopiero jak przegonie go 1, 2, 3 4 bieg - hamulec, wszystko ok, znowu bez podpoczynku 1,2,3 i przy 4 już zaczyna lekko odciąć przy 3,5tys - hamulec. Kolejny raz 1,2 3 i teraz na tym biegu przy 3 tys zaczyna odcinac moc. Jak puszczę gaz i dam mu 5 sek przerwy i znow depne to idzie do góry. Czasami jeszcze czuje po między biegam jakiś lekki ale wyraźny spadek momentu i widzę po obrotach że troszkę dłużej dochodzi do tych 4 tys.
  • 0

#10 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:35, 05.04.2018

Zrób testy na HDS, serio teraz na forum to czyste gdybanie... niestety....


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:25, 05.04.2018

KTS to ładnie czyta.Dodatkowo jeśli wyjdzie błąd od razu można wejść w SIS (system wyszukiwania błędów) Wtedy KTS prowadzi za rączkę - co po kolei sprawdzać i jakie powinny być wartości.Podjedź do dobrego warsztatu.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:35, 05.04.2018

  • 0

#12 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:23, 06.04.2018

Wg mnie, może być to zawór regulacji ciśnienia paliwa na pompie. Przerabiałem temat złego ciśnienia na listwie, filtr paliwa nowy nic nie dał.

Zawor - W ASO nie kupisz, bo występuje razem z pompą. Ale mogę podać numer części, i kupisz identyczny BOSCHa co jest oryginalnie. Koszt 300 zł.

Tak czy inaczej, lepiej zdiagnozować gdzie jest problem.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 11:21, 07.04.2018

  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:48, 07.04.2018

Skoro już wiecie w czym jest problem :) to po co wam diagnoskopy różnej ,,maści,, :) W oczach macie odczyt wszystkich parametrów silnika :) Może lepiej zatrudnić się w ASO to nie będą musieli inwestować w sprzęt.Wróżka na ,,dziale obsługi klienta od razu zdiagnozuje problem ,, Nie mogłem się powstrzymać :) :) A teraz na poważnie :) Ktoś pokryje koszty w przypadku diagnozy  ,,na oko,, ?

 Według SIS BOSCH P0088

Możliwości błędu :

Przewody z przerwą (zwarcie do plusa lub masy)

Połączenie z masą (luźne lub skorodowane)

Podzespół B2.10 (czujnik ciśnienia Rail) uszkodzony pomimo pozytywnego wyniku badania

Podzespół A1.1(sterownik silnika)wadliwy

Sprawdzić następujące systemy i podzespoły:

-zasilanie elektryczne (4,8 .....5,2 V ) jest ?

Sprawdzić napięcie odniesienia (podzespołu) czujnik ciśnienia Rail

Zapłon wyłączony:

Złącze wtykowe podzespołu (czujnik ciśnienia Rail odłączony)

Pomiar od strony wiązki kabli pomiędzy zaciskami (2 (+)  a zaciskiem 3 (-) Złącze trzy pinowe -patrzac na wtyczkę zapinka u góry - od lewej pin nr 1

Zapłon włączony:

Wartość żądana:

4,8 .... 5,2 V .Jest ?

Przebieg wartości rzeczywistych:

Wartość wymagana wysokiego ciśnienia paliwa :

wartość żądana /status :

0......200 Mpa .Jest ....?

Maksymalny zakres wskazań !!!!!!!!!

silnik rozgrzany do temperatury pracy i na biegu jałowym:

Wartość żądana :

22.....35 Mpa. Jest....?

Silnik pracuje i jest rozgrzany do temp.pracy :

Utrzymywać prędkość obrotową silnika na 2000 obr.

Wartość żądana: 55...65 Mpa .Jest ...?

Opis wartości rzeczywistych - wskazówki

wartość rzeczywista (ciśnienia Rail - wartość zmierzona)  i wartość rzeczywista  (wartość wymagana wys.ciśnienia paliwa) powinny być zawsze analizowane wspólnie !!!!!!

Pokazywane wartości w przybliżeniu powinny być równe.

Wartość wzrasta chwilowo przy dodaniu gazu.

To tak na szybko bo BOSCH nie udostępnia tego na zasadzie ,,kopiuj,, :) Jest tego tyle że brakło by mi pamięci w telefonie  :) A zdjęć nie mogę wrzucić z uwagi na prawa autorskie firmy BOSCH :(


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:29, 07.04.2018

  • 0

#14 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:44, 07.04.2018

Wrożka w ASO czasami byłaby bardziej zaradna niż ich mechanicy... też nie mogłem się powstrzymać...:)
  • 0

#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:27, 07.04.2018

Przykład z ASO to akurat taka mała dygresja :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:28, 07.04.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq