Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem z sondÄ… lambdÄ… tylko na LPG

VI sonda lambda lpg

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 tadziu_zgora

tadziu_zgora
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 04.04.2018

Witam Państwa,

mam problem z HondÄ…. Mianowicie podczas jazdy na LPG pokazuje siÄ™ check engine, auto automatycznie traci moc, jazda staje siÄ™ dramatem. Po wyÅ‚Ä…czeniu i ponownym wÅ‚Ä…czeniu zapÅ‚onu, check znika i mogÄ™ siÄ™ cieszyć normalnÄ… jazdÄ… do kolejnego sygnaÅ‚u. BÅ‚Ä…d wyskakuje zazwyczaj przy jednostajnej jeździe np. przy 2,3,4 tys obrotów. Problem wystÄ™puje tylko i wyÅ‚Ä…cznie przy jeździe na LPG, na PB auto jeździ idealnie. Honda wymrygaÅ‚a mi bÅ‚Ä…d nr 1 czyli podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda), z tego co czytaÅ‚em na forum oraz za radÄ… gazownika wymieniÅ‚em dzisiaj sondÄ™ na uniwersalnÄ… NGK OZA624-E4 oraz wykasowaÅ‚em bÅ‚Ä™dy. Spec od gazu upieraÅ‚ siÄ™, że na pewno bÅ‚Ä…d również pojawia siÄ™ na PB (tak nie jest) bo instalacja nie ma wpÅ‚ywu na dziaÅ‚anie sondy. Problem nie zniknÄ…Å‚. 

Podzespoły instalacji gazowej to:

- wtryski Valtek czerwone (poprzednie były Hana czerwone ale sypnęły się dwa tygodnie temu),
- reduktor Zavoli,

- układ elektroniczny Stag 300.

 

Auto to Accord VI 2000r przed liftem więc tylko jedna sonda. Dodatkowo miesiąc temu został wymieniony słupek z f18 na f20. Komputer i reszta podzespołów została z 1.8 (ale to chyba nie ma większego znaczenia, ponieważ problemy z wtryskami pojawiały się przed jego wymianą).

 

Już mi witki opadają bo męczę się z tym gazem od miesiąca. Najpierw nie mogli go wyregulować, potem się okazało, że wtryski padły, teraz ten błąd.

 

Moje pytanie brzmi: Czy na pokazywanie się tego błędu w takich okolicznościach ma wpływ np. źle wyregulowana instalacja gazowa? Czy może źle dobrane wtryski? Jeśli tak to czy nadal mam wymagać od tego zakładu próby naprawienia problemu czy po prostu zmienić wykonawcę?

Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu co robić...

Pozdrawiam


  • 0

#2 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:38, 04.04.2018

Ja bym pojechał do innego gazownika
  • 0

#3 ronin91

ronin91
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 04.04.2018

Jw. Jakby sonda klekla to mół na on by był. Mapa poprawiona? Po zmianie wtryskowe oczywiście oraz pracownik nie puszcza?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:09, 04.04.2018

Po zmianie silnika regulował ktoś gaz? Stroił na korekty benzyny?
Komp został stary?
  • 0

#5 tadziu_zgora

tadziu_zgora
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 04.04.2018

Z tego co mi mówił spec to parownik jest już trochę zużyty ale udało mu się to jakoś uregulować. Po zmianie silnika było robione strojenie, póżniej po zmianie wtrysków również. Bynajmniej za to płaciłem. Komputer został od 1.8. Dodatkowo gościu po założeniu nowych wtrysków mówił, że mam przyjechać po przejechaniu około 1000km na dodatkowe regulowanie. Być może będzie musiał wymienić dysze na mniejsze (chyba we wtryskach z tego co zrozumiałem). Czy przez to może wywalać błąd sondy?


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:46, 04.04.2018

Zmień gazownika na początek.
Masz źle wyregulowaną instalację i od tego trzeba zacząć. Regulacja ale nie tylko na postoju ale też w czasie jazdy.
  • 0

#7 tadziu_zgora

tadziu_zgora
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 04.04.2018

Zmień gazownika na początek.
Masz źle wyregulowaną instalację i od tego trzeba zacząć. Regulacja ale nie tylko na postoju ale też w czasie jazdy.

No właśnie też czytałem o regulacji w czasie jazdy a Ci goście na pewno tego nie robią. Minus jest taki, że w Zielonej Górze z tego co wiem nie ma za bardzo specjalistów w dziedzinie LPG. Dodam jeszcze, że powyżej 4 tys obrotów wtedy kiedy mniej więcej załącza się vtec auto zaczyna mulić, nie przyśpiesza równomiernie (oczywiście tylko na LPG).
W takim razie dzięki za odpowiedzi. Poszukam kogoś solidniejszego w tym temacie :)


  • 0

#8 ronin91

ronin91
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 04.04.2018

Spada ciśnienie lpg. Ja u siebie miałem też f18b2 i rozlało powyżej 4tys bo mapa była na 1.2 bar a reduktor ustawiony na 1 bar. Więc widać że u Ciebie są lepsze jaja...

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 tadziu_zgora

tadziu_zgora
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 04.04.2018

Spada ciśnienie lpg. Ja u siebie miałem też f18b2 i rozlało powyżej 4tys bo mapa była na 1.2 bar a reduktor ustawiony na 1 bar. Więc widać że u Ciebie są lepsze jaja...

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Czyli winny też może być zużyty reduktor?


  • 0

#10 ronin91

ronin91
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:Okolice Rzeszowa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 04.04.2018

Czyli winny też może być zużyty reduktor?

Pasowało by to rozebrać i sprawdzić membrany, kupić zestaw naprawczy i wymienić.
Ja u siebie mam stag gofast 200, reduktor ac r01 i wyryski baracuda i 60t km zrobione bezproblemowo.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:23, 05.04.2018

Wystarczy popatrzeć jak się zachowuje ciśnienie reduktora w czasie jazdy. Jak bardzo skacze od ustawionego
  • 0

#12 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:08, 06.04.2018

poszukaj tutaj polecanych zakladów w twojej okolicy http://lpg-forum.pl/


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#13 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 110 postów
  • SkÄ…d:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:42, 06.04.2018

Jeśli masz sterownik STAG 300 to może warto skantaktować sie z jednym z autoryzowanych serwisów STAG ? :

Car Electronic System Pajdowski Adam Piotr
Lotników 6 / A
65-138 ZIELONA GÓRA

 


  • 0
<p>-----------------</p>
<p>Pozdrawiam<br>
Tomek</p>

#14 Bucik85

Bucik85
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:PiÅ‚a
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 06.04.2018

Witam. U mnie problem podobny. Auto zamula a od 4 tys obrótów wogóle nie przyspiesza i sÅ‚ychać metaliczne dzwonienie. Problem pojawiÅ‚ siÄ™ po wymianie filtrów i strojeniu mapy gazu do mapy  benzyny (tzw. autokalibracja). Check-a z bÅ‚Ä™dem sondy lambdy miaÅ‚em wczeÅ›niej , ale nie byÅ‚o to dla mnie problemem ponieważ jezdziÅ‚em na LPG. Jakież to byÅ‚o moje zdziwienie gdy jak skoÅ„czyÅ‚ mi siÄ™ gaz  w butli po 180km( spalanie na trasie 17.3litra). Od tygodnia samochód jest u mechanika, kombinuje co z tym zrobić. Sonda lamda denso(koszt ok 600zl) zobaczymy co dalej i czy to tylko to. Macie jakieÅ› pomysÅ‚y co to może być i czy to napewno tylko sonda lambda??


Witam. U mnie problem podobny. Auto zamula a od 4 tys obrótów wogóle nie przyspiesza i sÅ‚ychać metaliczne dzwonienie. Problem pojawiÅ‚ siÄ™ po wymianie filtrów i strojeniu mapy gazu do mapy  benzyny (tzw. autokalibracja). Check-a z bÅ‚Ä™dem sondy lambdy miaÅ‚em wczeÅ›niej , ale nie byÅ‚o to dla mnie problemem ponieważ jezdziÅ‚em na LPG. Jakież to byÅ‚o moje zdziwienie gdy jak skoÅ„czyÅ‚ mi siÄ™ gaz  w butli po 180km( spalanie na trasie 17.3litra). Od tygodnia samochód jest u mechanika, kombinuje co z tym zrobić. Sonda lamda denso(koszt ok 600zl) zobaczymy co dalej i czy to tylko to. Macie jakieÅ› pomysÅ‚y co to może być i czy to napewno tylko sonda lambda??

 

Dodam jeszcze że instalacja jest szczelna, filtry dobrze poprzykręcane, gazem nie śmierdzi. Blędu nie da się skasować.


  • 0

#15 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:55, 07.04.2018

a na benzynie jest ok czy to samo co na gazie ? 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sonda lambda lpg

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq