Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Czy to alternator?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:25, 04.04.2018

Witam,
Mam kolejny problem. Specem nie jestem więc opiszę lopatologicznie co się działo.
- samochód normalnie odpala, jeździ, staje na skrzyżowaniu a tu świeci mi się lampka od akumulatora i ciśnienia oleju, silnik zgasł i ciężko mu było wstać (musialem kręcić parę razy), odpalił i normalnie wróciłem do domu
- jechałem normalnie obwodnica w nocy, odpalam długie światła a tu znowu świeci mi się akumulator i ciśnienie oleju, za chwilę zgasło i wszystko normalnie działało, ale że strachu przełączyłem się na krótkie, po powrocie chciałem sprawdzić czy sytuacja się powtórzy, ale nie było żadnego problemu, włączam długie i wszystko ok
Podejrzewam że to alternator, ale nie jestem pewny, a też ciężko mechanikowi coś wytłumaczyć jak przy nim jak na złość wszystko idealnie działa, a ja się po prostu boję jeździć takim samochodem, bo jak mi gdzieś zgaśnie i nie odpali, albo nagle przestanie wspomaganie działać to może być nie fajnie.
Dodam jeszcze że czasami nie ma żadnego problemu przez setki kilometrów, o co tu może chodzić ?
  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:35, 04.04.2018

Obstawiam kostka stacyjki.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 04.04.2018

A mógłbyś powiedzieć dlaczego tak przypuszczasz? Ostatnio wszystko mi się pieprzu i nie chce wymieniać pół samochodu żeby rozwiązać ten problem
  • 0

#4 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:19, 04.04.2018

Obstawiam kostka stacyjki.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Przy kostce stacyjki to mi gasł i były trudności z odpaleniem. A tu dochodzi jeszcze ładowanie?


  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:52, 05.04.2018

Mi gasł i odpalał w miarę normalnie 6g.
Jesli świeci się kontrolka ciśnienia oleju i akumulator to auto zgasło - rejczel :-)

Czy kontrolka z zielonym kluczykiem migała?

Trochę ponad 60zł kosztuje. Są 2 rodzaje grzybek i batman. Teraz osiągalne obydwa nie to co kiedyś tylko batman.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 16:54, 05.04.2018

  • 0

#6 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 05.04.2018

Ehh czyli już mam się szykować na wymianę kostki stacyjki i alternatora?
Bo to zgaśnięcie na światłach by się pod kostkę zgadzało, ale to że po włączeniu długich mi też świecił akumulator i ciśnienie oleju to już raczej druga sprawa, wtedy mi auto nie zgasło ale coś i tak było nie halo, zgasło radio na chwilę itp.

Użytkownik lukibosss edytował ten post 17:07, 05.04.2018

  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:14, 05.04.2018

Pojedz na sprawdzenie/diagnozę alternatora zanim go wymienisz.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:04, 05.04.2018

Nie Masz miernika, żeby chociaż zmierzyć napięcie ładowania?

By HUAWEI
  • 0

#9 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 05.04.2018

Mam, sprawdzę powiedzcie mi jakie powinno byc.

Tylko że wydaje mi się że ten pomiar nie koniecznie może coś wykazać, bo tak jak mówiłem raz większy pobór mocy (długie światła) coś miesza, a raz nie. Gdyby działo się tak za kazdym razem to miałbym pewność
  • 0

#10 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:27, 05.04.2018

Jak jest 14,5 V bez obciążenia to jest dobrze. Potem załączamy po kolej obciążenie i porównujesz wartości czy są zbliżone. Będą trochę niższe o ok. max. 0.3 V, w zależności od dołączonego obciążenia. Ważne aby były stabilne.
Jeżeli napiecie nie będzie stabilne lub poniżej 14V to coś się dzieje z altkiem.

By HUAWEI
  • 0

#11 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:30, 05.04.2018

Ładowanie powinno oscylować między 13,80 a 14, 50 V, jak się nie myle, w zależności od stopnia naładowania akumulatora i obciążenia. Radzę sprawdzać na zimnym i na rozgrzanym silniku (alternatorze ).

Użytkownik vova777 edytował ten post 18:33, 05.04.2018

  • 0

#12 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 05.04.2018

Dzięki chlopaki, jutro sprawdzę i dam znać co wyszło
  • 0

#13 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 06.04.2018

Ehh no i alternator chodzi chyba ok. Bez obciążenia 14.5, włączam światła na sekundę spadek do 14.3 i spowrotem wrócił na 14.5. na długich spadło do 14.2 a wróciło do 14.4 z tego co pamietam. Więc wartości chyba w normie?

Znowu mi zgasł kutasiarz, znowu nie mogłem go odpalic, krecilem, krecilem az w końcu załapał.
Może rzeczywiście to ta kostka. Teraz pytanie czy wymiana kostki wiąże się z wymianą klucza? Jak to wygląda? Gościu z mojego miasta ma całą stacyjkę razem z kostką i kluczami za 150zl (jedyny problem ze będę miał dwie pary kluczy jedne do drzwi jedne do stacyjki xD)
  • 0

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:20, 06.04.2018

http://allegro.pl/Sh...item=6149084804

Wymiana 30min. Klucz ten sam zostaje bo to kostka a nie wkładka.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:41, 06.04.2018

Ta kostka na pewno będzie git? Są w ogóle jakieś różne/czymś się różnią?
No i ewentualnie jakby ktoś zapodal poradnik jak to zrobić, chyba że to łatwe nie jest to do mechanika zajade
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq