Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Załamka po hamowni :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:28, 08.05.2010

Chodzi o pomiary ze zlotu, jak może niektórzy z Was kojarzą wepchałem się jako pierwszy swoim karawanem 2.4 A/T 8-)
Autko ma 130 tys przebiegu, od nowości serwisowane w Hondzie a tu taka niespodzianka - wyszło 170-172 KM i 220Nm. Pomiar był na kołach, bo to automat, ale innym z taką skrzynią po dodaniu 30% wychodziło OK, więc ewidentnie 20 rumaków gdzieś sobie zwiało. Dodatkowo przy ok. 6300 obr. nagły chwilowy spadek mocy, ale niektórzy mówili, że V-TECi tak mają.

Ma ktoś jakiś pomysł w czym może być problem? Czy bez diagnostyki w Hondzie się nie obędzie?
  • 0

#2 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:09, 09.05.2010

Może moc na silniku masz OK, ale za duże straty na kołach np. niedopompowane powietrze albo coś nie tak z łożyskami, klockami hamulcowymi. A jeżeli straty są większe niż standardowe to wtedy trzeba doliczyć więcej % do mocy ma kołach.
  • 0

andref


#3 Shaar

Shaar
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:3.2
  • Wersja:TL
  • KM:270
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:UA6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:21, 09.05.2010

http://www.accordklu...hlight=hamownia
poczytaj sobie ten watek, jak dla mnie to spartaczyli Ci pomiar
  • 0

Był: Accord Coupe '02 (CG4) 2.0 VTEC
Jest: Acura TL '05 (UA6) 3.2 V6 VTEC -> CLICK + Yamaha MT09 '17


#4 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:04, 09.05.2010

Poszukaj sobie w necie filmów z hamowań seryjnych tsx-ów, przeważnie wypluwa po 15% mocy mniej od serii a z NM to i tak dziwnie dużo Tobie wyszło
  • 0

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:32, 09.05.2010

Stanson z Twojego wykresu wynikało że vtec się nie załącza? Chyba że źle kojarzę. Paroova miał tak samo. Musisz ten zawór vtec ogarnąć.
  • 0

#6 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:37, 09.05.2010

To niech ktoś podpowie o co bangla z tym nie trzymaniem mocy bo u mnie też parę rumaków z niutkami uciekło
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:39, 09.05.2010

Chłopakom na wykresie w momencie kiedy powinien załączyć się vtec kreska spada
  • 0

#8 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:44, 09.05.2010

Wykres od Chojnackiego ( nie mój u mnie pare koni więcej wypluło) też kombinuje żeby przeprowadzić taką operację tylko żonka się bulwersuje :mrgreen:

http://chojnacki.com...d_stype_gta.jpg
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:03, 09.05.2010

Ten nagły chwilowy moment spadku jest przy ok. 6200rpm (w praktyce wyglądało to tak, że obroty rosły, na moment przy tej wartości stawały, potem znowu szły dalej... :shock:

Nawet jeśli tak ma być, to gdzie jest 20KM...? :cry:

Dołączona grafika

Jako że to automat, pomiar na kołach, wg. gościa od hamowni należy dodać to w/w wartości 30%.
Co ciekawe w praktyce wydaje się, że auto jeździ całkiem normalnie:



Nie jest tak szybkie jak manual, wiadomo, przez skrzynię, ale nie wydaje się, żeby oprócz tego co ona zabiera, straciło jeszcze 20KM... Sam nie wiem co o tym myśleć :roll:
  • 0

#10 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:41, 09.05.2010

jak powychodziło innym chłopakom tym co byli w Wawie na wspólnym wypadzie? Np Mikołaj, Rafał, Witkacy itp ?

Oglądam ten filmik na youtube i widzę że 2,4 w automacie nie ma szans w przedziale 0-180km/h z 2,0 w manualu.
  • 0
F1

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:26, 09.05.2010

jak powychodziło innym chłopakom tym co byli w Wawie na wspólnym wypadzie? Np Mikołaj, Rafał, Witkacy itp ?

Oglądam ten filmik na youtube i widzę że 2,4 w automacie nie ma szans w przedziale 0-180km/h z 2,0 w manualu.


No to masz, zgraj oba filmiki w odpowiednim czasie i będziesz miał porównanie :)
Do 100km/h wychodzi bardzo podobnie, ale drugi pomiar 0-180 na korzyść 2.4 w automacie.

http://www.youtube.com/watch?v=OtW7Pq0fuvc
http://www.youtube.com/watch?v=Ck5zdIkA3Pw

Co do pomiarów innych na zlocie to właśnie niestety nie było drugiego 2.4 w automacie do porównania :(
  • 0

#12 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 09.05.2010



tu masz mojego ze spierdzielonym startem
start w 3sek 180km/h w 31sek

u ciebie start w 2sek 180km/h w 32sek

dodam nie skromnie że mogę znacznie lepiej wystartować :mrgreen: na poziomie realnych 8,1-8,2s do 100km/h gdzie Ty w automacie tego nie osiągniesz. chętnie bym się z Tobą zmierzył tylko gdzie wystartować od 0 i polecieć do 200 side by side... tak samo chciałbym polecieć z iCTDi ...
  • 0
F1

#13 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 09.05.2010

Rafałowi z tego co mówił wyszło porównywalnie także chyba dobrze mierzyła.
  • 0

#14 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:55, 09.05.2010

Rafałowi z tego co mówił wyszło porównywalnie także chyba dobrze mierzyła.


Powiedziałbym, że idealnie mierzyła. U mnie na kołach wyszło dokładnie tyle ile miało wyjść :mrgreen:
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:39, 10.05.2010

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie jak to możliwe, że moment obrotowy wyszedł mi praktycznie seryjny (dla dwóch pomiarów gaz/benzyna 163/169Nm + 30% daje 212/220Nm - seria 223Nm, więc w granicah błędu pomiarowego), a moc aż minus 20KM? Może to faktycznie kwestia przełożeń skrzyni w moim przypadku automatu, jak to w tym artykule z linka wyżej jest opisane...?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq