Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Emisja spalin

VII spaliny co hc norma

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 01.04.2018

Świeca mają 30 tys km. Auto normalnie odpala. Nie wydaje mi się, żeby stosunkowo nowe Barracudy lały. Wtryski benzynowe nie wiem, ale silnik normalnie pracuje. Jak mi jedna hana zaczeła kiedyś puszczać to było to od razu czuć. Silnik nie równo chodził, i po postoju na ciepłym trzeba go było długo kręcić.

 

Nie wydaje się Wam dziwne, że jak fizycznie odpiąłem wtyczkę sondy to poza błędem jej grzałki nic nie wyskoczyło? Może jak gaz zakładają, to tą sondę wyłączają w ecu albo ją komp gazu emuluje? 


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 11:31, 01.04.2018

  • 0

#17 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:39, 01.04.2018

Nie wydaje się Wam dziwne, że jak fizycznie odpiąłem wtyczkę sondy to poza błędem jej grzałki nic nie wyskoczyło? Może jak gaz zakładają, to tą sondę wyłączają w ecu albo ją komp gazu emuluje?


Komputer najpierw sprawdza grzałkę i jeśli tu jest przerwany obwód to wywala błąd - wtedy już nie jest ważne czy sama cześć odpowiedzialna za pomiary jest sprawna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#18 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:31, 01.04.2018

Wywala błąd to trzeba zacząć od wymiany sondy i sprawdzić korekty po wymianie, po tym będziemy myśleć.
  • 0

#19 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 03.04.2018

Nie miałem jeszcze okazji podpiąć się pod HDSa ale sprawdzałem teraz scantoolem na laptopie i tam też, zarówno pierwsza sonda jak i AFR jest - N/A. Natomiast po odpięciu sondy, korekty krótkoterminowe, idą na zero. Czyli wygląda, na to że sonda coś tam działa tylko jej  elm nie widzi. Dzwoniłem też rano do Piotrka od gazu i mi powiedział, że on w obwód sondy nic nie ingeruje i poradził, żeby podjechać na pomiar spalin z odpiętą sondą i zobaczyć czy coś się zmieni.

 

A odnośnie błędu 1-szej sondy to pojawił się tylko wtedy jak ją wypiąłem, Po wpięciu i skasowaniu błędu, 1-sza sonda nie wywala błędów i nigdy wcześniej nie wywalała.

 

 

 


  • 0

#20 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:43, 05.04.2018

Byłem wczoraj na badaniu spalin i na odłączonej pierwszej sondzie jest jeszcze gorzej. CO przekroczylo 3% a HC 500. Po podpieciu sondy parametry wróciły do poprzednich wartości.
Sprawdziłby ktoś w VII czy mu elm odczytuje wartości pierwszej sondy? Z góry wielke dzięki.
  • 0

#21 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:32, 05.04.2018

Byłem wczoraj na badaniu spalin i na odłączonej pierwszej sondzie jest jeszcze gorzej. CO przekroczylo 3% a HC 500. Po podpieciu sondy parametry wróciły do poprzednich wartości.
Sprawdziłby ktoś w VII czy mu elm odczytuje wartości pierwszej sondy? Z góry wielke dzięki.

Proponuję wziąść miernik w ręce, długie igły i wpiąć się w sondę. Oczywiście najlepszy by był oscyloskop.

Elm nie ma wskazania z sondy pomiarowej.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 19:34, 05.04.2018

  • 0

#22 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 07.04.2018

Chyba zaraz tak zrobię. Mój ojciec ma nawet oscyloskop. Pytanie tylko jak sie do tego podpiać. Znalazłem na YT, jak koleś Civica z 94 testuje. Myślicie, że w K24 kable będą tak samo szły? Trochę się boje przy tym z masą łączyć. 

 


  • 0

#23 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:19, 07.04.2018

W Accordzie VII nie ma kabli zaplonowych wys.nap. tylko cewka zaplonowa jest zintegrowana z fajką.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 07.04.2018

Chodziło mi o przewody w kablu sondy. Jak patrzyłem teraz to są inne. Biały, niebieski i dwa czarne.
  • 0

#25 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:18, 07.04.2018

Chodziło mi o przewody w kablu sondy. Jak patrzyłem teraz to są inne. Biały, niebieski i dwa czarne.

Oscyloskop wepnij w przewody biały i niebieski

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:17, 08.04.2018

Proponuję wziąść miernik w ręce, długie igły i wpiąć się w sondę. Oczywiście najlepszy by był oscyloskop.

Elm nie ma wskazania z sondy pomiarowej.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

To jak elm pokazuje pomiar afr? Wylicza sobie sam? Ja też nie mam wskazania z sondy 1x1 ani w Torque ani w Pistonie.

Odnośnie problemu kolegi to musi być jakiś problem z paliwem skoro takie HC wychodzi a oleju nie przepala. No chyba że masz jakąś nieszczelność i ciągnie powietrze i podlewa paliwem. Dziwne jest to że piszesz że pali tyle co zawsze. Ale korekty na + wskazuja że komo podlewa wiecej paliwa.
  • 0

#27 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:27, 08.04.2018



To jak elm pokazuje pomiar afr? Wylicza sobie sam? Ja też nie mam wskazania z sondy 1x1 ani w Torque ani w Pistonie.


Nie wiem. Może pobiera te dane z ecu?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 09.04.2018

Pomiar oscyloskopem trzeba zrobić na podpiętej sondzie czy jak sie wepnie do odpiętej wtyczki to też coś powinna jakieś sygnały emitować? Bo zrobiłem tak przy odpiętej i nic nie wyszło. Podpiąłem biały i niebieski na dwa sposoby a potem każdy z osobna z masą i też nic.

 

Oczywiście sprawdzałem to na rozgrzanym włączonym silniku, na różnych obrotach.

 

A propos elma, to znalazłem wskazanie AFR i jednak mi to działa. Na jałowym oscyluje 14 z hakiem. A spada tylko jak mu sie ostro daje w palnik. Wzrasta jak sie hamuje silnikiem czyli raczej poprawnie.


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 21:15, 09.04.2018

  • 0

#29 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:58, 09.04.2018

Po rozgrzaniu powino być 14,7
Jakie masz podciśnienie w kolektorze na ciepłym ?

Sondę sprawdza się oczywiście podpięta.
  • 0

#30 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:02, 10.04.2018

Sonda musi być podpięta bo to ona generuje sygnał dzięki swoim właściwościom. Wepnij się w ostatnią wtyczkę przed sondą. Najlepiej weź długie igły i wprowadź je wzdłuż przewodów do wtyczki. Inaczej działać nie będzie.

Jak mi się uda to zrobię zdjęcie poglądowe jak to powinno wyglądać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
963d23d4e9e7647d6ddef75e15dce41f.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 16:40, 10.04.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, spaliny, co, hc, norma

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq