Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Emisja spalin

VII spaliny co hc norma

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#31 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 15.04.2018

Wielkie dzięki za odpowiedzi a w szczególności koledze Ciapatyz za wybebeszenie wtyczki i zrobienie zdjęcia. Niestety od ostatniego  posta nie miałem okazji uskutecznić pomiaru, ale zrobię to w najbliższych dniach.

Jeśli chodzi o podciśnienie to zmierzone torquiem na wskażniku "turbo boost i podniśnieniomierz" wynosi od -23.9 do 0,00 in/Hg Wartości są poniżej 20 na biegu jałowym i idą w kierunku zera pod obciążeniem ( wzrostem obrotów ). Czy te wartości są OK?

 

Jeszcze taka ciekawostka a propos sondy i elma. Kolega ma VIII gen 2.4 i u niego na wskaźniku też nie pokazuju napięcia sondy 1x1 ale jak się wejdzie do 'Test Results' i "zawartość tlenu w spalinach", to jest odczyt z 1 sondy pokazywany. U mnie na tym samym elmie i apce nie ma nic. Tylko druga sonda coś tam pokazuje.


  • 0

#32 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 00:11, 16.04.2018

Podciśnienie na wolnych powinieneś mieć 28kpa, przestaw sobie jednostki. Wartość się zwiększa wraz z otwarciem przepustnicy, przy pełnym otwarciu powinieneś mieć około 100kpa.

Jeśli masz tak jak napisałem to prawdopodobnie nie ma nieszczelności w dolocie i zawory masz prawidłowo ustawione.

Więc będziesz mógł wykluczyć pewne rzeczy.
  • 0

#33 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:22, 17.04.2018

Na wolnych podciśnienie mi się waha w granicach 25-28 ale zauważyłem, że chyba jest jakiś wpływ temperatury otoczenia a tym samym powietrza w dolocie. Gdy było powyżej 25 st pokazywało 25-26, ale przy 14 st juz 27-28.

 

Przy pełnym bucie 99 kpa. 100 tylko kilka razy wyskoczyło. Wartości zmierzone oczywiście przy rozgrzanym silniku.

 

Postaram się podpiąć dziś do tej pierwszej sondy i zobaczę co wyjdzie.


  • 0

#34 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:48, 17.04.2018

To czekamy na wyniki pomiarów sondy bo z tego co piszesz to wszystko inne jest ok.
  • 0

#35 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 23.04.2018

Trochę czasu minęło od ostatniego posta. W międzyczasie wymieniłem 2-gą sondę. Moja miała walniętą grzałke i już wcześniej waliła czekiem. Założyłem używaną oem i po przejechaniu kilkuset kilometrów żadnych błędów nie mam. Nadmienie, że mam kata hi flow od forumowego kolegi hammera i sonda tam jest wkręcona w tulejke równolegle do kata.

 

Teraz pytanie czy wymiana sondy coś zmieniła ze spalinami. Nie byłem na stacji ale obawiam się, że nie bo zapach z rur cały czas jest podobny. Wydaje mi się, jest zmiana polegająca na tym. że po nagrzaniu jak auto długo pyka na biegu jałowym to korekty na gazie oscylują wokół zera a nawet są lekko na minusie. Co ciekawe jak w takich warunkach przełącze na bene, to lecą jak szalone na ponad 40 i potem nie schodzą poniżej 20. Podczas normalnej jazdy czy na lpg czy na benzynie są wysoko na plusie ( 15 - 20 )

 

Teraz temat pierwszej sondy. Kupiłem takie długie igły i wpiąłem się dzisiaj we wtyczkę jak polecił kolega Ciapatyz. Niestety z oscyloskopu nic nie odczytaliśmy, natomiast podłączyłem pod nią normalny miernik i wyniki przedstawiam w poniższym filmiku.

 

Gdyby się komuś nie chciało oglądać całego to - ogólnie wartość cały czas jest około 0.4 volta, natomiast dziwne, jest to że przy nagłym bucie napięcie skacze do 3 voltów.

 

Jesteście w stanie coś powiedzieć na temat pracy tej sondy na podstawie takiego pomiaru?

 


  • 0

#36 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:58, 23.04.2018

Taki pomiar jest trochę z d*%$ bo multimetr jest zbyt wolny aby pokazać jak pracuje sonda.
Czemu nie udało się oscyloskopem?

Sonda może być uszkodzona częściowo np i nie pracować w całym zakresie, kiedyś tak miałem i innym aucie.

Użytkownik ubek edytował ten post 19:59, 23.04.2018

  • 0

#37 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:45, 24.04.2018

Panowie takie info, w torque i pistonie nie pokazuje pierwszej sondy poniewaz w acco nie jest to standardowa sonda a raczej czujnik AFR. Roznica jest taka, ze jest dokadniejsza nie zaglebiajac sie zbytnio w szczegoly. Fajnie by bylo taka sonde podmienic na chwile, bo to ona glownie odpowiada za sklad mieszanki. Jeszcze mozna by wykluczyc lpg, poprzez odlaczenie, skasowanie ecu i jezdzie testowej.


  • 0

#38 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 25.04.2018

Na oscyloskopie nie udało się zobaczyć tego czego szukaliśmy. Może oscyloskop tego nie ogarnia bo to jakiś ruski staroć CI-94. Ogólnie działa bo jak się go wepnie do gniazda minijack z muzą to tańczy sinusoida. Przy wpięciu do sondy pokazywał płasko około pół volta. Prawdopodobnie dziś uda mi się podmienić sondę na jakąś używkę z angola i zobaczymy.
Byłem jeszcze na SKP i spaliny są tak samo do bani przy sprawnej drugiej sondzie.
  • 0

#39 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:21, 25.04.2018

A weź sobie jeszcze skontroluj zawory czy tam wszystko ok. Długo to nie trwa przecież.
  • 0

#40 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:44, 25.04.2018

Możesz jeszcze sprawdzić układ regeneracji par paliwa. Możesz spróbować zagnieść wężyk między elektrozaworem EVAP a kolektorem. Tyle ze wtedy trzeba by było maszynie to sprawdzić. Oczywiście nie jestem tu niczego pewny. To ostatnia rzecz jaka mi przychodzi do głowy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#41 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 25.04.2018

Jestem właśnie po wymianie pierwszej sondy. Właściwie dwa razy była wymieniona, bo pierwsza z dwóch, które gość miał na stanie wywaliła checka (P1157) i nie było na niej żadnych korekt.

 

Kolejna sonda którą założyli chyba jest sprawna, a na pewno działa inaczej niż moja. Korekty znacznie spadły zarówno na PB jak i na LPG. Jak na mój nos spaliny też mniej śmierdzą paliwem, ale to się okaże jak pojadę na pomiar.

Sondy o których pisze, to oczywiście używki. Gość mówił, że są badzo wrażliwe na uderzenia i wstrząsy ( jest tu na forum nawet taki temat jak ktoś zmieniał wydech ).

 

Dodam jeszcze, że moja sonda wygląda dość nieciekawe. Używki, z angoli były zasadniczo bez żadnych osadów. U mnie jak na zdjęciu.

 

809cd3938b351e8bgen.jpg


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 23:10, 22.05.2018

  • 0

#42 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:57, 26.04.2018

Sondy podobno są też wrażliwe na takie zabiegi jak spawanie wydechu. Podobno dobrze całkiem zdemontować.

A tak z ciekawości to i siebie też sprawdziłem multimetrem i tak samo to wygląda jak na filmie. Fakt - silnik był zimny.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 06:00, 26.04.2018

  • 0

#43 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 22.05.2018

Od ostatniego posta minął prawie miesiąc ale temat można uznać za zamknięty. Dopiero dziś miałem okazję udać się na SKP i zmierzyć spaliny, które wyszły idealnie zarówno na gazie jak i benzynie.

 

 

CO  0,00 - 0,02

HC 10 - 50

 

Podsumowując cały temat:

 

W samochodzie podczas kontroli Policji przy 3 stopniach Celcjusza zmierzono 2% CO i ponad 500 HC. Ze względu na zbyt niską temperaturę dowodu nie zabrano, ale skłoniło mnie to do obadania problemu. Na stacji kontroli pojazdów, CO wyszło 1.5% HC ok 400ppm

 

Głównym podejrzanym był katalizator z racji na przebieg i fakt, że przejechał trochę na trzech cylindrach. Tak więc wymieniono w następującej kolejności:

 

- ori kat o przebiegu 480 tys na HFC Magnaflow od Hammera ( spaliny bez zmian)

- drugą sondę w której była walnięta grzałka ( spaliny i spalanie bez zmian )

- pierwszą sondę, która nie wywalała żadnych błędów a okazała się winna całej sytuacji.

 

Chciałbym zaznaczyć, że są to wyniki w aucie:

 

- o przebiegu 492 tys km

-  z katalizatorem , który z racji na mniejszą gęstość mniej dopala spaliny, także jak się ktoś zastanawia to można polecić bez obaw o emisje.

 

 

Warto przy tej okazji poruszyć temat spalania i drugiej sondy:

 

- u mnie spalanie po wymianie wadliwej pierwszej sondy praktycznie nie uległo zmianie. Nie robiłem super dokładnych testów ale różnica nie jest większa niż 0.5 /100 LPG.

- wydaję mi się, że druga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki gdyż jej wymiana na sprawną nic nie zmieniła. Owszem 1-sza sonda była walnięta, i pytanie co będzie gdy pierwsza jest sprawna a druga padnięta. Gdyby ktoś był bardzo zainteresowany to mogę się poświęcić i wkręcić starą drugą sondę i sprawdzić czy coś się zmieni ;)

 

Gwoli ścisłości - wszystkie podane powyżej wartości składu spalin dotyczą biegu jałowego. Prawdopodobnie przy pełnym obciążeniu oem kat lepiej dopala spaliny ale nikt Wam nie będzie robił pomiaru na odcince.

 

Na koniec chciałbym podziękować za Wasze rady, dzięki którym udało rozwiązać się problem.

 

 92a56c988310f2e2gen.jpg

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, spaliny, co, hc, norma

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq