Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Emisja spalin

VII spaliny co hc norma

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 30.03.2018

Panowie i Panie, mam problem taki problem, że mój Accord 2.4 od pewnego czasu znacznie przekracza normy emisji spalin. Praktycznie te same wartości i na benzynie i na gazie. Ponieważ auto ma swój przebieg ( 480+ i zdarzyło mi się trochę jechać z padniętą cewką uznałem, że winnowajcą jest katalizator. 

Pare dni temu wymieniłem katalizator na HFC Magnaflow od Kolegi z forum. W moim odczuciu auto trochę lepiej idzie i do kabiny dochodzą bardziej rasowe dźwięki. Niestety emisja spalin dalej przekracza normy:

 

na biegu jałowym

- CO 1,5%

- HC 350ppm

- O2 0.10

 

Wiem, ze katalizator hi-flow ma rzadsze sitko i mniej oczyszcza ale to chyba raczej coś z silnikiem. Model wkładu ma spełniać EURO 3 czyli CO max 0.5%. Kat działa bo od pierwszej jazdy, tam gdzie jest wkład zmienił kolor.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co by sprawdzić? od czego zacząć? Nadmienie że:

 

- auto jeździ normalnie, ma moc, pali średnio 11 litrów gazu ( robię 20% miasto 80% trasy )

- luzy zaworowe 7 tys km temu

- fitlry, olej, świece itp świeże

- świeci się check od grzałki drugiej sondy ( kiedyś notorycznie pojawiał się inny błąd drugiej sondy - slow response, high voltage?, ale tego już dawno nie było ). Pare razy pojawił się też błąd rich i lean system

 

Problem jest o tyle pilny, że za nie długo kończy mi się przegląd. Mieszkam też w okolicy gdzie Policja notorycznie prowadzi kontrole ( dmuchają i kierowcy i samochody ). Już mnie shaltowali i puścili tylko dlatego, że było za zimno na prowadzenie pomiaru ich przyrządem. Oczywiście ja im musiałem o tym przypomnieć. 

 

Oczywiście, nie chce też truć powietrza i nowego kata więc za wszelkie pomysły i sugestię będę bardzo wdzięczny. 

 

 

 

 


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 23:14, 30.03.2018

  • 0

#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:28, 31.03.2018

zawory wyregulowane? świece? sonda jest bardzo ważna bo reguluje skład mieszanki więc o żadnych błędach nie może być mowy.


Użytkownik Maxell edytował ten post 06:31, 31.03.2018

  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 31.03.2018

zawory wyregulowane? świece? sonda jest bardzo ważna bo reguluje skład mieszanki więc o żadnych błędach nie może być mowy.

No tak jak pisałem, zawory 7 tys km temu regulowane ( u Krzyśka z Morawicy ), więc są raczej dobre. Druga sonda wali czekiem, a z tego co tu i gdzie indziej wyczytałem ona pełni funkcję diagnostyczną. Pierwsza sonda, żadnego błędu nigdy nie wypluła. Jest możliwe, że żle działa a błędu z niej nie ma?


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 09:23, 31.03.2018

  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:26, 31.03.2018

Na początek to warto tą sondę wymienić. Wiem - co ma piernik do wiatraka? Ale tak czasem jest że coś co teoretycznie nie ma wpływu na usterkę jednak ją powoduje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 16:29, 31.03.2018

  • 0

#5 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:00, 31.03.2018

Masz bardzo wysokie HC ( Norma to mniej niż 100) znaczy to mniej więcej tyle że prawdopodobnie silnik przepala olej. Ile Ci wciąga oleju?

Sondę można sobie łatwo sprawdzić w Torque jak pracuje.

Użytkownik ubek edytował ten post 18:02, 31.03.2018

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8870 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:43, 31.03.2018

A pomiar był robiony z zimnego czy rozgrzanego kata?
  • 0

#7 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 31.03.2018

Też tak myślałem, ale oleju pali nie wiele jak na taki przelot. Średnio cały czas 2 litry na 20 tys km. Tak jak pisałem jeżdże głównie 80% spokojne trasy, 20% dynamicznie w mieście. Myśle, że to zużycie jest głównie z dawania w palnik w mieście. Raz sprawdzałem dokładnie poziom oleju, przed długą spokojną trasą (ponad tys km ) i nie ubyło nic.

 

Tak na węch, to te HC są z paliwa, bo czuć różnice z wydechu po przełączeniu. Na benzynie czuć jakby rozpuszczalnikiem, a na gazie przypomina dym z kałacha ;)

 

Pomiar był na rozgrzanym kacie oczywiście. Specjalnie mu jeszcze dałem pare razy w palnik przed wjazdem pod brame SKP


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 18:55, 31.03.2018

  • 0

#8 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:58, 31.03.2018

No dobra a notujesz zwiększone spalanie odbiegające od normy?
Wymieniasz olej co 20tys?


Sprawdź w Torque jak sonda pracuje i jakie masz korekty krótko i długo terminowe będziesz też widział afr.
  • 0

#9 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 31.03.2018

No właśnie spalanie cały czas jest mniej więcej takie samo ( średnio 11 - 12 lpg ). No wiem, zaraz mnie zbesztacie, że co 20 tys ale to auto nie ma turbo, ani nie zbiera sadzy jak diesel. Leje tam cały czas Shell Helix Ultra 5W40 odkąd go mam 280 - 483 nie odnotowałem wzrostu spalania oleju. W książce pisze, że co 20tys a że mam zrównoważony tryb jazdy to się tego trzymam. Gdybym jeździł tylko po mieście to zapewne zmieniałbym częściej.

 

Mam od dawna elm i torque ale dopiero teraz widze,  ze w 'test result' jest zawartość tlenu w spalinach. Zaraz pojde sprawdzić. Tam też wyjdą korekty czy gdzie indziej są schowane?


  • 0

#10 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:02, 31.03.2018

Musisz sobie dodać wskazania afr i korekty sft, lft oraz wskazania lambdy najlepiej w postaci wykresu liniowego.
  • 0

#11 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 31.03.2018

Nie wiem czy to jest możliwe, ale ja nie widze żadnych wskazań z pierwszej sondy 

 

Na postoju po dodaniu wskazań

02 1x1 ----

O2 1x2 min 0,3 - max 1

LTFT1 - min 14,9 - max 16,4

STFT1 - min 0,0 - max 26,6

 

AFR nie pokazuje

 

W 'Test Result' gdzie jest opcja 'zawartość tlenu w spalinach' również tylko druga sonda coś pokazuje. Wyszedł też jakiś wynik TID$18 CID:$09 Min38 Currrent 1, który wg obrazka nie jest OK

 

Jedyny błąd który teraz jest to grzałka drugiej sondy.

 

Może ja mam coś z apką albo elmem. Nie jestem w temacie ale jak auto może chodzić bez odczytu z pierwszej sondy i nie wywalać żadnego błędu z tym związanym?


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 20:30, 31.03.2018

  • 0

#12 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 31.03.2018

No to teraz jeszcze jedna ciekawostka. Znalazłem i wypiąłem wtyczkę pierwszej sondy i wywaliło tylko błąd jej grzałki. Nie ogarniam tego. Brak sygnału z sondy sterującej mieszanką a silnik sobie chodzi i żadnych błędów z tym związanych. Niech mnie ktoś oświeci, jak to jest możliwe. Może komp jest zepsuty i tego nie widzi. Gdzieś kiedyś widziałem na forum, ze komuś padł komputer od zepsutej sondy.


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 21:21, 31.03.2018

  • 0

#13 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:51, 31.03.2018

Czy wydech jest szczelny? Czy przed usterka bylo cos ,,naprawiane,,? Moze w wyloty nawiewow psikales pianka.
P.S.
i zalal sie komp.

Użytkownik iwan edytował ten post 23:28, 31.03.2018

  • 0

#14 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 31.03.2018

W nawiewy nigdy nic nie psikałem.  Przy serwisach klimy było oznowanie gazem z maszynki, którą zostawiali w zamknietym samochodzie przy włącznym obiegu wewnętrznym. 

 

Wydech myślę, że jest szczelny.

 

Ostatnie rzeczy poza wymianą kata to 2 czujniki abs, nowa miska, nowy przegub wewnętrzny, rok temu wtryski gazu ( jedna hana zaczela puszczac to wymieniłem wszystkie na nowe barracudy), a tak jeszcze wcześniej to wszystkie cewki wymieniłem bo padły po kolei w paro miesięcznych odsętpach przy przebiegu 400-430.

 

Gaz mam założny i serwisowany u Piotrka z Beskidzkiej w Krakowie.


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 22:15, 31.03.2018

  • 0

#15 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:13, 31.03.2018

Duże masz korekty jedne i drugie,
Może wtryski leja albo świece niedomagają. Nie masz problemów z odpalaniem auta ?

mi Torque też nie pokazuje sondy 1x1 nie wiem czemu wydaje mi się że kiedyś pokazywał. Błędu nie wyświetla. Ale afr powinien się pokazywać chyba że masz jakąś inną sondę zamontowaną.

Druga sprawa jest taka że sportowe katy przepuszczaja więcej niż standardowe.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, spaliny, co, hc, norma

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq