Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420/ DTC 67

VII katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
129 odpowiedzi w tym temacie

#61 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:10, 15.02.2017

Aż tak łopatologicznie nie musisz tłumaczyć :) Jest zakres obrotów przy których wtryskiwacze podają paliwo w trybie biegu jałowego by zapewnić płynność, bodajże poniżej 3000 obrotów.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#62 michniu

michniu
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Krk / Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 17.02.2017

Koledzy, piszę gdyż potrzebuję rady, dziś podczas jazdy wyskoczył check engine a sam nie jestem specem od mechaniki samochodowej ;p szybka diagnoza spinaczem, 6 długich i 7 krótkich czyli błąd 67 (po sprawdzeniu na forum: Catalyst system Efficiency below Threshold Malfunctioning or defective catalyst system).

 

Teraz pytanie, czy ten błąd wiąże się stricte z wymianą katalizatora czy na razie skasować błąd i się nie przejmować? - jakieś 700km temu zostały wymienione świece - pytanie czy ten błąd może być powiązany z wymianą świec?

 

Jeśli nie, to czy na tym błędzie (po skasowaniu lub nie) mogę zrobić dwie, trzy trasy po 400km zanim wymienię katalizator ? - pytam, bo nie chcę aby samochód "stanął" w szczerym polu podczas podróży :)

 

Acco VII, 2.0 benzyna, brak lpg, 242k km na liczniku.


  • 0

#63 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:50, 17.02.2017

Hej :)

Koledzy, piszę gdyż potrzebuję rady, dziś podczas jazdy wyskoczył check engine a sam nie jestem specem od mechaniki samochodowej ;p szybka diagnoza spinaczem, 6 długich i 7 krótkich czyli błąd 67 (po sprawdzeniu na forum: Catalyst system Efficiency below Threshold Malfunctioning or defective catalyst system).
Teraz pytanie, czy ten błąd wiąże się stricte z wymianą katalizatora czy na razie skasować błąd i się nie przejmować?

Kolego michniu, przeniosłem Twoją wypowiedź do właściwego tematu - czytaj od początku...

Pozdrawiam
Tomek

P.S. zobacz np. moje perypetie z tym błędem...
  • 0

#64 michniu

michniu
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Krk / Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 17.02.2017

Statom dzięki za odpowiedź i przeniesienie postu ;) przeczytałem cały ten wątek i inne pokrewne, z tego co widzę, to raczej na tym błędzie można jeździć...spróbuję najpierw wymienić świece na inne i zobaczymy, pytanie jak skasować ten błąd? (szukałem, ale nie znalazłem) można to zrobić nie posiadając żadnego "sprzętu"?


Użytkownik michniu edytował ten post 19:44, 17.02.2017

  • 0

#65 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:49, 17.02.2017

Najtańsze rozwiązanie ELM327 i tel. z np.Torque (wystarczy wersja darmowa).
Jeszcze taniej będzie jak podjedziesz do kogoś kto ma ;)

P.S. do kasowania błędów silnika, silnik musi być wyłączony (a zapłon oczywiście włączony).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#66 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:39, 17.02.2017

Statom dzięki za odpowiedź i przeniesienie postu ;) przeczytałem cały ten wątek i inne pokrewne, z tego co widzę, to raczej na tym błędzie można jeździć...spróbuję najpierw wymienić świece na inne i zobaczymy, pytanie jak skasować ten błąd? (szukałem, ale nie znalazłem) można to zrobić nie posiadając żadnego "sprzętu"?

Słabo szukałeś...błąd skasujesz bez użycia komputera bez problemu poprzez odpięcie akumulatora na dłuższą chwilę...z tego co pamiętam można też wypiąć wtyczkę z eku... Jeśli problem będzie często wracał załuż emulator i będziesz miał spokój. Pozdro


Użytkownik AGENT edytował ten post 22:47, 17.02.2017

  • 0

#67 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 23:42, 17.02.2017

No tak - faktycznie Kolega ma rację, najtańsze rozwiązanie to odpięcie akumulatora, ale wiąże się z to choćby z programowaniem audio od początku (+ ew. nauka szyby i wolnych obrotów)...

wysłane z fona
  • 0

#68 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:54, 18.02.2017

...Jeśli problem będzie często wracał załuż emulator i będziesz miał spokój. Pozdro

 

Potwierdzam, z błędu raz na miesiąc po założeniu tulejki redukcyjnej dł. 1,5cm mam może raz na rok, po zatankowaniu gorszego paliwa.


  • 0

#69 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:47, 18.02.2017

No tak, ale tulejka nie rozwiązuje problemu, a jedynie go maskuje...
Ciekawe na ile musi być niesprawny katalizator, żeby auto nie przeszło przeglądu?

wysłane z fona
  • 0

#70 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 19.02.2017

No tak, ale tulejka nie rozwiązuje problemu, a jedynie go maskuje...
Ciekawe na ile musi być niesprawny katalizator, żeby auto nie przeszło przeglądu?

wysłane z fona

ja tylko odpowiedzialem na pytanie... i zaproponowałem jedno z rozwiazań. ja założyłem tulejke i mam spokój już bardzo dłiugo z tym błędem...mam też dylemat czy nie założyć decata...


No tak - faktycznie Kolega ma rację, najtańsze rozwiązanie to odpięcie akumulatora, ale wiąże się z to choćby z programowaniem audio od początku (+ ew. nauka szyby i wolnych obrotów)...

wysłane z fona

no tak stacje radiowe i ustawienia radia trzeba zaprogramować od początku...ale szyby i wolne obroty zaprogramowały mi się bez problemu same po jakimś czasie...


  • 0

#71 michniu

michniu
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Krk / Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 22.02.2017

Błąd skasowany przez złącze odb2, jak na razie aby w kłuł w oczy, jeśli znowu wyskoczy to wymienię świece (niedawno były wymieniane na NGK) lub pomyślę nad emulatorem..dzięki wielkie za wszyskie rady i pomoc!


  • 0

#72 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:46, 22.02.2017

Wyskoczy. ;)


  • 0

#73 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:33, 30.03.2018

Szanowni Państwo,

 

Sprawa tyczy:

Accodra 2.4 rocznik 2013, kupiony używany z salonu Hondy. Przebieg 157 tyś

 

Auto mam od tygodnia, zrobiłem nim nieco ponad 200 km. Dziś podczas wizyty w rodzinnych stronach ( katowice ) nagle wywaliło mi błąd.

Dosłownie zamarłem, bo byłem niemal pewny auta. 

Szczęście w nieszczęściu, że CHECK wywaliło mi 300 metrów od salonu Hondy. Spanikowałem i od razu podjechałem do Salonu. Czekałem nieco ponad 3 godziny na diagnostykę, po czym po podpięciu wyszedł błąd a w zasadzie dwa:

 

Zatwierdzone kody DTC ( Trwałe )

P0420 Sprawnośc katalizatora jest poniżej wartości progowej

 

KODY DTC oczekujące ( Tymczasowe )

P0420 Sprawnośc katalizatora jest poniżej wartości progowej

 

Jestem w szoku. Bo sprzedawca zapewniał ( sam śmieje się z siebie ) ale i sprawdzałem jeszcze raz historię serwisową auta tu w Katowicach i nie było nic istotnego prócz wentylatora ogrzewania.

Dodam jeszcze, że przy odpaleniu ( nie zawsze ) czuć paliwo w kabinie /z wydechu 

 

Kierownik działu serwisu wspomniał, że czasem wystarczy wlać lepszego paliwa i błąd może się prędko nie pojawić lub szybko. Nie jest on na tyle groźny żeby przerwać jazdę.

Zasugerował, że sprzedający auto zataił ten fakt przy sprzedaży.

Mam w związku tym kilka pytań:

1. Czy mogę tak jakiś czas jeździć ? 

2. Ile kosztuje katalizator ( Honda Katowice zaoferowała mi 3900 z montażem )

3. Czy warto kupować oryginał ?

4. Czy jest to możliwe że tak szybko padł i czym to mogło byś spowodowane ?

 

pozdrawiam 


Użytkownik Sanction edytował ten post 17:36, 30.03.2018

  • 0

#74 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:58, 30.03.2018

Jak na benzynie to w sumie dziwne przy takim przebiegu bo na gazie to dość popularny błąd, niestety nie taki łatwy do wyeliminowania ...

 

Na początek skasuj błąd. Zalej na jakiejś markowej stacji paliwo możesz nawet na próbę Pb98 i zobacz czy wyskoczy ponownie.  (generalnie trzeba trochę w trasie na 5 biegu pojeździć do 120, a potem w mieście też troche na wyższych biegach najlepie 5 tak spokojnie do 60 km/h ... 

 

Jeżeli wyskoczy to zaczyna się zabawa bo musisz zdiagnozować czy to faktycznie padający katalizator czy coś innego:

- świece kiedy wymieniane (generalnie 120 tyś przy PB) , kiedy wymieniany filtr paliwa (również 120 tyś )

- sprawdzić wypadanie zapłonów jeżeli coś wypada zamienić miejscami świece + cefki (zapisać co skąd zamieniałeś)  jeżeli błąd przejdzie za kompletem świeca + cefka to możesz mieć winowajcę 

- możesz sprawdzić przy pomocy ELM + Torque jak oscyluje sonda nr 2 za katem + wykonać testy O2 są w apce , chociaż tak na 90% to nie sonda miałbyś inny błąd

- możesz próbować zainstalować kątowy emulator sondy nr 2 ale ja najpierw sprawdziłbym auto na hamowni czy auto nie jest już zmulone przez padający kat

- podjedź sobie na stację kontroli pojazdów niech sprawdzą spaliny czy są ok 

- podobno ten błąd wyskakuje nawet jak wydajność kata spadnie o kilka procent i nie zawsze można cokolwiek odczuć poza dyskomfortem psychicznym :)

- jeździć możesz o ile się upewnisz, że to faktycznie tylko mały spadek wydajności katalizatora

- wymiana na oryginał jest bardzo kosztowna ale z tego co czytałem zamienniki są dobre na chwilę, możesz próbować kupować używkę (loteria) czy regenerować za ok 800-900 zł widziałem na allegro, ale nie pamiętam czy dają gwarkę i ile na taką usługę.

 


  • 1

#75 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:18, 30.03.2018

W aucie było robione wszystko zgodnie z instrukcją: świece, filtr paliwa były wymieniane przy 116200 km, natomiast luz zaworowy przy 97100 km

 

Błąd skasowali mi w serwisie i generalnie powiedzieli żeby na razie zalać właśnie jak kolego mówisz dobrym paliwem i jeździć.

 

Jutro jadę na diagnostykę sprawdzić spaliny. 

 

Zapach benzyny przy odpalenie może sugerować katalizator ? 


Użytkownik Sanction edytował ten post 18:50, 30.03.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq