Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z katalizatorem P0420

VIII Błąd katalizatora

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 30.03.2018

Szanowni Państwo,

 

Sprawa tyczy:

Accodra 2.4 rocznik 2013, kupiony używany z salonu Hondy. Przebieg 157 tyś

 

Auto mam od tygodnia, zrobiłem nim nieco ponad 200 km. Dziś podczas wizyty w rodzinnych stronach ( katowice ) nagle wywaliło mi błąd.

Dosłownie zamarłem, bo byłem niemal pewny auta. 

Szczęście w nieszczęściu, że CHECK wywaliło mi 300 metrów od salonu Hondy. Spanikowałem i od razu podjechałem do Salonu. Czekałem nieco ponad 3 godziny na diagnostykę, po czym po podpięciu wyszedł błąd a w zasadzie dwa:

 

Zatwierdzone kody DTC ( Trwałe )

P0420 Sprawnośc katalizatora jest poniżej wartości progowej

 

KODY DTC oczekujące ( Tymczasowe )

P0420 Sprawnośc katalizatora jest poniżej wartości progowej

 

Jestem w szoku. Bo sprzedawca zapewniał ( sam śmieje się z siebie ) ale i sprawdzałem jeszcze raz historię serwisową auta tu w Katowicach i nie było nic istotnego prócz wentylatora ogrzewania.

Dodam jeszcze, że przy odpaleniu ( nie zawsze ) czuć paliwo w kabinie /z wydechu 

 

Kierownik działu serwisu wspomniał, że czasem wystarczy wlać lepszego paliwa i błąd może się prędko nie pojawić lub szybko. Nie jest on na tyle groźny żeby przerwać jazdę.

Zasugerował, że sprzedający auto zataił ten fakt przy sprzedaży.

Mam w związku tym kilka pytań:

1. Czy mogę tak jakiś czas jeździć ? 

2. Ile kosztuje katalizator ( Honda Katowice zaoferowała mi 3900 z montażem )

3. Czy warto kupować oryginał ?

4. Czy jest to możliwe że tak szybko padł i czym to mogło byś spowodowane ?

 

pozdrawiam 


Użytkownik Sanction edytował ten post 17:36, 30.03.2018

  • 0

#2 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:58, 30.03.2018

Jak na benzynie to w sumie dziwne przy takim przebiegu bo na gazie to dość popularny błąd, niestety nie taki łatwy do wyeliminowania ...

 

Na początek skasuj błąd. Zalej na jakiejś markowej stacji paliwo możesz nawet na próbę Pb98 i zobacz czy wyskoczy ponownie.  (generalnie trzeba trochę w trasie na 5 biegu pojeździć do 120, a potem w mieście też troche na wyższych biegach najlepie 5 tak spokojnie do 60 km/h ... 

 

Jeżeli wyskoczy to zaczyna się zabawa bo musisz zdiagnozować czy to faktycznie padający katalizator czy coś innego:

- świece kiedy wymieniane (generalnie 120 tyś przy PB) , kiedy wymieniany filtr paliwa (również 120 tyś )

- sprawdzić wypadanie zapłonów jeżeli coś wypada zamienić miejscami świece + cefki (zapisać co skąd zamieniałeś)  jeżeli błąd przejdzie za kompletem świeca + cefka to możesz mieć winowajcę 

- możesz sprawdzić przy pomocy ELM + Torque jak oscyluje sonda nr 2 za katem + wykonać testy O2 są w apce , chociaż tak na 90% to nie sonda miałbyś inny błąd

- możesz próbować zainstalować kątowy emulator sondy nr 2 ale ja najpierw sprawdziłbym auto na hamowni czy auto nie jest już zmulone przez padający kat

- podjedź sobie na stację kontroli pojazdów niech sprawdzą spaliny czy są ok 

- podobno ten błąd wyskakuje nawet jak wydajność kata spadnie o kilka procent i nie zawsze można cokolwiek odczuć poza dyskomfortem psychicznym :)

- jeździć możesz o ile się upewnisz, że to faktycznie tylko mały spadek wydajności katalizatora

- wymiana na oryginał jest bardzo kosztowna ale z tego co czytałem zamienniki są dobre na chwilę, możesz próbować kupować używkę (loteria) czy regenerować za ok 800-900 zł widziałem na allegro, ale nie pamiętam czy dają gwarkę i ile na taką usługę.

 


  • 1

#3 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 30.03.2018

W aucie było robione wszystko zgodnie z instrukcją: świece, filtr paliwa były wymieniane przy 116200 km, natomiast luz zaworowy przy 97100 km

 

Błąd skasowali mi w serwisie i generalnie powiedzieli żeby na razie zalać właśnie jak kolego mówisz dobrym paliwem i jeździć.

 

Jutro jadę na diagnostykę sprawdzić spaliny. 

 

Zapach benzyny przy odpalenie może sugerować katalizator ? 


Użytkownik Sanction edytował ten post 18:50, 30.03.2018

  • 0

#4 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:39, 30.03.2018

Wydech niech Ci oglądną czy szczelny, co do zapachu benzyny nie mam pojęcia .


  • 0

#5 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 31.03.2018

A więc byłem na diagnostyce żeby sprawdzić spaliny.

Diagnosta stwierdził, ze spaliny mają dobrą jakość i przyczyny nie należy szukać w katalizatorze tylko w sondzie lambda, która pokazała wartość 1,07 ( cokolwiek to znaczy :) 


  • 0

#6 Statom

Statom
  • Administrator
  • 6058 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 59
Super

Napisano 09:07, 31.03.2018

Hej :)
Na wszelki wypadek napiszę - wrzucając w forową wyszukiwarkę hasło 'P0420' znajdziesz całkiem sporo wątków w tym temacie...
Spróbowałeś poczytać je?

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#7 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:43, 31.03.2018

Ależ naturalnie - od tego zawsze zaczynam. Zapewne obyło by się bez zakładania tematu, jednak tu jeszcze doszła analiza spalin, która TEORETYCZNIE wyklucza katalizator, a sugeruje sondę. 


  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1725 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:10, 03.04.2018

Przerażać się nie ma co bo nic z tego powodu nie wybuchnie. Check engine z tego powodu jest bo "EKOLOGIA" ;-) Ale fakt faktem że katalizator może umierać. Skład spalin to jedno a to co na temat sprawności/wydajności działania katalizatora ma do powiedzenia ECU to drugie. Przebieg taki, że jest to już możliwe - na forum były przypadki zużycia katalizatora już (niestety) krótko powyżej 150 tys. Fakt regularnego serwisowania auta nie ma nic do tego, to po prostu zużycie. W razie czego czeka Cię emulator drugiej sondy lambda bo na wymianę katalizatora to chyba mało kto się decyduje ze względu na koszt (zamienniki działają krótko - do pól roku).

Tak czy inaczej zacząć trzeba od tego co było powiedziane powyżej. Dobre paliwo, przegonić trochę po autostradzie, jak znów będzie wyskakiwać ten sam błąd to sprawność katalizatora spadła poniżej wartości progowej.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:13, 03.04.2018

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 03.04.2018

Kiedyś w moim civicu też wywaliło p0420 a przyczyną było zapchanie spalonym olejem. silnik brał olej więc wkońcu wymieniłem pierścienie i uszczelniacze zaworowe, do tego zdemontowałem katalizator. Kilka razy zalałęm katalizator kretem do rur i wrzątkiem i parę razy pod ciśnieniem wodą przepłukałem i jak ręką odjął. Dziś civic ma około 270 tyś km a od napraway około 70 tyś km przejechał a błąd już nigdy się nie pojawił.


  • 0

#10 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 03.04.2018

Dziękuje koledzy za odpowiedzi. Może zbytnio się przejąłem :)

Co do spalania oleju, to nie strasz kolego bo łudzę się że to nie od tego...:) 


  • 0

#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2433 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 26
Super

Napisano 14:15, 09.04.2018

Tulejka emulator drugiej sondy też pomaga

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 150 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 09.04.2018

Mało śmigam, ale na razie przejechałem 500 km i cisza.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Błąd katalizatora

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq