Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nierówna praca na b.jałowym, brak mocy?

VI brak mocy nierówna praca szarpie

Najlepsza odpowiedź Sciuszek , 19:25, 04.05.2018

Nareszcie problem rozwiązany, a przynajmniej na dzień dzisiaj mogę tak napisać.

Rozwiązanie okazało się banalnie proste i wcale nie musiała być to wina rektora czy wtrysków, a po prostu nieprawidłowego montażu instalacji gazowej. Problem odkryty zupełnie przypadkiem. Chciałem zmienić pozycje reduktora bo lekko ocierał o dolot, gdy zobaczyłem gdzie biegnie wężyk od podciśnienia wychodzący z reduktora to się za głowę złapałem. Otóż zaraz po wyjściu z reduktora był założony trójnik i w jedną stronę szło normalnie do silnika a w drugą szło do zaworu bezpieczeństwa reduktora. Nie wiem w jakim celu ale zostało to zlikwidowane i problem ustał zanim wymieniłem wtryski, ale skoro już wcześniej kupiłem wtryski to je wymieniłem bo tamte to straszna lipa. Wrażenia po 1000km - super, auto nareszcie jedzie normalnie, żadnego szarpania nie ważne jak styl jazdy, a przede wszystkim zero różnicy pomiędzy gazem a benzyną (ale to już chyba sprawa właśnie wtrysków).

PodsumowujÄ…c temat:

Wymienione kable (tesla), świece, kopułka, palec, filtr powietrza, paliwa, wymienione wtryski (baracuda), hamulce czyli tarcze, klocki i regeneracja tłoczków, łapa silnika. To chyba wszystko.

Wszystkim dziękuję za pomoc i propozycje co sprawdzić, w szczególności Bojarowi. Do usłyszenia / zobaczenia Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 30.03.2018

Witam, sprawa dotyczy silnika 1.8 rok 2000 LIFTBACK, przebieg 170tyÅ› (czy prawdziwy, a kto to wie).

Auto świeżo kupione, oczywiście podczas jazdy próbnej nic nie wskazywało na jakikolwiek problem, nawet po przejechaniu 20-30km, nic nie przykuło mojej uwagi.

Od 3 dnia od zakupu jest ten sam problem, a mianowicie auto na biegu jałowym ma parkinsona i wydaje mi się, że 136km powinienem czuć trochę bardziej. Co prawda nie mam porównania bo nie jeździłem wcześniej w pełni sprawnym accordem VI generacji z tym silnikiem, ale rodzice mają V generację 2.0i 116km 405 tyś na liczniku (prawdziwy) i ich auto waży 300kg więcej a i tak mi się wydaje, że ich auto lepiej się zbiera w zakresie od 2-4 tyś obrotów, bo oczywiście gdy u mnie włączy się V-TEC to czuję znaczny przyrost mocy i dźwięku :).

 

WracajÄ…c do tematu:

1. Efekt pojawia siÄ™ zarówno na gazie jak i benzynie dlatego gaz wykluczam. 

2. Efekt jest tylko gdy auto się nagrzeje (dziś wracałem z pracy i stałem w korku około 30 minut i im bliżej domu byłem tym było gorzej)

 

Zacząłem wykluczać, tzn. wymieniłem świece i przewody, które były za krótkie w pełni uradowany, że to będzie rozwiązanie, zawiodłem się bo problem nadal występował. Kopułka i palec w bardzo dobrym stanie dlatego nie wymieniłem. 2 dni później regulacja zaworów mimo że poprzedni właściciel zrobił to 2,5 tyś km temu, stwierdziłem, że to kolejny krok. Okazało się, że wszystkie były do regulacji i wszystkie były za ciasno, co może świadczyć dlaczego auto strasznie szarpało w niskim zakresie (do 2,5 tyś RPM). Po regulacji pojawił się dźwięk zaworów, ale czy prawidłowy, nie wiem nie mam porównania, za to auto zaczęło chodzić naprawdę dobrze a przynajmniej tak mi się wydawało, czy moc wróciła to nie wiem bo byłem zbyt zaaferowany tym, że w końcu pozbyłem się problemu. Któregoś dnia znowu to samo ale bardzo delikatnie, coś mnie podkusiło żeby sprawdzić płyn chłodniczy, w zbiorniczku wyrównawczym było pusto i trochę się zmartwiłem. Wziąłem strzykawkę i wyciągnąłem z chłodnicy trochę płynu i całe szczęście chłodnica była pełna a płyn nie był ani trochę tłusty ani odbarwiony. Oczywiście płyn kupiłem i dolałem bo przecież auto ma instalację gazową i na pewno potrzebuje więcej płynu niż seryjnie. Co parę dni sprawdzam i wszystko ok. Rzecz jasna olej też sprawdzam i wszystko ok (5w40). Przejeździłem niecałe 2 tygodnie, praca-dom (razem 30km po mieście), nawet zrobiłem 250km na raz czyli rozgrzałem silnik dobrze, a teren jeszcze pomagał mu się rozgrzać (Wrocław - Kudowa Zdrój - Wrocław) i nic żadnych objawów. Dziś wracałem z pracy i jak pisałem wyżej stałem w korku. Mam nadzieję, że objaw będzie widoczny na filmiku. Jest jeszcze jedna rzecz o, której nie wspomniałem. Ciężko wchodzą biegi przede wszystkim 1, 2, trochę 4. Za to 3 i 5 jest ok. Z wiedzy, którą posiadam (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) 1 nie ma synchronizatora i ma prawo wchodzić ciężko ale wystarczy "przegazować" i nie puszczając sprzęgła wchodzi bez problemu. 2 wchodzi raz tak płynnie, że nawet nie czuje, że weszła, natomiast zazwyczaj to aż mnie boli bo wchodzi jakby w skrzyni było sucho, z 3 nie ma problemu, 4 wydaje mi się, że podobnie ale znacznie mniej wyczuwalne i już tak nie boli, 5 ok. Wyciągnąłem wnioski, że może to być poduszka bo po pierwsze 1 żeby wrzucić trzeba przegazować, a po drugie efekt przy 2 i 4 czyli pchanie skrzyni do przodu, czy wnioski są słuszne też nie wiem. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma/miał taki problem lub co można jeszcze zrobić. Na wymianę poduszki już się nawet umówiłem zobaczymy czy pomoże.

PodsumowujÄ…c:

Podjęte kroki:
  - wymienione Å›wiece i przewody (palec i kopuÅ‚ka w stanie dobrym),

  - regulacja zaworów zrobiona,

  - pÅ‚yn chÅ‚odniczy dolany,

Zaobserwowano:

  - ciężko wchodzÄ… biegi,

  - silnik ma parkinsona po rozgrzaniu siÄ™,

  - brak mocy w niskim zakresie?

 

Niestety na filmiku nie widać dokładnie jak trzęsie się silnik dlatego poszło zbliżenie na przewody i zbiorniczek wyrównawczy.

 


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:58, 30.03.2018

Jakie kable i świece założyłeś?
  • 0

#3 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 30.03.2018

kable sentechy, świece NGK, podejrzewam, że gdyby to była wina kabli albo świec to na gazie pewnie nie dałoby się jeździć, bo filmik pokazuje pracę na benzynie


Użytkownik Sciuszek edytował ten post 18:27, 30.03.2018

  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • SkÄ…d:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:28, 30.03.2018

Sprawdź jeszcze pracę sondy lambda czy prawidłowo reguluje skład mieszanki.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 30.03.2018

za 2 tygodnie wybieram się, w rodzinne strony oddaje auto do mechanika, który robi przy rodzinnych autach od kiedy pamiętam, sprawdzimy sondę, wymienimy poduszkę i zapytam co sądzi o zaworach. Niestety nie mogłem sobie zrobić tego sam bo nie mam gdzie tego zrobić, zobaczymy jaką postawi diagnozę. Gdybyście mieli jeszcze jakieś pomysły to piszcie wezmę je pod uwagę i sprawdzimy. Tymczasem wszystkim, życzę wesołych świąt.


  • 0

#6 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:39, 30.03.2018

Dawanie rad mija się z celem. Sciuszek ma minimalną wiedzę motoryzacyjną. Oprócz oczywiście jednej mojej dobrej rady. Jak już będziesz jechać w te twoje rodzinne strony, a podejrzewam, że jest to północny wschód od Wrocławia, ewentualnie wschodni, umów się z kimś z forum na oględziny. Nie chcę wymieniać, bo jak kogoś pominę może się obrazić. To będą najniższe twoje koszty.
Wesołych Świąt.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 20:40, 30.03.2018

  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:51, 30.03.2018

Po świętach się odezwij, muszę sprawdzić czy mam jakieś stare kable od siebie to by się podmieniło bo na długość powinny dać radę.

Kto Ci regulował zawory? Bo jakoś za bardzo napier.....

Po co wybierałeś się do Kudowy? turystycznie czy rodzinnie :D

 

Wylot na Oborniki śląskie to w twoich rejonach?


  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:10, 30.03.2018

Być może ktoś robił rozrząd i nie ustawił wałka balansującego w prawidłowej pozycji. Stąd te drgania. Na zimnym tego nie ma bo silnik ma wyższe obroty. Brak mocy w dolnym zakresie? Witaj w świecie silników serii F.

CIężko wchodzące biegi to może być:

-ten typ tak ma

-padnięta skrzynia

-koniec sprzęgła.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 31.03.2018

ÅšwiÄ™ta rozpoczynam od pewnoÅ›ci co do poduszki, jest zerwana co widać na zdjÄ™ciu, na żywo widać dużo lepiej, widże to tylko w tym miejscu ale nie wykluczone, że zerwana jest bardziej, bez wymiany siÄ™ nie obÄ™dzie, w sumie i tak zamierzaÅ‚em to zrobić. SprzÄ™gÅ‚o wg poprzedniego wÅ‚aÅ›ciciela wymienione w styczniu czyli 7000km temu. Co do padniÄ™tej skrzyni to nie wiem ale dopóki nie wymieniÄ™ poduszki a być może wszystkich poduszek bo biorÄ™ to pod uwagÄ™, to siÄ™ raczej nie dowiem. JeÅ›li chodzi o brak mocy dziÅ› jechaÅ‚em A4 z WrocÅ‚awia do BolesÅ‚awca i ewidentnie auto nie miaÅ‚o mocy, żona waży tylko 54kg także to raczej nie bÄ™dzie przyczyna :upss: PedaÅ‚ w podÅ‚odze 130km/h, 5 bieg, 3500RPM i auto bardzo powoli przyspiesza pod warunkiem, że nie ma żadnego wzniesienia, gdy droga idzie lekko pod górÄ™ (nie wiÄ™cej niż 3-4 stopnie) potrafiÄ™ tylko utrzymać prÄ™dkość. JeÅ›li chodzi o ruszanie 1,2,3 bieg auto jest sÅ‚absze niż przedwczoraj zanim napisaÅ‚em tego posta, a wskazówka od obrotoÅ›ciomierza nie idzie pÅ‚ynnie do góry podczas przyÅ›pieszania tylko ma czkawkÄ™ co zresztÄ… czuć po aucie.
Moje rodzinne okolice to Międzybórz koło Twardogóry, a teraz jestem u teściowej w Bolesławcu.
@przemkowal, wracam do Wrocka jutro albo w poniedziałek, jeśli faktycznie masz jakieś kable to daj znać podjadę nawet do Obornik Śl. Numer do mnie 574 108 936
Co do zaworów też mi się wydaje, że są trochę za luźne bo trochę grośno jak na rozgrzany silnik, oczywiście na zimny słychać trochę bardziej.
 

  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:54, 31.03.2018

Poduszka powinna pomóc na drgania, chociaż ja miałem zerwaną i nie zauważyłem większych drgań. Na 100% nowa poduszka nie pomoże na to jak wchodzą biegi.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 11:18, 01.04.2018

ja po ustawieniu zaworów, aż takiego klepania to nie miałem :D może mechanikowi szczelinomierze pordzewiały czy coś ^^ na Twoim miejscu, pojechał bym na sprawdzenie do innego jeśli przed ich ustawieniem tak nie dudniło :> (jest jeszcze możliwość, że przez te drgania coś się obija w okolicach aparatu zapłonowego, ale to skrajne przypadki ;) ) co do biegów, to jedynka wchodzi dosyć topornie, więc ten typ tak ma, ale da radę po jakimś czasie wyłapać, kiedy ją tam można wbić :D tak samo z biegiem wstecznym ;) u mnie za to dwójka wpada od puknięcia palcem :D a trójka czasami potrafi nie wskoczyć (ale to tylko dlatego, że leniwie wciskam sprzęgło ;) ) ciężko podłapać o co chodzi z tymi biegami u Ciebie, ale na odległość i tak tego nie stwierdzi co tej skrzyni dolega (może już olej zastygł :D żarcik). jak przemkowal oferuje Ci oględziny to polecał bym skorzystać ;) powinien szybko znaleźć przyczynę, a przyczyn takich objawów silnika jest mnóstwo i najlepiej do szukania podpiąć kompa (bez kompa też da radę, ale zajmie to parę dni, bo wszystko po kolei trzeba wykręcać, sprawdzać i łazić pod autem). na pewno poduszka potęguje drgania i po wymianie powinno być trochę lepiej :)


Użytkownik gons edytował ten post 11:23, 01.04.2018

  • 0

#12 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 01.04.2018

Nie wiem, być może to przez brak mojej wiedzy ale dla mnie ten silnik to zagadka.
Święta czyli czas gdy siedzimy sobie przy tv albo jeździmy i odwiedzamy rodzinę. Rano wsiadłem w samochód pojechałem na śniadanie Wielkanocne, 15km po paru godzinach wróciłem w to samo miejsce, potem jeszcze raz czyli łącznie 60km z przerwami. Na koniec około godziny 20 powrót do Wrocławia z Bolesławca, 20km do A4 jadąc bardzo spokojnie, a później pusta autostrada 140km/h na blacie przez 100km i czuje, że dzisiaj to auto chce bardziej niż wczoraj, mało tego dojechałem na miejsce nie zgasiłem silnika i nic nie czuję, żadnych wibracji, zupełnie nic. Wysiadłem z auta podniosłem maskę i nakręciłem filmik, żeby pokazać jak teraz chodzi (sorry za jakość, ale widać że silnik pracuje równo) i nie ma znaczenia na gazie czy na benzynie. Tak czy inaczej do zobaczenia w środę na spocie.

 


  • 0

#13 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • SkÄ…d:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 00:15, 15.04.2018

Dobra, może ktoś będzie miał pomysł bo razem z Dikejem(PTP) meczylismy to auto 2 dni...

Kopulka i palÄ™ wcale w takim dobrym stanie nie byly, palec mocno nadpalony - wymienione
Zawory wcale nie były dobrze ustawione... Polowa z nich była delikatnie mówiąc luźno ustawiona...
Filtr powietrza zawalony na czarno - wymieniony
Filtr paliwa jeszcze z fabryki, w środku syf totalny, wyleciała z niego rudobrazowa maź - wymieniony
Kompresja sprawdzona 1-12,5 2-11,5 3-13 4-12
Zapłon wypada mimo podmiany całego aparatu zapłonowego... Sprawdzone i po podłączeniu lampy po kable widać że co któryś sygnał znika...
EGR czysty, Przepustnica idealnie czysta, w kolektorze czysto...

Elektrycznie nie wywala błędów
Komp nie jest zalany
Czujniki wszystkie mają wiązki nieruszone, same czujniki nie da się sprawdzić bez podmiany


Za to wiadomo już gdzie uciekała moc... Tylne prawe kolo stało praktycznie dęba, przednie chodziły z dużym oporem... 7 godzin walki i są nowe gumki, tłoczki, zaciski rozebrane a tarcze i klocki przód tył wymienione... Mocy powinno wrócić xD

Co ciekawe przy pierwszym dniu przy kompresji etc silnik chodził idealnie równo... Po czym na sam wieczor na sam koniec po odpaleniu zaczął chodzić jak traktor, wariowac na obrotach, skakać....

Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 00:19, 15.04.2018

  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#14 Sciuszek

Sciuszek
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 15.04.2018

Potwierdzam, po zrobieniu hamulców auto duuuuuużo lepiej się zbiera, gdy wczoraj wracałem do Wrocka na S8 140km/h pedał w podłogę i auto chciało jechać, na gazie dużo gorzej ale mapy skasowane także do wyregulowania. Dojechałem do domu i na wolnych obrotach znowu traktor, ale tym razem trzepało autem w równych odstępach, wymieniona także poduszka silnika i może dlatego teraz to czuć w równych odstępach, tak jak Bojar pisze nadal nie wiemy co mu jest, wieczorem napisze topica z poszukiwaniem takiego samego accorda sprawnego, by spróbować podmienić czujnik położenia wału i może coś jeszcze.


Użytkownik Sciuszek edytował ten post 10:25, 15.04.2018

  • 0

#15 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:49, 15.04.2018

Czy kable to dalej Sentech?
One się nie nadają nawet nówki sztuki.
Przebicia są w gniazdach świec. Kable mogą być nawet amerykańskie idealne, ale te fajki nie dają rady. Nie bez kozery, NGK kosztują.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Taniej to Tesla nie mam zastrzeżeń.
https://www.facebook...625299844251671

Użytkownik Srebrny edytował ten post 14:53, 15.04.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, brak mocy, nierówna praca, szarpie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq