Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

"Luz" dźwigni ręcznego

VIII Ręczny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 msth

msth
  • Forumowicz
  • 128 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:44, 26.03.2018

Czy dźwignia hamulca ręcznego w pozycji opuszczonej może mieć luz (na tyle by czasem podskakiwać na wybojach) czy powinna być nieruchoma?

Ręczny działa bez zarzutu, ale ten "luz" dźwigni jest dla mnie dziwny. Nie zwracałem na to dotąd uwagi, więc trudno mi określić jak było wcześniej.

 

Pozdrawiam

Marcin


  • 0

#2 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:11, 27.03.2018

Trzeba wyregulować. Jedna regulacja wspólna za dźwignią ręcznego pod schowkiem, druga przy bębnach.


  • 0

#3 msth

msth
  • Forumowicz
  • 128 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 27.03.2018

Trzeba wyregulować. Jedna regulacja wspólna za dźwignią ręcznego pod schowkiem, druga przy bębnach.

 

Dzięki. Zajmę się tym przy okazji wymiany opon.


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:40, 27.03.2018

Tylko trzeba zwrocic uwage na stan zaciskow hamulcowych. Jesli ktorys nie odbija do konca, to da ten sam efekt, dodatkowo nagrzewanie kola. Chociaz ze wzgledu na rocznik to malo prawdopodobne, ale zerknac warto.


  • 0

#5 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:01, 11.04.2018

Panowie

Nie chce zakładać nowego wątku tak wiec sie podłączę z VII gen.

Mam identyczny problem tyle ze u mnie to wystąpiło jak chciałem ruszyć na ręcznym. Zwolniłem dźwignie, ruszyłem i usłyszałem jak by cos z tylu. Nie wiem co to było ale po jakimś czasie zauważyłem wyraźny luz na dźwigni tak jak piszecie. Z ręcznym nie mam problemu (trzyma jak zły) tyle ze jest ten luz... klocek raczej tez nie trzyma bo przesuwałem samochód ręka w jedna i druga stronę (No chyba ze klocek nie bedzie w takim przypadku trzymał aż tak mocno).

Jakiś czas temu miałem regenerowany zacisk (tylko prawa strona bo krucho z hajsem było, a tylko ona mi wtedy blokowała klocek, lewa była ok).

Niby nic a wku***** strasznie...

Jakies inne spostrzeżenia czy od razu brać sie za zaciski ??
  • 0
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:51, 11.04.2018

Na początek kilka razy zaciągnij reczny i zobacz czy dźwignię recznego w zaciskach wracają w pozycje wyjsciowe (powinne się oprzeć o ograniczniki). Jak któraś zostaje w pozycji zaciśniętej to zacisk do regeneracji.
Jak dźwignie wracają sprubój wkręcić tłoczki (powinne się wkręcić bez jakiegoś bardzo dużego oporu)
No i jak sprawdzisz zaciski i będzie ok to można spróbować podregulowac naciąg linek przy dwigni.

Przesuwając auto nie sprawdzisz recznego . Na zwolnione dźwigni aż tak mocno nie trzyma...
  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:52, 11.04.2018

Poloz sie pod auto i sprawdz czy dzwigienka od recznego na zacisku opiera sie o odbojnik, jesli tak to zaciski powinny byc ok. Reczny mozna podregulowac po zdjeciu podlokietnika z tego co pamietam.


  • 0

#8 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 11.04.2018

Dzięki za wskazówki. Jutro to sprawdze ;-)
  • 0
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl

#9 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:44, 13.04.2018

Dźwigienki cofnięte tak wiec gdzieś linka sie blokuje :/
  • 0
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:06, 13.04.2018

No nie koniecznie. Gdy linka się blokuje to nie pozwala dzwigece się cofnąć. Sprężyny, które widać na dzwigienkach, nie są na tyle mocne żeby pociągnąć zablokowana linkę... Chyba musisz dokładniej sprawdzić co się dzieje.

Użytkownik vova777 edytował ten post 13:50, 13.04.2018

  • 0

#11 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:46, 29.05.2018

Po wymianie uszczelek jestem. Czeka mnie pełna regeneracja zacisków.
  • 0
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:17, 29.05.2018

To lepiej zeby zrobil to ktos kto to zrobi a nie polowicznie zrobi ;)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 Przemo184

Przemo184
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:12, 02.06.2018

Witam. Pytanie z innej beczki.Mamy na forum solidny manual do regeneracji zacisków tył acoord vii?
  • 0

#14 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 02.09.2018

Temat troche stary ale podpowiem. Mialem podobny problem, pomogl mlotek i WD40. Psikamy na srobe obok linki recznego i stukamy (z wyczuciem) w miejsce gdzie linka jest zamocowana do zacisku. Powtazamy raz w tygodniu przez dwa miesiace (w moim przypadku) i po problemie.


  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:05, 03.09.2018

Najlepiej jeszcze zdjąć zacisk i pod uszczelkę pod tą dźwignią zapodać wd40..wtedy lepiej dotrze w dół ...i rozruszać .Później można już na samochodzie co jakiś czas ruszać jeśli dalej nie chce się cofać.
To tak doraźnie jeszcze przed zabraniem się do regeneracji i rozbiórki na części pierwsze
U mnie prawy zaczął robić takie cyrki
Na razie go okiełznałem już parę miesięcy :)
Zaciera się wałek w gnieździe

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:06, 03.09.2018

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Ręczny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq