Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wskrzeszenie klimatyzacji :)

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:43, 20.03.2018

Witam. Mam zamiar wskrzesić u siebie pusta klimatyzacje. Rok temu była naprawiana u mechanika, ale gaz znów uciekł. Podejrzewam skraplacz, bo z tego co widziałem ma takie prześwity na żeberkach, że można wsadzić palca. mam zamiar wziąć się za to sam tzn kupić skraplacz w ciemno, do tego osuszacz, i pomyślałem że może wymienię wszystkie o ringi których naliczyłem 8. I mam pytanie czy jest sens wymieniać te 2 co są przy ścianie grodziowej? bo raczej tam jest słaby dostęp i pomyślałem może że obędzie się bez ich wymiany, czy raczej jak wymieniam wszystko, to je tez? a druga sprawa czy najlepiej kupić te o ringi OEM? w haparts wyjdzie mnie to 100zł około, więc czy jest sens szukać taniej jakisch zamienników? może ktoś u siebie wymieniał to będzie znał temat :) mile widziane jakieś porady co zrobić aby wszystko hulało ;) po mojej ingerencji dopiero mam zamiar pojechać na sprawdzenie szczelności, a skraplacz jaki wybrałem to prawdopodobnie będzie DELPHI 

Załączone pliki


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:53, 21.03.2018

Zacznij od zlokalizowania nieszczelności. Żeby się nie okazało, ze powymianie skraplacza i osuszacza, nadal będzie uciekał czynnik ( np. ze sprężarki, przewodów czy czego innego...). Ja miałem wydmuchane "separatorki" w chłodnicy ale była szczelna , tylko słabiej chodziła. . .
O-ringi nie muszą być OEM w zupełności zwykłe dają radę.
Nie musisz też wymieniać wszystkich o-ringów w całej instalacji. Niema co dodawać sobie roboty. Wystarczy tylko te, które będziesz odkręcał ( chlodnica ×2 szt , osuszacz ×2szt), chyba że przy sprawdzaniu szczelności coś wyjdzie...

Użytkownik vova777 edytował ten post 21:59, 21.03.2018

  • 0

#3 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:45, 21.03.2018

mysle ze kolega Vova wyczerpał temat, nie mam nic do dodania :) 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#4 KrzysiekosH

KrzysiekosH
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 22.03.2018

witam 

Jak masz pół roczną, roczną dziurę to moja propozycja,  napełnić z kontrastem, pojeździć około miesiąca i do kontroli  tez oglądnąć parownik wyciągając filtr kabinowy za schowkiem, ja też mam nieszczelną a okazuje się że mam przewód  od kompresora do skraplacza  na tych kielichach zaciśnięty gumowy wąż aż mi się zielony robi od strony skraplacza przy  kielichu :). W skraplaczu też mi 2 rzędy separatorów znikają  ale na razie jest szczelna.

 

pozdrawiam


  • 0

#5 303lewy

303lewy
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 30.04.2018

Poszukuje rurki od klimatyzacji, ktora jest widoczna na zdjeciu za czerwoną klemą. Chodzi o ten odcinek

Załączone pliki


Użytkownik 303lewy edytował ten post 18:46, 30.04.2018

  • 0

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:54, 01.05.2018

Nie ma co szukać. Dzwoń do Wołka.
  • 0

#7 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:41, 01.05.2018

Pamiętaj by osusacz (ten koło chłodnicy klimy) założyć na końcu i nie otwierać go wcześniej bo on może być tylko max 2h otwarty przed napełnieniem potem staje się bezużyteczny tzn. klima będzie nie sucha a mokra , przerabiałem to w Civicach , dodatkowo za każdym razem jak bedziesz miał nieszczelnosc to musisz go wymieniac..


  • 0

#8 303lewy

303lewy
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 01.05.2018

Można prosić o jakiś kontakt, jeśli ktoś ma w/w element
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq