Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

K20 VS R20A3

VIII Różnice

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#16 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:08, 10.01.2019

Przemowski twoja teoria jest z kosmosu dlaczego honda już w starych vti montowała dwa wałki, miałem cg9 z jednym wałkiem i miałem cl7 z dwoma i nie ma porównania jeżeli chodzi o dynamikę i elastyczność a tak nawiązując do tematu to k20 w porównaniu do r20 jest dużo lepszy, lepiej się wkręca lepiej ciągnie od dołu i dużo lepiej brzmi.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#17 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:35, 10.01.2019

Aleee... R-seria dużo lepiej znosi lpg, jest bardziej ekonomiczna..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#18 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:54, 10.01.2019

Cos za cos... przy takiej mocy to i tak chyba lepiej stawiac na ekonomie bo ani K20 ani R20 szatanem nie jest :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#19 Przemo603

Przemo603
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:06, 10.01.2019

Miało być porównanie silników K20 a R20... a robi się kolejny temat olejowy... pobór, dolewanie itp. itd.

 

Sam jestem trochę ciekawy różnic miedzy tymi silnikami, kolega ma R20 w CRV III, oboje mamy lpg i wiem, że on ma mniejsze spalanie niż u mnie, co mnie dziwiło, bo myślałem że cięższe auto to spalanie będzie większe. Jednak skrzynia 6 robi robotę...


Użytkownik Przemo603 edytował ten post 18:07, 10.01.2019

  • 0

#20 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:13, 10.01.2019

Przemo a jak zmierzyliście zużycie ja miałem cl7 w lpg i brachol miał crvIII z r20 na autostradzie jadąc z prędkością 140 accord spala10 l lpg przy 5biegowej skrzyni a crv 14l lpg silnik R20 jest obrzezany z powodu emisji spalin jakie obowiązują w Eu i kanały egr zamulają go bardziej niż K20, no i nikt mi nie powie że R20 jedzie lepiej niż k20 bo to bzdura, jak by nie normy emisji spalin to honda  nigdy by takiego silnika nie konstruowała bo k20 był lepszy.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:24, 10.01.2019

Nie wiem który lepszy ale R20 musiałbyś wsadzić w budę VII i wtedy porównać ...inaczej to ciężko porównać .
Ja przy K24 i samej zmianie kół z 16 na 17 czuję różnicę na korzyść 16 ,a co dopiero porównanie innych samochodów z innym silnikiem i inną skrzynią

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:05, 10.01.2019

  • 0
                       

#22 Przemo603

Przemo603
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:21, 10.01.2019

Przemo a jak zmierzyliście zużycie ja miałem cl7 w lpg i brachol miał crvIII z r20 na autostradzie jadąc z prędkością 140 accord spala10 l lpg przy 5biegowej skrzyni a crv 14l lpg silnik R20 jest obrzezany z powodu emisji spalin jakie obowiązują w Eu i kanały egr zamulają go bardziej niż K20, no i nikt mi nie powie że R20 jedzie lepiej niż k20 bo to bzdura, jak by nie normy emisji spalin to honda  nigdy by takiego silnika nie konstruowała bo k20 był lepszy.

 

Tak na autostradzie nie miałem możliwości porównać, ale wydaje mi się, że przy prędkościach autostradowych kolega w CRV wrzuciłby 6 i automatycznie obroty/spalanie w dół. Jeździmy po miejscu raczej w tej samej miejscowości i wiem ze jemu mniej pali, ale on ma tez spokojniejszą nogę niż moja :D wymieniam mu nie raz olej i zauważyłem ze wchodzi mniej niż do mojego K20Z2.


  • 0

#23 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:05, 10.01.2019

Przemo crvIII na autostradzie przy 140km/h ma 3700 obr/min pomimo 6cio biegowej skrzyni accord ma porównywalne obroty na 5 tym biegu więc o oszczędności nie ma mowy, oleju do R20 wchodzi 4l a do K20 4.2 a spalanie może być zależne również od wystrojenia instalki lpg a cięższa noga to dodatkowy parametr w spalaniu dlatego podsumowując R20 nie jest ani lepszy ani oszczędniejszy można go porównać do F20B6 który jest dużo starszą konstrukcją i nie posiada i-vteca tylko vtec.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#24 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:23, 10.01.2019

A co wy porownujecie crv do Accorda? Przebieg opory powietrza inne, większe koła etc..

Btw
Silniki R20, R18 - 3.7l oleju, fakt, bez problemu można zalać 4l
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:07, 10.01.2019

Zgadza się ...takie porównanie to kolokwialnie mówiąc jest kompletnie z du.y
Ps.
Jeśli już porównać w jakiś sposób to acco VII i VIII gen i raporty z własnych pomiarów kolegów tu z forum. Zakładając ,że VIII ma 6 bieg ale za to jest cięższym samochodem ,ma większe CX jak i powierzchnię "natarcia" a także zazwyczaj większe cięższe koła co w jakiś sposób niweluje tą przewagę 6 biegu to R20 jest bardziej ekonomiczny

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:18, 10.01.2019

  • 0
                       

#26 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:12, 12.01.2019

Wlodar nie jest i nie jedzie tak jak k20.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#27 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:59, 07.02.2019

Wlodar nie jest i nie jedzie tak jak k20.

 

Zgadzam się  :cwaniak:

Jeździłem CL7 K20 dziesięć lat po czym trzy lata temu przesiadłem  się na CU1 R20A3. K20 w wersji 5. biegowej był jednak bardziej dynamiczny. Przy jeździe autostradowej przejście z 5. na 4. bieg i wyraźne włączenie i-Vteca przy ok. 4300 rpm  dawało zdecydowanie dynamiczne odejście - co było słychać i widać po nagle zostawionej z tyłu "konkurencji"  :adios: . VIII gen. CU1 R20A3 jest nieco innym sprzętem. Nabrał cech limuzyny. Jest większy i cięższy, zawieszenie jest bardziej komfortowe, jest cichszy oraz nieco bardziej oszczędny (ale chyba minimalnie). Nadaje się do długich tras autostradowych. 6. bieg podczas jazdy autostradą daje ciszę i komfort - kosztem dynamiki  :dobani:. Ażeby nieco mocniej odejść - trzeba przejść na 5. bieg a w razie potrzeby zachowań bardziej dynamicznych - konieczna jest "czwórka" :diabelmruga: . Muszę przyznać, że nie wyczuwam wyraźnie, kiedy silnik przechodzi w tryb VTEC. Jest to piękny samochód, ale nie tak ostry jak CL7 - to jest faktycznie "szlifierka". R20 brzmi zdecydowanie bardziej pokojowo - po prostu "mruczy", oczywiście robiąc swoje, ale to nie K20 z dwoma wałkami i specyficznym nerwem. K20 można dać "ognia" - R20 zadaje się "szyku".


  • 3

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#28 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:39, 07.02.2019

Chłopaki dajcie spokój z takimi porównaniami co jest bardziej dynamiczne. Bo to jest trochę śmieszne. Oba auta przyśpieszają w takim samym czasie do 100. Różnica polega tylko na charakterystyce oddawania mocy. W 7 gen bardziej czuć V-tec bo od dołu nie jedzie a w 8 gen moc jest bardzo liniowa od dołu i nie czuć kiedy załączy się V-tec. Ani jeden ani drugi demonem prędkości nie jest. Też nie ma co porównywać 7 gen do 8. Tu jest przepaść wizerunkowa i techniczna. 7 to zwykły samochód segmentu D a 8 aspiruje do limuzyn. Wiadomo że jak kogoś nie stać na VIII to będzie chwalił VII, ale tego już nic nie zmieni :) To tak samo jak użytkownicy Accordów 6 gen mówią że 7 i 8 to już nie to samo :D


Użytkownik VTECkick edytował ten post 22:44, 07.02.2019

  • 1

#29 rabtosz

rabtosz
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:SZCZECIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:50, 07.02.2019

Zgadzam się :cwaniak:
Jeździłem CL7 K20 dziesięć lat po czym trzy lata temu przesiadłem się na CU1 R20A3. K20 w wersji 5. biegowej był jednak bardziej dynamiczny. Przy jeździe autostradowej przejście z 5. na 4. bieg i wyraźne włączenie i-Vteca przy ok. 4300 rpm dawało zdecydowanie dynamiczne odejście - co było słychać i widać po nagle zostawionej z tyłu "konkurencji" :adios: . VIII gen. CU1 R20A3 jest nieco innym sprzętem. Nabrał cech limuzyny. Jest większy i cięższy, zawieszenie jest bardziej komfortowe, jest cichszy oraz nieco bardziej oszczędny (ale chyba minimalnie). Nadaje się do długich tras autostradowych. 6. bieg podczas jazdy autostradą daje ciszę i komfort - kosztem dynamiki :dobani:. Ażeby nieco mocniej odejść - trzeba przejść na 5. bieg a w razie potrzeby zachowań bardziej dynamicznych - konieczna jest "czwórka" :diabelmruga: . Muszę przyznać, że nie wyczuwam wyraźnie, kiedy silnik przechodzi w tryb VTEC. Jest to piękny samochód, ale nie tak ostry jak CL7 - to jest faktycznie "szlifierka". R20 brzmi zdecydowanie bardziej pokojowo - po prostu "mruczy", oczywiście robiąc swoje, ale to nie K20 z dwoma wałkami i specyficznym nerwem. K20 można dać "ognia" - R20 zadaje się "szyku".

Witam trzy tygodnie temu przesiadlem się z VII gen na VIII i potwierdzam w 100%... Mam dokładnie takie same odczucia.

Użytkownik rabtosz edytował ten post 22:51, 07.02.2019

  • 0

#30 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 23:11, 07.02.2019

"(..) 7 to zwykły samochód segmentu D a 8 aspiruje do limuzyn.


O jakich limuzynach Ty piszesz??
7 to zwykły segment D, podobnie jak 8 - tyle że o generację młodszy, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Nawet bryła 8 to 7 po modnych dekadę temu zabiegach dizajnerskich - tam gdzie była linia prosta - łamiemy ją, to co było płaskie - napompowujemy etc. W efekcie nadwozie 8 to 7 po mocnych sterydach (mówimy o sedanach). Który projekt lepiej przetrzyma próbę czasu - zobaczymy (ja już wiem).
A co do silników - przecież K20 powstał w czasach gdy eko-zajob był względnie umiarkowany. Potem było tylko gorzej, więc pojawiła się seria R jako znak czasu. Po prostu wymagania emisji spalin/zużycia paliwa wywindowały się na pierwszy plan i firma musiała reagować jeśli chciała sprzedawać auto w Europie.
To i tak sukces że przy takiej wolcie założeń R20 dotrzymuje kroku starszej serii, której nikt tak mocno nie trzymał za jaja. Honda potrafi.

Co obecnie nie ma wiekszego znaczenia bo z kreski byle Octavka objeżdża Accorda 7 i 8.
Pozostaje taktyka low and slow...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Różnice

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq