Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SpadajÄ…ce obroty po puszczaniu gazu automat

VII Obroty

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 Rcwik

Rcwik
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • SkÄ…d:.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 08.02.2023

Ale pisałem wcześniej że po wizycie u gaziarza wszystko było git, wymienił filtry i podpiął kompa coś tam porobil i coś mowil o aktualizacji z tego co pamiętam (to było w sierpniu), przejechaliśmy się autem z podpiętym kompem, stwierdził że jest w porządku i faktycznie tak było bo auto śmigało bez zarzutu tak jak wcześniej. Dopiero po około 3 msc się coś zj*bało. A w tym czasie zrobiłem sporo kilometrów
  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:47, 08.02.2023

Masz elm albo coś czym możesz podglądnąć korekty czasu wtrysku benzyna vs gaz?

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 00:17, 16.03.2023

Chlopie. Poddaj się edukacji bo bredzisz. Tylko tej praktycznej edukacji. Skrzynia sama w sobie nie ma żadnego czujnika. A luz zaworowy w Hondzie ma naprawdę spore znaczenie.

Chyba, że chcesz mnie przekonać, że brak ciśnienia nie ma wpływu na pracę silnika i skrzyni.
Dość często zdarza się, że osoby mające M/T też mają ten problem i bardzo często zdarza się, że problem lezym m.in. po stronie luzu zaworowego a czasem po stronie elektronicznych podzespołów

Nie zajrzalem w esm to racja (peugoty i czuniki) :) wciaz nie zmienia to faktu, ze luz zaworowy jest tutaj czesto wymieniany jako winowajca byle czego, a w wiekszosci przypadkow okazuje sie, ze jest on poprawny lub w dopuszczalnym zakresie. 

W co drugim temacie wyskoczysz z zaworami jako remedium na wszystko, a potem dalej nie dziala. Nie na tym polega diagnostyka. Pomijam, ze zachowanie luzu zaworowego posrednio widac na krotkoterminowych korektach. Ustaw na 0.30cala to zobaczysz :)

 

LPG: (to nie teoria tylko praktyka)

 

Stale monitoruje ulozenie mapy gazowej wzgledem benzynowej. Niestety instalacja optima nano z alexlpg. Wynika z tego jeden bardzo powazny problem. Sterownik lpg bazuje na pewnych algorytmach, ktore sa uzaleznione od ustalonych przez nas mnoznikow, wykresow i calej listy dupereli. Wplywa to na czasy wtryskow, etc.. Od blisko 140kkm widze, ze te algorytmy sa niekoniecznie zgrane. Tak jest od nowosci (wtryski raz wymienione). Domyslnie nigdy to nie dziala, zawsze w jakims zakresie silnik dostanie czkawki. Osobiscie kilka razy udalo mi sie zestroic ta instalacje tak, zeby przestala pluc katalizatorem, ale przynajmniej jezdzi normalnie bez turbo-dziur :) Wiem tez, ze w wiekszosci hond jest to niespotykane, wiec problem lezy gdzies indziej, np. w wiecznie dziurawym dolocie, ale napewno nie w zaworach. (no moze w czyms co wplywa posrednio na zawory, np. zawor od vteca)

 

** Proponuje zakup taniego kabla + instalacje programu od instalacji i wrzucenie map/korekt na forum, wtedy daje to jakis obraz. **

 

Pewnym remedium na LPG jest uzywanie sterownika z dopieciem do OBD. Stale dopiecie, a nie tymczasowe na strojenie. Wtedy wiadomo, ze lpg ma na czym bazowac, a nie wymysla wszystko za nas. Moim zdaniem strojenie lpg bez sterownika z dopietym obd nie ma sensu i trzeba szukac kompromisu. Dobrze to wiedziec od razu jak kupuje sie instalacje no i wiadomix, zawory co 10-30k, bo na bank wydechowe sie skurcza.

 

No na koniec nic ciekawego, bo jako ze lpg mozna odciac to oceniam, ze przynajmniej u mnie wplyw na latajace obroty po puszczeniu gazu i inne dziwne rzeczy ma delikatnie rozjechany rozrzad lub cala przepustnica (zjawisko obecne od 230k do ~380k). Jezeli te elementy dozyja wymiany to nie omieszkam wam przedstawic tej relacji, zeby potwierdzic, ze to zadne zawory :)

 

Przypominam tylko - jazda na LPG z gaziarzem to poprawne odczyty bo jest podpiety, byc moze ma dodatkowo odczyty obd z silnika po wifi, potem wszystko odpina i sterownik wraca na swoje tory :) 

 

*ELM nie odczytuje korekt czasow wtrysku benzyna vs gaz. Robi to soft od gazu.*


  • 0

#19 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 01:06, 16.03.2023

Skoro twierdzisz, że ELM nie odczytuje korekt wtrysku Pb vs LPG to Twoje wypociny teoretyczne są na marne. Trzeba nauczyć się obsługi programu, porobić wykresy, można też sobie po prostu zapisywać. Możliwości jest sporo.


O WiFi z gniazda obd to jeszcze nie słyszałem ale przez bluetooth owszem. Może wydaje się, że się czepiam ale jednak nie.


Dodatkowo napisze, że remedium na LPG jest od czasu do czasu jazda na Pb w takich samych warunkach jak jeździmy na LPG
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#20 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:21, 16.03.2023

Jeśli luzy zaworowe są złe, to objaw jest jednoznaczny, po puszczeniu gazu obroty spadają tak jak na filmie lub bardziej, i najbardziej jest to zauważalne gdy silnik jest rozgrzany w 70% procentach. Gdy jest zimny lub w pełni rozgrzany, to występuje to z mniejszą intensywnością. W każdym razie, objaw jest typowy dla accorda. Czasem buwa, że regulacja nie pomaga bo jest źle zrobiona, o czym tu na forum nie raz się przekonaliśmy.
  • 0

#21 dzwonek

dzwonek
  • Moderator Junior
  • 41 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:26, 21.03.2023

DoÅ‚Ä…czÄ™ do tematu bo problem pojawiÅ‚ siÄ™ i u mnie z tym, że dodatkowo jest też problem z jazdÄ… na gazie. Obroty na benzynie zachowujÄ… siÄ™ tak jak w filmie przedstawionym przez kolegÄ™ wyżej. Dodatkowa sprawa auto nie chce jeździć na instalacji LPG (nie przeÅ‚Ä…cza siÄ™). SprawdziÅ‚em bÅ‚Ä™dy na komputerze gazowym i wywaliÅ‚o bÅ‚Ä…d "brak obrotów". Luzy zaworowe robione jakoÅ› ok. 5 tys km temu (robiÄ™ je co 10tys km) i u czÅ‚owieka, który na pewno robi to dobrze. Filtry gazu wymienione też jakoÅ› ok 4-5tys km temu. Tropem w moim przypadku jest coÅ› co odpowiada za informacjÄ™ o obrotach do komputera gazowego. Z racji, że bÅ‚Ä…d pojawiÅ‚ mi siÄ™ wczoraj wieczorem to nie analizowaÅ‚em jeszcze dokÅ‚adnie gdzie mam podÅ‚Ä…czony przewód za to odpowiedzialny (czy sygnaÅ‚ brany jest z wtrysków benzynowych, cewek czy czujnika poÅ‚ożenia waÅ‚u). Być może w moim przypadku  problemem jest samo poÅ‚Ä…czenie (kabel) bÄ…dź coÅ› ze sterownikiem gazu.  Sterownik Stag 4 Qbox plus. 


  • 0

#22 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:17, 21.03.2023

Albo z cewek albo z czujnika położenia walka. Z wtrysków Pb napewno nie, a z czujnika położenia wału to się nie spotkałem
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#23 dzwonek

dzwonek
  • Moderator Junior
  • 41 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:41, 22.03.2023

Wychodzi na to, że sygnał mam podłączony pod wtryski. Zmiana w ustawieniach na cewkę bądź czujnik położenia wałka powoduje, że komputer nie wyświetla obrotów (pokazuje 0). Czy to dobrze czy źle tego jeszcze nie wiem. Problem z gazem wydaje się rozwiązany. Zrobiłem aktualizację oprogramowania, wypiąłem sterownik od zasilania na jakiś czas. Po podłączeniu i uruchomieniu dawał info o za niskim ciśnieniu gazu. Wymieniłem filtry (nie były jakoś mocno brudne), zrobiłem auto kalibracje i na gazie jeździ. Pozostaje mi teraz strojenie.

Niestety obroty działają tak jak na filmie załączonym przez kolegę w pierwszy poście.(na LPG i PB). Co ciekawe zauważyłem, że to raczej jakiś problem z "wyświetlaniem ich" bo po odpuszczeniu gazu na obrotomierzu spadają, ale nie słychać zmiany pracy silnika, czyli tak jakby trzymał te obroty co powinien. Umówię się na profilaktyczną regulację luzów zaworowych żeby mieć pewność czy to przez to (mimo że regulowane ok 5tys. temu).


  • 0

#24 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:23, 27.03.2023


Skoro twierdzisz, że ELM nie odczytuje korekt wtrysku Pb vs LPG to Twoje wypociny teoretyczne są na marne. Trzeba nauczyć się obsługi programu, porobić wykresy, można też sobie po prostu zapisywać. Możliwości jest sporo.


O WiFi z gniazda obd to jeszcze nie słyszałem ale przez bluetooth owszem. Może wydaje się, że się czepiam ale jednak nie.


Dodatkowo napisze, że remedium na LPG jest od czasu do czasu jazda na Pb w takich samych warunkach jak jeździmy na LPG

Soft od lpg odczytuje to i to, tyle.

 

Wifi z gniazda obd - mialem na mysli elm327 na wifi po wirtualnym porcie COM.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 19:23, 27.03.2023

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq