Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nadmierne spalanie oleju silnikowego - problem rozwiÄ…zany

VIII Spalanie oleju zużycie oleju nadmierne spalanie oleju

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:48, 21.01.2019

No dobra
https://youtu.be/Jp6PVh9OMRI

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#32 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:25, 21.01.2019

 

Można by zrobić ujście do atmosfery ale ma być ekologicznie...

Tyle, że wtedy nie masz podciśnienia wytwarzanego przez kolektor ssący więc ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie.

O ile przy spokojniej jeździe nie jest to problemem to przy pałowaniu już tak. Dlatego np OCT montować się powinno wylotem nie do atmosfery ale do kolektora ssącego. A propo tych co sobie montują filterki na odpowietrzeniu.


  • 0

#33 SIR

SIR
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • SkÄ…d:WWA
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 21.01.2019

ESM w dziale klubowiczów ;) wystarczy opłacić składkę.

dzięki za info.


  • 0

pozdrawiam

-Grzegorz-

 


#34 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:37, 22.01.2019

Myślałem że to może być zawór pcv ponieważ po wymianie uszczelniaczy zaraz dokonałem sprawdzenia tzn kręcenie pod czerwone pole połączone z długim hamowaniem silnikiem na niezbyt długim odcinku tj 50 km i nie stwierdziłem zauważalnego ubytku oleju silnikowego więc postanowiłem powtórzyć test tylko trochę drastyczniej i na tym samym odcinku wziął 300 ml. Pomyślałem wówczas że to może ten pcv, wypiąłem od niego wężyk z kolektora ssącego i założyłem na ten wężyk szmatę(funkcja filtra) a krociec w kolektorze ssącym zaślepiłem, powtórzyłem test i brak zauważalnego ubytku oleju. Miałem trasę około 500 km i nie unikałem hamowania silnikiem, jazda dynamiczna i na bagnecie ubyło trochę oleju 3mm ponad max i obecnie jest max. Do wymiany uszczelniaczy zaworowych skłoniło mnie brak spalania oleju silnikowego mimo kręcenia unikając całkowicie hamowania silnikiem.


  • 0

#35 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:49, 22.01.2019

Wiedz, że zaworek jest otwarty wtedy gdy zamknięta jest przepustnica i tym samym wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym i tym kanałem jest odpowietrzana skrzynia korbowa. Wylot drugiego kanału odpowietrzania jest przed przepustnicą. Rosną obroty spada podciśnienie w kolektorze ssącym, zaworek się zamyka, ale uchyla się przepustnica i teraz tym kanałem idzie odpowietrzanie.
Jeżeli układ jest sprawny te tzw hamowanie silnikiem nie ma wpływu na zużycie oleju, bo tak czy siak skrzynia korbowa jest zawsze odpowietrzana. Jeżeli zaworek będzie zamknięty przy zamkniętej przepustnicy całe opary pójdą kanałem obejściowym zanieczyszczając go w szybkim tempie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 Kornelbol

Kornelbol
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:35, 20.03.2020

Panowie gdzie dokładnie w VIII gen. 2.0 benzynce jest zlokalizowany ten zawór pcv? Może macie jakieś zdjęcie albo schemat.
Z góry dziękuję.
  • 0

#37 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • SkÄ…d:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 02:10, 20.03.2020

Panowie gdzie dokładnie w VIII gen. 2.0 benzynce jest zlokalizowany ten zawór pcv? Może macie jakieś zdjęcie albo schemat.
Z góry dziękuję.

47Ukhyz.jpg

 

Ufpi2L9.jpg


  • 0

#38 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:08, 20.03.2020

Panowie gdzie dokładnie w VIII gen. 2.0 benzynce jest zlokalizowany ten zawór pcv? Może macie jakieś zdjęcie albo schemat.
Z góry dziękuję.

Daj spokój z tym zaworem, to strata czasu. Masz ten sam rocznik co ja a więc wadliwe pierścienie tłokowe a zwłaszcza olejowe, które łatwo się koksują, przez co nadmiar oleju nie wraca do miski olejowej.


  • 0

#39 Kornelbol

Kornelbol
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚ystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 20.03.2020

Tyle że ja mam trochę inny problem. Zaczęło się pocić pod kolektorem ssącym. Nie mam pojęcia skąd w tym miejscu wziął się olej. Wymieniłem ostatnio uszczelki kolektora ale sprawa oleju w tym miejscu została nie rozwiązana. I teraz natknąłem się na ten temat. Pomyślałem że może to być związane z tym zaworem.
  • 0

#40 michas_01

michas_01
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:KR<=>TOS
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 11.04.2020

Witam, wiem że dla niektórych zajmowanie się tematem zaworka pcv jest bezsensowne ale mam pytanie i prośbę...czy po zaciśnięciu węża prowadzącego z zaworka ma być słyszalne ciągle klikanie czy pojedyncze ? Bo u mnie słychać jedno kliknięcie...czy ktoś mógł by sprawdzić u siebie albo wie z doświadczenia ? Pytam bo mam problem z katastrofalnym poborem oleju.
  • 0

#41 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:33, 11.04.2020

To znaczy, że zawór pcv działa poprawnie.
  • 0

#42 michas_01

michas_01
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:KR<=>TOS
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 11.04.2020

Ok, dzięki za odpowiedź, to jeszcze zapytam czy sprawdzenie kompresji na 100% potwierdzi że silnik padnięty (pod kątem poboru oleju) ?
  • 0

#43 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:05, 11.04.2020

Masz rocznik z wadliwymi pierścieniami i tłokami, oczywiście uszczelniacze też mogą popuszczać.Wyeliminuj całkowicie hamowanie silnikiem i wtedy sprawdź ile pali oleju.Jezeli spadnie prawie do zera to dodatkowo uszczelniacze, aczkolwiek słabe pierścienie tłokowe też podczas hamowania silnikiem puszczają.
  • 0

#44 michas_01

michas_01
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:KR<=>TOS
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 11.04.2020

Właśnie szkoda że tego nie wiedziałem upierając się trochę na polifta. Czyli w zasadzie wymiana na inny silnik może nie rozwiązać problemu bo nie wiadomo czy tamtego też to nie dotyczy ten problem a remont to trzeba by zrobić i dół i góre.
  • 0

#45 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:51, 11.04.2020

Mnie taka zabawa kosztowała 1000 zł +300 za wymianę tulejek korbowodów(popełniłem błąd podczas montażu sworznia w tłoku).
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Spalanie oleju, zużycie oleju, nadmierne spalanie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq