Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nadmierne spalanie oleju silnikowego - problem rozwiązany

VIII Spalanie oleju zużycie oleju nadmierne spalanie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#16 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:19, 14.03.2018

Czy ktoś z Was wypowiada się na podstawie doświadczenia po wymianie zaworka ?
Sprawdziłem dzisiaj w Serwisie - cena wraz przewodem to koszt 260pln. Przypuszczam, ze jeżeli cena była by o polowe niższa nikt z osób wypowiadających sie nie zastanawiałby się ani sekunde czy warto.

kup i nie dywaguj bo trzesiesz sie nad tym zaworkien niesamowicie skoro nie wiesz jak sprawdzic czy dziala to go wynien i nie miel tego tematu w taki filozoficzny spsob.

Użytkownik lakatus edytował ten post 09:22, 14.03.2018

  • 0

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:19, 14.03.2018

Kurde panowie troszke spokojniej;)
Wyjasnijcie koledze jak sprawdzic czy zaworek dziala poprawnie i po krzyku. Innym tez sie przyda ;)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:43, 14.03.2018

c5aa582f1efda773.jpg

 

 

 

Proszę bardzo! 

 

I również proszę o spokojniejszą dyskusję :) Każdy wierzy, w to co sobie zamarzy :)


  • 0

#19 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:21, 14.03.2018

Można też nie wlewać oleju do silnika. Nie będzie oleju to nie będzie go ubywać. Proste i logiczne.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#20 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:46, 15.03.2018

Na spalanie oleju pomoże jedynie remont. W VI genie przerobiłem różne płukanki i oleje a i tak na końcu wyremontowałem silnik. Jak ktoś chce jeździć autem dłużej, a spala mu go powiedzmy powyżej 0,5 l/1000 km to nie ma wyjścia. 


  • 0

#21 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:33, 15.03.2018

Jeżeli któryś z użytkowników przetestował już metodę i może się podzielić wiedza było by miło.

 

Przetestowałem/wymieniałem, nic nie daje. Zresztą czy jest sprawny można sprawdzić w kilka minut.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:47, 15.03.2018

Dyskusja o niczym :/

Jeśli zawór odpowietrzający skrzynię korbową nie działa prawidłowo, to bezwzględnie jest do wymiany. O czym tu więcej pisać to ja nie wiem....


  • 1

#23 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:51, 15.03.2018

O tym, że kolega znalazł na YT filmik (zapewne amerykańskiego pochodzenia bo oni się lubują w takich odkryciach) o tym, że wymiana PCV leczy niegojące się rany, zapobiega ciąży i obniża inflację :-) Aaa i jeszcze obniża zużycie oleju jak ktoś ma za duże.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:55, 15.03.2018

Wystarczy lekko przytrzymać i od razu klika ;) 


  • 0

#25 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:17, 16.01.2019

Panowie ja parę miesięcy temu u siebie sprawdzałem ten zawór zgodnie z manualem i działał prawidłowo. Dziś postanowiłem go wykręcić w celu dokładnego sprawdzenia.  wg mnie działa on nieprawidłowo ponieważ dmuchając w niego od strony gwintu(strona skrzyni korbowej) puszcza swobodnie, ssanie od kroćca(strona kolektora ssącego) i też swobodnie przepuszcza, dmuchanie w krociec(strona od kolektora ssącego) i zawór jest zamknięty, ssanie od gwintu(strona skrzyni korbowej) i nie puszcza, czyli zawór do wymiany, ponieważ podczas hamowania silnikiem jest on otwarty a wielkie podciśnienie w kolektorze ssącym powoduje zasysanie oleju silnikowego do komory spalania. Panowie jeżeli się mylę to wyprowadzcie mnie z tego błędu ponieważ nie chcę wydawać niepotrzebnie pieniędzy na pcv valve.


  • 0

#26 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:03, 21.01.2019

Ta ma działać jak opisujesz tj. opary oleju mają być odsysane do kolektora ssącego i spalane. W skrzyni korbowej ma być podciśnienie. Wszystko jest z nim OK.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:49, 21.01.2019

Skrzynia korbowa i podciśnienie ?
Rozwiń.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 SIR

SIR
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:WWA
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:14, 21.01.2019

c5aa582f1efda773.jpg

 

 

 

Proszę bardzo! 

 

I również proszę o spokojniejszą dyskusję :) Każdy wierzy, w to co sobie zamarzy :)

 

Nieśmiało zapytam skąd można pobrać taką instrukcję? chętnie do VIII gen :)


  • 0

pozdrawiam

-Grzegorz-

 


#29 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:41, 21.01.2019

Nieśmiało zapytam skąd można pobrać taką instrukcję? chętnie do VIII gen :)

 

ESM w dziale klubowiczów ;) wystarczy opłacić składkę.


  • 0

#30 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:55, 21.01.2019

Skrzynia korbowa i podciśnienie ?
Rozwiń.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Gdyby skrzynia była szczelna to byś w skrzyni miał nadciśnienie bo się gazy spalinowe przedostają przez zawsze nie do końca szczelne pierścienie tłokowe.  To nie jest dobre bo by Ci mogło wyciskać olej przez pierścienie do komory spalania i powodować jego nadmierne zużycie (dlatego zapchany PVC może powodować zwiększone zużycie oleju). Może też wywalić uszczelnienia wału korbowego itp.

Można by zrobić ujście do atmosfery ale ma być ekologicznie...

Więc jest sobie taki zaworek łączący skrzynię z dolotem (gdzie jest czasem podciśnienie) i spaliny oraz opary oleju ze skrzyni są wysysane i spalane zamiast uchodzić sobie do atmosfery. No a dzięki temu że to nie jest proste połączenie tylko zawór jednokierunkowy to masz tam utrzymywane stałe podciśnienie (na tej samej zasadzie jak w serwie hamulca gdzie też masz po drodze z dolotu zawór jednokierunkowy) które to zapewnia że nic ze skrzyni się nie wydostaje do atmosfery i zostanie spalone przez silnik.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:05, 21.01.2019

  • 1

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Spalanie oleju, zużycie oleju, nadmierne spalanie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq