Skrzynia korbowa i podciśnienie ?
Rozwiń.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Gdyby skrzynia była szczelna to byś w skrzyni miał nadciśnienie bo się gazy spalinowe przedostają przez zawsze nie do końca szczelne pierścienie tłokowe. To nie jest dobre bo by Ci mogło wyciskać olej przez pierścienie do komory spalania i powodować jego nadmierne zużycie (dlatego zapchany PVC może powodować zwiększone zużycie oleju). Może też wywalić uszczelnienia wału korbowego itp.
Można by zrobić ujście do atmosfery ale ma być ekologicznie...
Więc jest sobie taki zaworek łączący skrzynię z dolotem (gdzie jest czasem podciśnienie) i spaliny oraz opary oleju ze skrzyni są wysysane i spalane zamiast uchodzić sobie do atmosfery. No a dzięki temu że to nie jest proste połączenie tylko zawór jednokierunkowy to masz tam utrzymywane stałe podciśnienie (na tej samej zasadzie jak w serwie hamulca gdzie też masz po drodze z dolotu zawór jednokierunkowy) które to zapewnia że nic ze skrzyni się nie wydostaje do atmosfery i zostanie spalone przez silnik.
Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:05, 21.01.2019