Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nadmierne spalanie oleju silnikowego - problem rozwiązany

VIII Spalanie oleju zużycie oleju nadmierne spalanie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 p-r-e-m-k-o

p-r-e-m-k-o
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive AUT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 12.03.2018

Witam wszystkich użytkowników Hondy Accord.

Dla tych wszystkich, którym sen z powiek spędza nadmierne spalanie oleju silnikowego mam dobrą wiadomość: problem można usunąć niewielkim kosztem.
Zgodnie z materiałem znalezionym na YouTube 90% przypadków większego zużycia oleju jest związane z niewłaściwym działaniem kierunkowego zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej.

Koszt zaworu niewielki a wymianę można wykonać we własnym zakresie.

Po więcej szczegółów odsyłam do serwisu youtube gdzie poprzez tagi: PCV valve replacent, pił consumption solved możecie odszukać materiały dot. ww. problemu.

Nie znalazłem na forum tematu związanego z wymianą tego zaworu.
Jeżeli któryś z użytkowników przetestował już metodę i może się podzielić wiedza było by miło.

Zapraszam do dyskusji.
  • 0

#2 mario2341

mario2341
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sławków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:02, 13.03.2018

Witam.

Wymieniłeś  ten zawór PVC i zużycie oleju spadło? Czy tylko sugerujesz się na oglądanych filmach na YouTube...


  • 0

#3 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 13.03.2018

Raczej to drugie
  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:54, 13.03.2018

Niestety to nie jest takie proste. To nie jest magiczny zaworek. Uproszczając.
W F serii są dwa kanały odpowietrzające skrzynię korbową.
K 1 łączy bezpośrednio s.k. z kolektorem ssącym poprzez właśnie zaworek otwarty przy pracy na niskich obrotach=wysokie podciśnienie w kolektorze. Rosną obroty, otwiera się przepustnicą , spada podciśnienie, kulka czy co tam jest opada, zamyka zaworek, do pracy włącza się kanał 2.
K 2 łączy się, ale przed przepustnicą i jest ogrzewany płynem by nie dopuścić do zalodzenia.
Są stosowane tzw odmy, separatory, które montuje się przed wejściem do dolotu. Zbiera się w nich nadmiar oleju, w ten sposób chroniąc przepustnicę przed brudem.
Sam zaworek rzadko zawodzi. Problem rośnie wraz z wyeksploatowaniem silnika.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:14, 13.03.2018

To raczej nie jest tak proste, ale może do 2 tygodni będę robił wiosenną paczkę to wrzucę zaworek PVC (17130-RBB-A01) i sprawdzę w praktyce 


  • 0

#6 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:37, 13.03.2018

przeciez to czy zawor dziala da sie sprawdzi a nie dywagowac....za duzo youtuba za malo pod mazke zagladania..

Użytkownik lakatus edytował ten post 17:38, 13.03.2018

  • 0

#7 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:07, 13.03.2018

przeciez to czy zawor dziala da sie sprawdzi a nie dywagowac....za duzo youtuba za malo pod mazke zagladania..

 

x2 :D 


  • 0

#8 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:28, 13.03.2018

Dokładnie jest kilka filmów nawet na YT jak to sprawdzić :)


  • 0

#9 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:30, 13.03.2018

To się tyczy też 7gen?
  • 0

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:42, 13.03.2018

Tak naprawdę w VI genie w konsumpcji oleju winne są zapieczone pierścienie i kanały olejowe w tlokach (w 90%) To już nie jednokrotnie potwierdzono. Więc po wymianie zaworu raczej cudów bym się nie spodziewał...
  • 0

#11 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:21, 13.03.2018

W VIII genie jest identycznie na 90% to pierścienie ;)


  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:29, 13.03.2018

Panowie ale zapieczone pierscienie nie zapiekaja sie same z siebie -winny jest olej lub i jego zbyt rzadka wymiana
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 p-r-e-m-k-o

p-r-e-m-k-o
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive AUT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 13.03.2018

Czy ktoś z Was wypowiada się na podstawie doświadczenia po wymianie zaworka ?
Sprawdziłem dzisiaj w Serwisie - cena wraz przewodem to koszt 260pln. Przypuszczam, ze jeżeli cena była by o polowe niższa nikt z osób wypowiadających sie nie zastanawiałby się ani sekunde czy warto.
  • 0

#14 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:21, 14.03.2018

Panowie ale zapieczone pierscienie nie zapiekaja sie same z siebie -winny jest olej lub i jego zbyt rzadka wymiana

×2
  • 0

#15 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:15, 14.03.2018

Nawet jakby zaworek kosztował 10 zł z wysyłką to nie warto.
W różnych samochodach proces odpowietrzania jest różnie rozwiązywany, ale zawsze opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Niedrożność systemu powoduje problemy. Wzrost ciśnienia, rozszczelnienie silnika, utrata mocy. W silnikach wyeksploatowanych nadmierne przedmuchy zakłócają pracę silnika. Kiedyś po prostu puszczało się wężyk obok silnika. Miłujacy przyrodę robili, ala separatory, by olej nie kapał na drogę. Działa to nie grzeb. To już lepiej (bez obrazy) zająć się modzeniem :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Spalanie oleju, zużycie oleju, nadmierne spalanie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq