Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drganie budy przy predkości 140 km/h +

VIII bicie wibracje wyważanie koła

Najlepsza odpowiedź Uniek , 20:12, 12.03.2018

No i problem zostal rozwiazany.

 

Bylem dzisiaj w Poznaniu w firmie CKS http://cks.poznan.pl/ na wywazaniu kol wywazarka HUNTER z testem drogowym.

Po pierwszym wywazaniu powiedzieli mi ze lewe przednie kolo i prawe tylne byly zle wywazone i ich wywazarka nie przepuszczala tego jako wartosci dozwolone.
Po wywazaniu wszystkiego tylko tylne prawe kolo bylo na granicy dobrego wywazenia. Postanowilem wiece przejechac na A2 i przetestowac. Chwile pozniej jechalem juz autostrada powyzej 140 km/h no i drgania jakby nieco mniejsze, ale dalej wystepowaly.

Wrocilem wiec do nich i postanowilismy przelozyc jakies ich uzywane opony na tylne os. Gosc ktory wywazal kola stwierdzil ze moje opony z tylu sa jakies podejrzane (najlepsze jest to ze opony byly z 2014 roku produkcji, duzo bieznika, zero wybrzuszen, itd. dodam ze byly to opony KLEBER KRISTAL). 

No to wywazyli mi znowu tylne kola i jazda na autostrade.

Powiem szczerze ze nie wierzylem ze bedzie lepiej, a tutaj ku mojemu zdziwieniu ZERO DRGAŃ !!!! Jakbym jechal zupelnie innym autem. SZOK !

 

Normalna wywazarka w piatek pozazywala dobrze wywazone kola ...

Na wywazarcie HUNTER z testem drogowym dwa kola byly na czerwono.

 

Zamowilem dwie nowe opony i w czwartek bede montowac na tylna os. Poki co jezdze na tych uzywkach, ktore mi zalozyli i nie ma drgań.
W czwartek jade jeszcze raz do Poznania zalozyc nowe opony i wywazyc je na tej wywazarce.

 

Dla potomnych warto zeby ten temat gdzies podpiac bo sadze ze sporo osob ma problem z tego typu drganiami przy duzych predkosciach. Wystarczy na prawde NIEWIELE zeby te uporczywe drgania wystepowaly.

 

Dzieki wszystkim za pomoc i sugestie.

 

PS. Ja juz na innej wywazarce niz z testem drogowym nie bede wywazal kol.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:32, 24.07.2018

Mniejszej .tzn jakiej?
  • 0
                       

#32 Sergiej

Sergiej
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 21.08.2018

U mnie takie same objawy jak u kolegów wyżej. Drgania kierownicy od 120km/h, nowe opony, zmiana na inne felgi dalej to samo. Zawieszenie sprawdzane kilka razy zero luzów, przeguby w porządku, wyważane  u 2-3 wulkanizatorów dalej nic. Juz traciłem nadzieje że można coś z tym zrobić, a przy moim użytkowaniu auta głównie na trasie robiło się to uciążliwe. Wiec postanowiłem pojechać na wyważarkę z testem drogowym i co sie okazało wszystkie 4 koła do poprawki i naprawdę tragicznie były wyważone. Po wyważaniu pojechałem sprawdzić czy już wszystko ok i w końcu zero drgań :) nie sądziłem że aż taki wpływ ma prawidłowe wyważanie. Od teraz tylko na takiej wyważarce będę wyważał koła bo jak dla mnie  na standardowych to strata pieniędzy i nerwów.


  • 0

#33 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2255 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 20:20, 21.09.2018


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#34 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:21, 21.09.2018

Bardzo ciekawy sprzęt 😊
  • 0

#35 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -4
Neutralna

Napisano 16:59, 22.09.2018

Widze ze sporo osob przeczytalo ten temat i pojechalo na wywazarke HUNTER ;)

To na napisze jeszcze pare moich spostrzezen po przejechaniu sporej liczby km.

Jakis miesiac temu zauwazylem ze delikatne drgania znowu sie pojawily. Wiadomo ze po przejechaniu kilkunastu tys km opony moga sie jednak lekko "odwazyc" ze tak to ujme. Do tego dwie opony przednie praktycznie dojechalem wiec postanowilem wymienic obie opony i wywazyc poki co na normalnej wywazarce. W miedzy czasie zrobilem maly remont przedniego zawieszenia - wszystkie tuleje wahaczy z obu stron + drazki i koncowki drazkow.
Dodam tylko ze na lato mam felgi od EP3 (oryginalne poszly do garazu na lezakowanie).
A wiec pojechalem na wymiane do znajomego, wywazyl bardzo uwaznie - no to od razu pojechalem na eSke sprawdzic czy juz wszystko ok.
Jade jade jade i hmmm moze drgania sa mniejsze ale jednak czuje cos...
Pomyslalem, ze poczekam i przejade sie jeszcze w jakas trase, a potem pomysle co zrobic dalej.
Wiadomo ze nawierzchnia na jednej eSce nie jest taka sama jak na innej i np na A2 albo A4.
Przejechalem znowu troche km i stwierdzilem ze na kazdej nawierzchni wystepowaly lekkie drgania.
Myslalem sobie ze juz moze mam jakas shize albo cos, ale wczoraj postanowilem wygrzebac ori felgi z garazu i przelozyc na nie opony ktore mialem teraz na felgach z EP3.
Felgi znowu wywazane na zwyklej wywazarce u znajomego. Wczoraj godzina 20:00 ruszam na test :D Rozpedzam sie 140 km/h... 160 km/h... 180 km/h ... cholera nic nie drga :D
Dzisiaj przejechalem sie jeszcze na kawalku S11 i to samo. Cisza i spokoj.
U mnie jak bylo czuc delikatne drgania to zazwyczaj czulem je na zaglowku jak lekko mi drga. Teraz spokoj.

Napisze wam jakie sa moje wnioski.
Oczywiscie wywazarka hunter robi robote, ale jesli ktos nie chce wydawac co sezon 180 zl na wywazenie (bo tyle przynajmniej ja placilem) i jezdzic do wiekszego miasta 100 km w jedna strone na wywazenie opon (u mnie w Lesznie nie ma nigdzie zakladu z ta wywazarka) to polecam sprawdzic czy na ori felgach dalej macie efekt lekkich drgan.
Te felgi od EP3 nie sa krzywe ani nic im nie dolega, ale wiadomo ze maja tez juz swoje lata. Na hunterze wywazyli mi je bez problemu. Jednak wydaje mi sie ze problem drgan wystepuje glownie w accordach jezdzacych na innych felgach niz ori. Moze fabryka sobie dobrala odpowiednio felgi i po zmianie kol acco staje sie bardziej czuly na wywazenie a co za tym idzie na drgania...

Temat do przemyslenia.
Ja poki co zostaje przy ori felgach i zobaczymy jak sprawa dalej sie potoczy.

Pzdr

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 904 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:38, 22.09.2018

Ja mam oryginalne felgi 17" od Accord VIII i 18" od Accord VIII TypeS i drgania miałem na zwykłej wyważarce.

Ja ostatnio nie byłem na Hunter tylko doważałem na aucie na początku sezonu i cały czas jest ok.

Moim zdaniem doważanie na aucie jest jeszcze lepsze od Hunter a kosztuje tyle samo a nawet mniej :)


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 17:39, 22.09.2018

  • 0

#37 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:01, 23.09.2018

Nie jest lepsze . Nadal nie wiesz co jest z oponą nie tak (nawet nową) ,a w dużej mierze często one odpowiadają za drobne drgania. Przy wyważaniu na aucie musisz zakładać ,że opona jest idealna, a drgania wywołują cały wirujący układ.
Wystarczy ,że będzie opona z niejednorodną sztywnością co bardzo często się zdarza (robili nawet ostatnio testy w AŚ na różnych oponach ) i wtedy na aucie możesz sobie wyważać i tysiąć razy ,a dragania jak były tak będą.
Nie mówiąc huż o jakiś biciach lekkich osiowych i promieniowych opony

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:49, 23.09.2018

  • 0
                       

#38 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 20.05.2019

Panowie,

macie może jakieś konkretne dane dot. sił do jakich udało wam się zminimalizować bicie kół poprzez optymalizację ułożenia opony na feldze?

Poniżej wynik końcowy po optymalizacji na Hunterze:

hunter_5ce2ea2c97f50.jpg

 

Na jednym kole minimalna siła jaką udało się uzyskać to 85N, bo opona nie jest idealna, aczkolwiek rzekomo nie jest źle. Została przerzucona na tył zgodnie z powyższą sugestią.

Nie mniej jednak bicie jest nadal odczuwalne powyżej 100 km/h (mocniej odczuwalne w przedziałach ok 120-130 i najmocniej 160-200)

Opony to Fulda Sport Control 225/50/17 kupione w zeszłym sezonie.

 

Auto kupiłem wiosną w zeszłym roku na oryginalnych Bridgestonach - bicie było większe.

 

Uprzedzając ewentualne pytania:

- ciśnienie powietrza w oponach ok. 2.4 bar,

- tarcze hamulcowe proste,

- alufelgi igła (na drugim zestawie kół z oponami zimowymi bicie też nie ustaje - jest nawet trochę gorzej, ale ich akurat nie wyważałem),

- wibracje nadwozia przy obciążeniu napędu tylko w przedziale 38-40 km/h. Tak wiem, to przegub wewnętrzny - przeguby przerabiałem w VII gen, ale zdaje się, że to niezależny temat (mylę się?).

 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje/sugestie.

 

Pozdrawiam,

Mateusz


  • 0

#39 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:17, 20.05.2019

Hej mi goście zeszli poniżej 45N na każdym z kół. 45N to około 4,5kg "siły ciężaru" - czyli tak jakbyś auto dociążał co obrót koła 4,5kg. Warto zejść z tymi siłami jak najniżej. U siebie zauważyłem (po kilku wyważaniach) że im mniej tym zdecydowaniej mniejsze drgania. 


  • 0

#40 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:26, 20.05.2019

Ja wyważam na zwykłej wyważarce i drgań brak.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, bicie, wibracje, wyważanie, koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq