Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drganie budy przy predkości 140 km/h +

VIII

Najlepsza odpowiedź Uniek , 20:12, 12.03.2018

No i problem zostal rozwiazany.

 

Bylem dzisiaj w Poznaniu w firmie CKS http://cks.poznan.pl/ na wywazaniu kol wywazarka HUNTER z testem drogowym.

Po pierwszym wywazaniu powiedzieli mi ze lewe przednie kolo i prawe tylne byly zle wywazone i ich wywazarka nie przepuszczala tego jako wartosci dozwolone.
Po wywazaniu wszystkiego tylko tylne prawe kolo bylo na granicy dobrego wywazenia. Postanowilem wiece przejechac na A2 i przetestowac. Chwile pozniej jechalem juz autostrada powyzej 140 km/h no i drgania jakby nieco mniejsze, ale dalej wystepowaly.

Wrocilem wiec do nich i postanowilismy przelozyc jakies ich uzywane opony na tylne os. Gosc ktory wywazal kola stwierdzil ze moje opony z tylu sa jakies podejrzane (najlepsze jest to ze opony byly z 2014 roku produkcji, duzo bieznika, zero wybrzuszen, itd. dodam ze byly to opony KLEBER KRISTAL). 

No to wywazyli mi znowu tylne kola i jazda na autostrade.

Powiem szczerze ze nie wierzylem ze bedzie lepiej, a tutaj ku mojemu zdziwieniu ZERO DRGAŃ !!!! Jakbym jechal zupelnie innym autem. SZOK !

 

Normalna wywazarka w piatek pozazywala dobrze wywazone kola ...

Na wywazarcie HUNTER z testem drogowym dwa kola byly na czerwono.

 

Zamowilem dwie nowe opony i w czwartek bede montowac na tylna os. Poki co jezdze na tych uzywkach, ktore mi zalozyli i nie ma drgań.
W czwartek jade jeszcze raz do Poznania zalozyc nowe opony i wywazyc je na tej wywazarce.

 

Dla potomnych warto zeby ten temat gdzies podpiac bo sadze ze sporo osob ma problem z tego typu drganiami przy duzych predkosciach. Wystarczy na prawde NIEWIELE zeby te uporczywe drgania wystepowaly.

 

Dzieki wszystkim za pomoc i sugestie.

 

PS. Ja juz na innej wywazarce niz z testem drogowym nie bede wywazal kol.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -19
Słaba

Napisano 18:05, 10.03.2018

Witam

 

Zauwazyłem jakis czas temu problem z drganiem calej budy, gdy jade z predkością powyżej 140 km/h. Poniżej tej prędkości drgania nie są odczuwalne.
Dodam jeszcze tylko ze pacjent to Accord VIII 2.2 dtec Tourer

Sprawdzilem juz całe zawieszenie - nie ma żadnych luzów.

Kola tez raczej nie bo na zimowkach byl ten sam efekt, a wczoraj zmieniałem koła na letnie. Felgi zregenerowane, wyważone idealnie.

Dalej jest tak samo.

Nie jest tez to raczej silnik czy poduszki pod silnikiem bo przy predkosci 150 km/h jak wrzucam na luz to drgania nie ustaja.
Przy hamowaniu nic nie bije itd. przy przyduszeniu lekko hamulca przy duzej predkosci tez wibracje nie sutaja.

Mialem kiedys problem z przegubem (drgania byly odczuwalne przy przyspieszaniu przy mniejszych predkosciach, ale wymienilem go i to ustalo).

 

Ktos ma jeszcze jakis pomysl ? bo jest to troche irytujace.

 

Pozdrawiam


Użytkownik Uniek edytował ten post 18:56, 10.03.2018

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6284 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 18:09, 10.03.2018

Ja wstępnie obstawiam amorki.
U mnie jest podobnie i wymienione półosie, tarcze zero bicia, luzów też brak.
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4266 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:37, 10.03.2018

Jeśli nie było drgań na zimówkach ..to zostają tylko opony .To ,że się wyważyły (pomijam już dokładność wyważenia) nic nie znaczy ..wyważyć można i kwadrat

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:37, 10.03.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#4 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -19
Słaba

Napisano 18:55, 10.03.2018

Jeśli nie było drgań na zimówkach ..to zostają tylko opony .To ,że się wyważyły (pomijam już dokładność wyważenia) nic nie znaczy ..wyważyć można i kwadrat

 

Oczywiscie na zimowkach tez byly drgania.

Zmienilem wczesniej na letnie zeby wykluczyc kola.


  • 0

#5 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:58, 10.03.2018

Mam dokladnie to samo.dzis zalozylem letnie i po sprawdzeniu polosi przeguby lewy i prawy wewnetrzne maja luzy wzdluz z lekkim stukiem.podejzewam ze tu lezy przyczyna tych drgan.wiem ze troszke luzu powinno byc ale ten co jest to chyba zbyt duzy.
  • 0

#6 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1353 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:01, 10.03.2018

Mialem to samo do 140km/h spokoj, powyzej tej predkosci drgania. Zawieszenie sprawdzilem dosc dokladnie i nic nie znalazlem, wywazalem kola i nic. Dopiero wywazarka z testem drogowym wyeliminowala drgania calkowicie. Jestem wlasnie po trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin. Testowalem przy roznych predkosciach i doslownie zero drgan. Za jakies 2-3 tygodnie bede zmianial kola na letnie i pierwsze co robie to wywazam kola z testem drogowym...


  • 1

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#7 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -19
Słaba

Napisano 19:02, 10.03.2018

Mam dokladnie to samo.dzis zalozylem letnie i po sprawdzeniu polosi przeguby lewy i prawy wewnetrzne maja luzy wzdluz z lekkim stukiem.podejzewam ze tu lezy przyczyna tych drgan.wiem ze troszke luzu powinno byc ale ten co jest to chyba zbyt duzy.

 

I co sugerujesz ze do wymiany przeguby czy polos cala ?

To nie sa tanie rzeczy ;)


  • 0

#8 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 10.03.2018

Jeszcze nie wiem ale chyba wymienie oba przeguby a polosie chyba dam do sprawdzenia tylko jeszcze nie wiem gdzie.koszt przeg bez oslon to ok 2600 plus 300 za oslone drogo;(
Troche tez dziwne bo mam automata wiec przeguby chyba sa lagodniej traktowane ;)
Choc kick down 2 biegi w dol tez swoje robi
  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4266 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:30, 10.03.2018

Mam dokladnie to samo.dzis zalozylem letnie i po sprawdzeniu polosi przeguby lewy i prawy wewnetrzne maja luzy wzdluz z lekkim stukiem.podejzewam ze tu lezy przyczyna tych drgan.wiem ze troszke luzu powinno byc ale ten co jest to chyba zbyt duzy.

Wątpie ..zawsze są minimalne luzy
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#10 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 10.03.2018

Wg mnie te sa zbyt duze.chetnie bym porownal ale nie mam z kim.zaden z ziomkow nie jezdzi honda
  • 0

#11 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 813 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 22:15, 10.03.2018

Na kołach letnich pod koniec sezonu miałem drgania o których piszesz powyżej 140 km/h. Zbliżała się zima i kupiłem koła zimowe które były jak nowe. Jazda próbna i powyżej 140km/h na zimowych kołach też drgania takie same. Pojechałem na wyważenie z testem drogowym na wyważarkę  Hunter i  drgania powyżej 140 km/h  zniknęły.

 

Zacznij od kół bo to że na dwóch kompletach masz drgania może oznaczać też że dwa komplety kół masz źle wyważone. Wyważanie kół w Accord to inna bajka musisz znaleźć dobry warsztat albo wyważarkę Hunter. Było o tym na forum nie raz.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:17, 10.03.2018

  • 1

#12 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -19
Słaba

Napisano 22:33, 10.03.2018

Na kołach letnich pod koniec sezonu miałem drgania o których piszesz powyżej 140 km/h. Zbliżała się zima i kupiłem koła zimowe które były jak nowe. Jazda próbna i powyżej 140km/h na zimowych kołach też drgania takie same. Pojechałem na wyważenie z testem drogowym na wyważarkę  Hunter i  drgania powyżej 140 km/h  zniknęły.

 

Zacznij od kół bo to że na dwóch kompletach masz drgania może oznaczać też że dwa komplety kół masz źle wyważone. Wyważanie kół w Accord to inna bajka musisz znaleźć dobry warsztat albo wyważarkę Hunter. Było o tym na forum nie raz.

 

Dales mi teraz do myslenia.

W Lesznie chyba nie znajde takiej wywazarki, ale pojade najwyzej do Poznania albo Wroclawia.

Wczoraj zalozylem odnowione, pomalowane felgi. Wywazali je na moja prosbe dokladnie bo mowilem im o efekcie drgania.

Jezdzilem na S5 tam i z powrotem z moim kumplem ktory pracowal w ASO hondy i badalismy co to moze byc ;) potem stacja diagnostyczna i dodatkowo podnoszenie samochodu zeby sprawdzic wszystko. Lozyska tez.

Wszystko BEZ NAJMNIEJSZYCH ZASTRZEZEN.

 

Przed demontazem i sprawdzeniem polosi (bo zdaje sie ze to jest jeszcze jakas opcja) chyba faktycznie przejade sie jeszcze na wywazarke. Chociaz moj kumpel twierdzi ze takie drgania nie moga byc powodowane zlym wywazeniem kol.


  • 0

#13 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 813 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 22:52, 10.03.2018

Sytuacja bardzo podobna do mojej. W tych nowych kołach zimowych które kupiłem felgi były świeżo po renowacji i były dopiero co wyważane - felgi z ciężarkami wyglądały jak z fabryki nie przejechały ani jednego kilometra po renowacji, a jednak ktoś spartolił wyważenie.


  • 0

#14 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 11.03.2018

Uniek ktory przegub wymieniales? Moze ten drugi mowi papa juz.podobno trzeba wymieniac parami.wiadomo koszta.
  • 0

#15 Uniek

Uniek
  • Klubowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -19
Słaba

Napisano 09:44, 11.03.2018

Uniek ktory przegub wymieniales? Moze ten drugi mowi papa juz.podobno trzeba wymieniac parami.wiadomo koszta.

Prawy chyba.
A byles wywazyc kola z testem drogowym tak jak tutaj koledzy pisza?

 

 

Koledzy: jacob101 i flashmaniac mam do was jeszcze jedno pytanie jezdzicie teraz na ori felgach od acco ? czy na jakis innych ?

 

Ja mam wrazenie ze te dziwne drgania zaczely sie gdy w zeszlym sezonie zakupilem felgi od EP3, a na zimowki mam na stalowych.

 

Moze nasze hondy akceptuja "normlane wywazenie kol" tylko na ori felgach ? a na reszcie trzeba je wywazac bardzo dokladnie na tych wywazarkach z testem drogowym ?


Użytkownik Uniek edytował ten post 10:21, 11.03.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq