Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Warjuje elektryka po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

VII elektryka stacyjka

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 10.03.2018

Witam koledzy,

 

Niedawno stałem się właścicielem accorda VII po lifcie.

Wczoraj spotkała mnie nie miła sytuacja. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto się dziwnie zachowuje tzn. pykają przekaźniki, migają światła tak jak by się robiło jakieś zwarcie albo brakowało masy, przynajmniej tak mówił kolega. Pomaga odłączenie akumulatora lub załączenie zapłonu.

 

Raz na kilka prób udaje się, że jest wszystko ok.

 

Dodatkowo zaobserwowałem:

- czasami nie działa pilot i zamykanie z kluczyka;

- jak już się uda zamknąć auto z pilota to po kilku minutach zaczyna wyć alarm.

 

Może ktoś już się spotkał z taką sytuacją.

 

Pozdrawiam,

Krzysztof


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:57, 10.03.2018

A kontrolka immobilisera nie mruga?
  • 0

#3 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 10.03.2018

Chodzi o tÄ… kontrolkÄ™ kluczyka na desce?
Jeśli tak to mrugnie standardowo 3 razy, potem zaczynają się wariacje.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 23:03, 10.03.2018

Zrób zworkÄ™ w zÅ‚Ä…czu diagnostycznym obd2, zwierajÄ…c piny 4 i 9 np spinaczem kabelkiem itd...WÅ‚Ä…cz zapÅ‚on, odczytaj co jest napisane na wyÅ›wietlaczu licznika i naciÅ›nij przycisk kasowania licznika , odczytaj bÅ‚Ä…d  itd..... aż zobaczysz napis end.
Pozdro


  • 0

#5 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 10.03.2018

Ok juto spróbuję. A myślisz że to może być jakiś błąd?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:55, 11.03.2018

Zrób zworkÄ™ w zÅ‚Ä…czu diagnostycznym obd2, zwierajÄ…c piny 4 i 9 np spinaczem kabelkiem itd...WÅ‚Ä…cz zapÅ‚on, odczytaj co jest napisane na wyÅ›wietlaczu licznika i naciÅ›nij przycisk kasowania licznika , odczytaj bÅ‚Ä…d  itd..... aż zobaczysz napis end.
Pozdro

Ok, kolego dziś zrobiłem tak jak radziłeś i odczytałem błędy.

Pokazało następujące:

B1075  PA11

B1076  PA11

B1080  PA11

B1275  PA70

B1277  PA70

B1325  PA71

 

Dodatkowo zauważyłem, że dziś po podłączeniu aku nie było już słychać pstrykania przekaźników.

Po wyłączeniu zapłony pozostaje oświetlenie w kabinie i palą się światła mijania w pozycji off, gdy przełączę na auto wyłączają się pozostaje tylko oświetlenie w kabinie.

Nie jest to świecenie w pełni mocy tylko takie żarzenie, jak jest zaciągnięty ręczny to i od niego lampka delikatnie się żarzy.

 

Jeszcze jedno jak przełączę zapłon, tak aby zapaliła się deska załącza się też wentylator pod machą.

 

Kurde zachodzę w głowę co jest, spać nie mogę ;(

 

Jeszcze jedno nie wiem czy ma znaczenie, po ostatniej wizycie na myjni czułem w środku auta jakiś dziwny zapach, myślałem że to może od wilgoci.

Może to jednak jakieś zwarcie się zrobiło. Przestał działać mi też spryskiwacz tylnej szyby, pompa działa nie leci natomiast ciecz.


  • 0

#7 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:43, 11.03.2018

jak po wizycie w myjnie to masz odpowiedź. ZalaÅ‚eÅ› sobie   gdzieÅ›  instalacjÄ™ elektrycznÄ…, albo  komputer. I teraz siÄ™ dziejÄ… cyrki.


  • 0

#8 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 11.03.2018

Najbardziej prawdopodobne. Tylko teraz pytanie gdzie szukać?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • SkÄ…d:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:15, 11.03.2018

zacznij od kompa, przedlift ma go pod radiem, za wykÅ‚adzinÄ…. Polift jeÅ›li nie znajdziesz tam to chyba przy sÅ‚upku u pasażera bÄ™dzie. No i wypadaÅ‚oby też zlokalizować przeciek. 


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:37, 11.03.2018

Przedlift i polift ma komputer ECU w tym samym miejscu, czyli pod radiem - za popielniczkÄ… - dojÅ›cie jest przez boczne klapki przy stopach. Komp najczęściej zostaje zalany przez uprzednio wykonane odgrzybianie klimatyzacji na zasadzie "lej ile wlezie i gdzie tylko siÄ™ da". 

Przy słupku kierowcy, w okolicach pedału sprzęgła jest MICU - czyli taki jakby komputer sterujący większością elektryki w aucie, w tym oświetlenie, zawiera bezpieczniki i przekaźniki.

Co do odczytu błędów, to kolega muzyczka zasugerował jeden z najsłuszniejszych sposobów odczytu błędów, dających najpewniejszy odczyt przy minimalnym nakładzie sprzętu i wysiłku - metodą na zworkę a nie w sposób jaki Ty to zrobiłeś przez niewiadomo "jak mądry komputer-kabel"

 

powodzenia. Jeśli podejrzewasz że masz zalaną jakąś elektronikę, to dobrze byłoby odłączyć akumulator, aby nie następowała dalsza korozja zalanej elektroniki.


  • 0

#11 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 11.03.2018

Błędy odczytałem tak jak muzyczka radził metodą na zworke.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:20, 12.03.2018

Ok, zagalopowaÅ‚em siÄ™.. 


  • 0

#13 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 12.03.2018

Spoko

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 27.03.2018

Byłem już u dwóch elektryków i lipa.
Chociaż po tych ich dłubaniach jakby się polepszyło czyli już nie szaleją światła, nie pstrykają przekaźniki. Pozostał jeszcze problem z samoczynnie wzbudzajacym się alarmem, elektryk mówił że to krańcówka w drzwiach. A o wcześniejszych perypetiach mówią, że gdzieś była instalacja przylana i wyschła. Co o tym myślicie?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 k.dygnos

k.dygnos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • SkÄ…d:DziaÅ‚dowo
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 15.04.2018

Alarm też się sam uspokoił. Morał coś było zalane i wyschło! Doszłem co to jest, mianowicie rurka od tylnego spryskiwacza pękła i zalewała instalacje w okolicy tylnej lampy, rurka naprawiona zobaczymy czy jak wyschnie będzie ok.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, elektryka, stacyjka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq