Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

OEM osłona przegubu wewnętrznego

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adek91

Adek91
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:OstroÅ‚Ä™ka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 25.02.2018

Witam,

Nie znalazłem nic podobnego w historii więc zamieszczam nowy post.

Tak jak w temacie interesuje mnie nowa oem osÅ‚ona przegubu wewnÄ™trznego do Acco VI 1.8 2002 r.. Może ktoÅ› potrafi porównać części o numerze seryjnym 44017-S1A-E03 i 440017-SN7-010? Ten pierwszy jest dedykowany do VI gena i można go zobaczyć na Japan ru a i każde ASO oferuje wlasnie ten numer ( krzyczÄ… ponad 200 zÅ‚ za sztukÄ™). Natomiast drugi numer  prawdopodobnie pasuje i do Acco i do CRV I a co najważniejsze czasem można go wyrwać gdzieÅ› taniej.

ZdajÄ™ sobie sprawÄ™ z tego, że  zaraz masa osób odezwie siÄ™ po co kupować oem  jak sÄ… ogólnie dostÄ™pne zamienniki. Po wielu latach jazdy hondami wiem, że żaden zamiennik nie wytrzymuje wiÄ™cej jak 1,5 roku przy umiarkowanej jeździe, dlatego też jeÅ›li zleca siÄ™ wymianÄ™ mechanikowi stajÄ™ siÄ™ to niezbyt opÅ‚acalne i wrÄ™cz uciążliwe.

Na pewno wielu z Was przerabiało problem pękających osłon także czekam na odpowiedzi. A może ktoś wynalazł jakiś cudowny zamiennik który ocali moją kieszeń przed sporym wydatkiem.

Pozdrawiam


  • 0

#2 karolandrzej

karolandrzej
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • SkÄ…d:RBR/BE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:+/- 212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:40, 05.03.2018

Jakich zamienników uzywales wcześniej? Jeden gościu polecił mi osłony Maruichi. Są one z gumy a nie z tego pseudo plastiku. Podobno wytrzymują dosyć długo.
  • 0

#3 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • SkÄ…d:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 15.11.2020

Witajcie,

 

Wychodzi na to, że oryginalna osÅ‚ona z VI gen przegubu wewnÄ™trznego wytrzymaÅ‚a u mnie 18 lat. 

 

Temat wymiany wydaje się prosty, ale oryginał w haparts.pl 256zł, w Honda Plaza 270, u jarusa podobnie. Trochę sporo jak za kawałek gumy. Za to w zestawie ze smarem do przegubów wewnętrznych. Od jakiegoś czasu Honda już tego smaru nie robi. Smar oryginalny do zewnętrznych dostępny w okolicach 80zł - a jest inny niż do wewnętrznych, a cena tez kosmiczna.

 

Poprzedni temat, który założyłem został zamknięty, a nie powtarzał pytań. Bo nigdzie na forum nie ma podanych konkretów jaki smar i jaki zamiennik osłon warto dobrać. Jak wiadomo zamienniki niektóre są tak kiperski, że szkoda na nie czasu, pieniędzy i nerwów.

 

To podzielę się tym, co mi udało się ustalić.

 

1. Albo bierzemy oryginał za 256 zeta i jest spokój - razem ze smarem.

2. Jedyna sensowna opcja z zamiennikiem to Maruichi (jest dostępny u jarusa i lokalnie pewnie też, np. w InterCarsie czy innych). Okolica 45-50zł. Jest bez smaru. Smar na zmienolej.pl jest bajerancki molibdenowy Millers HiMol 20 za ponad 100zł za 500g (to pewnie na 3 przeguby by wystarczyło, bo z serwisówki ok. 140g na przegub). Ale właściciel zmienolej poleca też molibdenowy (bo takie do przegubów) Neste Molygrease 420ml za 18zł. Czyli kilkakrotnie taniej, a pewnie i tak będzie lepszy niż te standardowo dołączane do przegubów.

 

I miał być niby prosty temat, a jak się chce dobrze, to albo super drogo, albo trzeba poszukać. Tutaj to MAruichi też się pojawia, ale nie jakoś konkretnie. Innych osłon jako zmienników nikt nie namierzył.

 

JeÅ›li ktoÅ› ma inne doÅ›wiadczenia z osÅ‚onami to chÄ™tnie posÅ‚ucham - bo te gumy siÄ™ oryginalne już raczej rozpadajÄ… standardowo - taki wiek peÅ‚noletni  ;)


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:01, 16.11.2020

Ja na osłonie z zestawu z przegubem zewnętrznym Pascala przejeździłem z 5-7 lat. Auto sprzedałem.

Chcesz to bierz tÄ… Maruchi, smar za 18zÅ‚ od crooma też jak najbardziej siÄ™ sprawdzi. 

 

Im szybciej to zrobisz tym większe prawdopodobieństwo że nie będziesz szukał przegubu a to już łatwy temat nie jest jeśli chodzi o wewnętrzne.

Osłona przegubu wewnętrznego tak nie pracuje jak osłona przegubu zewnętrznego więc kupuj wg mnie byle nie plastikowe, guma ma być miękka, jakby to nazwać gumowa i będzie działać długo.


  • 0

#5 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • SkÄ…d:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 26.11.2020

Auto stoi w garażu, do pracy nie jeżdżę to i powoli robię. Potwierdzam, że osłona Maruichi kod G64017 wygląda solidnie, jest mocno gumowa i jeszcze ma napis "Made in Japan".

 

Gdzieś kiedyś ktoś pytał, czy przy demontażu półosi olej ze skrzyni się nie wylewa. No i wylewać się nie powinien, bo korek wlewowy jest na bardzo podobnej wysokości obok, a auto jeszcze na podnośniku przechylone w drugą stronę. A u mnie się wylało z pól litra - znaczy wcześniej ktoś wlał za dużo, a za dużo też niby niedobrze, no trudno. Olej miałem i tak wymieniać, już 2 butelki kupione, po wyjęciu półosi miejsca więcej, to myślę odkręcę śrubę wlewową. Klucz płaski 17mm. Napieram. Nic. Napieram bardziej - spadł klucz z śruby, trochę ją obrysował. Oglądam go i widzę, że trochę faktycznie objechany i to nie tylko przeze mnie. Wziąłem klucz nastawny, dłuższy, zacisnąłem mocno. Nie puści. Wziąłem szczypoce hydrauliczne. Też śruba się trzyma. Wszystkie oczkowe jakie mam gięte i nie bardzo chcą się tam zmieścić. Zorganizowałem klucz oczkowy prosty (bez tego wygięcia 15stopni na końcu). Nie chciał za bardzo wejść od razu, bo śruba widać zmęczone, w końcu podpiłowałem zadziory i jest, wszedł idealnie. To już śruby nie objedzie. Napieram, napieram i .... nic.

I tak teraz myślę. Wygląda na to, że wcześniej też ta śruba chyba nie była ruszana, bo oleju więcej niż miało być, śruba nie chce się poddać. A jak się urwie to nie ma tam podejścia do rozwiercania czy wykręcania. No i nalałbym te 1.9 litra albo przez półoś - bo mam wyjętą, albo przez tą śrubę z kwadratem na 1/2 cala od strony koła - ona jest chyba do rozpinania skrzyni i jest wyżej niż otwór wlewowy i półoś.

Åšruby wlewowej nie ma ani za bardzo jak mÅ‚otkiem potraktować (bo nie ma miejsca), pytanie czy jÄ… grzać ?? Fajnie jest mieć Å›rubÄ™ sprawnÄ…, ale olej w skrzyni jak teraz wymieniÄ™, to już chyba do koÅ„ca pojeździ  ;)

 

Acha - i jakby ktoÅ› chciaÅ‚ zgodnie z serwisówkÄ… przy wyciÄ…ganiu półosi demontować wideÅ‚ki na amortyzatorze, to Å›ruba górna (14mm) wideÅ‚ek jednak lubi siÄ™ ukrÄ™cać. Można sobie jÄ… podarować i wyjąć caÅ‚Ä… kolumnÄ™ (od strony komory silnika 3 nakrÄ™tki 14mm i 2 x 12mm od rozpórki) razem z półosiÄ…. A jakby ktoÅ› wolaÅ‚ Å›rubÄ™ bez grzania ukrÄ™cić, to potem jak caÅ‚Ä… kolumnÄ™ wyjmie to pozostaÅ‚ość Å›ruby na wyjÄ™tej dużo Å‚atwiej siÄ™ usuwa  ;) - ale nie polecam jakby co!

 

 

  • I ostatnia kwestia w temacie przegubu wewnÄ™trznego. Smar mam w tubie. Serwisówka podaje, żeby 120-140g tego dać - ale to oryginalnego Honda

Ile dać tego smaru objętościowo?? Oczywiście wyjdzie mi też na oko, ale do kielicha ponad pół, czy prawie cały, czy ile mniej więcej zaaplikować?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq