Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd/ Komunikat PGM-FI 2.2 D-DTEC DIESEL

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#31 remixs

remixs
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 20.04.2016

witam

 

a ile ta naprawa cie kosztowała? w sumie to najbardziej interesuje mnie koszt związany z turbo i tuning.


  • 0

Dobrze zestrojony Accordeon brzmi jak Stradivalius... :-) - a mój diesel klekocze hihihi


#32 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:49, 20.04.2016

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś ok 3-4 tys całość w tym tuning i naprawa turbo z setkami testów na hamowni.


  • 0

#33 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:13, 24.04.2016

Witam, podłączam się pod temat.

 

u mnie przy 172 tyś. km. też pojawił się błąd nieprawidłowego położenia regulatora sterującego łopatkami turbiny  P00AF. Objaw brak mocy, trudne rozkręcenie powyżej 2000 obr/min.

 

Dodam że ten błąd pojawił się jak samochód był nowy (zimowy rozruch przy -20 st C) oraz przy 100 tyś. km (podczas szybkiej jazdy na autostradzie). W jednym i drugim przypadku szybka diagnoza w ASO, błąd uznano za chwilowy, skasowano i nie było problemu przez długi czas.

 

Tym razem wyskoczył również na autostradzie przy stałej prędkości jazdy. Podjechałem na szybko do ASO , ale za pierwszym podejściem błędu nie skasowano (nie wiem czy celowo zostawiono go, czy sam wracał, ale odebrałem auto z błędem). Po drugiej długiej wizycie uporano się z diagnostyką i odebrałem samochód bez błędu. Mechanik stwierdził turbina do regeneracji, wiesza się geometria turbiny (domyślam się że zabrudzone łopatki,ale mechanik zasiał niepewność czy nie jest problem z "gruszką sterującą").

 

Miałem tydzień czasu między jedną a drugą wizytą (jeździłem autem z błędem- dokładniej po odpaleniu działał z pełną mocą, świecił "czek engine", przy jednostajnej, spokojniej jeździe szybciej łapał błąd i spadek mocy niż przy dynamicznej)

 

Sporo szukałem informacji co zrobić z turbiną. Cena nowej w ASO to 10 tyś zł (masakra), regeneracja też nie do końca pewna (Garrett nie sprzedaje części do swoich turbin- przynajmniej takie info na różnych forach znalazłem, również ciężko znaleźć solidna firmę regenerującą,co potwierdziła wypowiedź pracownika jednej z większych firm w tej branży). Podpytuje dystrybutora Garrett, ponoć można kupić po regeneracji fabrycznej.

 

Do tej pory błąd nie wrócił (zrobiłem kilkaset km), jednak martwi mnie trochę dość spora ilość oleju karbowanej rurze dolotowej (od strony wydechu jeszcze nie sprawdzałem), szczególnie że mam nowy DPF.

 

Mam pytanie, czy jest wymagana adaptacja pod kompem tego czujnika położenia łopatek po wymianie turbiny  (zakładając że instalujemy kompletną i sprawną turbinę, z prawidłowo wyregulowaną "gruszką  sterującą")?

 

Czy wystarczy tylko prawidłowo "zainstalować mechanicznie" turbinę?


Użytkownik mike_dh edytował ten post 18:16, 24.04.2016

  • 0

#34 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:50, 31.05.2016

Wystarczy zamontować :) i tam nie ma czujnika tylko zawór sterujący zmienną geometrią.
  • 0

#35 michalwoj

michalwoj
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Brańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:zwykły
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 10.06.2016

Witam mam problem z swoja accord mianowicie słabo wkręca się na obroty...... nie wiem co to może być żaden błąd się nie świeci ani nic.... proszę o pomoc


  • 0

#36 Mister Y

Mister Y
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:T
  • Silnik:2.2
  • Wersja:I-DTEC
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 13.06.2016

Wystarczy zamontować :) i tam nie ma czujnika tylko zawór sterujący zmienną geometrią.

Oczywiscie ze jest czujnik- kopiowania polozenia turbo ktory nadozruje polozenie ciegna vnt, spotkalem sie juz z uszkodzeniem 


  • 0

#37 jasiek9696

jasiek9696
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 20.01.2017

Witam.

Mialem podobny problem jak koledzy juz opisuje.

Najlepiej miec kompa pod reka diagnoza bedzie latwiejsza.

 

U mnie pokazywalo problem  z wtyczka jednej ze swiec, przy kazdym czyszczeniem bledow inna swiec wyskakiwala sprawa prosta przekaznik do wymiany, kupilem z drugiej reki £80.

Sprawdzilem tez swiece mulitimetrem jedna miala zla wartosc wiec wyminilem bo komlplet nie byl drogi.

Po jakis 2 tygodniach problem wrocil, jednakze tym razem blad byl jedynie na 3 swiecy, z poczatku bylem pewny ze uzywany przekaznik tez jest uszkodzony zamowilem wiec nowy orginalny £207, rowniez nie pomoglo.

a wiec wziolem sie za poprawianie wtyczek, na samych swiecach delikatnie je przygiolem wiec ciasno weszly, reszte pomiedzy przekaznikiem i komputerem wyczyscilem contact cleanerem, to ostatecznie rozwiazalo problem.

Sprawdzilem jeszcze raz przekazniki, orginalny usuniety z auta wyzucal blad odrazu, uzywany i nowy ktore kupilem byly OK.

 

Podsumowanie:

Jesli wyzuca rozne swiece to definitywnie przekaznik do wymiany i swiece do sprawdzenia.

Jesli tylko jedna ze swiec albo problem sie pojawia i znika po kilku startach auta, to proponuje poprawienie i wyczyszczenie wszystkich wtyczek. U mnie pomoglo

 

Pozdrawiam


Użytkownik jasiek9696 edytował ten post 14:23, 17.02.2017

  • 0

#38 PW13

PW13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Józefosław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 03.02.2017

Odgrzewam temat.

 

Pojawia mi się komunikat "PGM-FI".

Może ktoś w Warszawie lub Piasecznie ma kabelek HDS i soft aby sprawdzić czy to świeca i jeśli tak to która?

 

Kabelek zamówiłem u chińczyka - ale zanim dojdzie minie "kilka" dni.

 

Pozdrawiam
Paweł

 

Błąd świecy nr 2.

Poprawione i przeczyszczone wtyczki.

Jak na razie błąd już się nie pojawia.

 

 

Uzupełnienie - może komuś się przyda ...
 
Niestety po kilku tygodniach błąd pojawił się ponownie.
Skończyło się na wymianie uszkodzonej świecy nr 2.
Od wymiany świecy błąd się już nie pojawił.

Użytkownik PW13 edytował ten post 14:54, 21.06.2018

  • 0

#39 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:19, 30.09.2017

Witam.
Sprawa dotyczy accorda 2.2 iDtec 150km z 2009r. i przebiegiem 155 000km w automacie.
Parę tygodni temu zauważyłem niepokojące zachowanie podczas odpalania silnika. Do tej pory odpalał od razu uzyskując obroty biegu jałowego 750 obr/min, a teraz jest tak, że dusi się na początku na obrotach ok. 600 i skokowo wchodzi na 650, 700, 750. Są to wartości przyblizone, ale tak to mniej więcej wygląda na obrotomierzu. Silnik przy tym przez pierwsze 3s tak jak by chciał wejść na obroty,a nie umiał. Pracuje nierowno, ale nie gaśnie.
Dzieje się tak zazwyczaj rano, ale nie koniecznie zawsze. Teraz zrobiło się chłodniej. Może ma to związek z temperaturą zewnętrzna.
Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?


  • 0

#40 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:12, 30.09.2017

Filtry paliwa i powietrza czyste?


  • 0

#41 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 30.09.2017

Filtry paliwa i powietrza czyste?

Oczywiście. Nawet wymienione kilka tygodni temu.
A może to być jakiś czujnik temperatury lub styk? Jest to jednak dość losowe zachowanie.
  • 0

#42 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:47, 30.09.2017

Mam podobnie, czy cieplo,czy zimno.
Wydaje mi sie ze moze ktoras ze swiec zarowych slabo juz dziala.na razie nie mam mozliwosci tego sprawdzic.
  • 0

#43 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 30.09.2017

Sprawdzić można łatwo.
Ja też teraz nie mam możliwości, ale nie wydaje mi się aby to było to, bo na ciepłym silniku świece nawet nie są włączane.
Kombinujemy dalej.
  • 0

#44 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:06, 30.09.2017

Też bym stawiał na świece. W nowoczesnych silnikach diesla świece żarowe grzeją nie tylko gdy jest zimny silnik, ale też w określonych warunkach przy ciepłym silniku. Wszystko po to, żeby spaliny były czystsze. Może też być kiepskie paliwo, zatankuj gdzieś indziej na dobrej stacji. Może w układzie wtryskowym naodkładało się osadów, kup jakiś specyfik do czyszczenia układu. Koszt niewielki, a duże potencjalne zyski. Zobacz, czy EGR nie jest zasyfiony.


  • 0

#45 Roland

Roland
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:NAKLO SLASKIE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 30.09.2017

Ok. Za ok. tydzień jak wrócę z wyjazdu sprawdzę świece i dam znać. EGR też sprawdzę, ale w późniejszym terminie.
Paliwo od kupna tankuje na tej samej stacji S1 i wczesniej kilka lat do Avensis. Nie było z nim nigdy problemu.
Dziękuję wszystkim za sugestię.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq