Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd/ Komunikat PGM-FI 2.2 D-DTEC DIESEL

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#16 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 03.07.2015

Witam,

to co opisujesz jest bardoz dziwne. Na pewno to auto ma 60tys przebiegu?

PGM-FI tak kiedyś honda oznaczała programowany układ wtrysku paliwa.

Jak traci moc to dokrecic motor wyżej niż 2tys obr?

Te błędy rozszyfrowałeś co znaczą?

Ta stała prędkość to tak jakby błąd sonda lambda łapała. Katalizor i ten nieszczęsny DPF masz sprawny??

Witaj,

Błędy rozszyfrowane - P00AF - czujnik położenia elementu sterującego doładowaniem turbosprężarki ; nieodpowiedni

P0670 - obwód modułu sterującego świecami żarowymi / otwarty.

Auto nie wygląda jakby miało więcej niż 60-80 tyś, co potwierdziła stacja diagnostyczna.

Jak straci moc to ciężko wykręcić powyżej 2 tyś.

Nie sprawdzałem katalizatora ani DPFa.

Cały czas chodzi mi po głowie ten bączek zwany też gruszką na turbinie czy przypadkiem on się nie przycina..


  • 0

#17 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 04.07.2015

Jeśli to coś pomoże to pozwolę sobie przytoczyć przykład nie z Hondy aczkolwiek bardzo podobnej natury . 

Miałem kiedyś Seata Toledo 1.9 TDi w którym zacinało się ''cięgno'' w turbinie odpowiadające za zmienną geometrię łopatek czy jakoś tak . 

Zacinało się ponieważ na cięgno przedostawał się olej poprzez luzy na wirniku i po nieschłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe .... zastygał .

Efektem były właśnie nagłe spadki mocy , auto ''nie jechało''  i wogóle to bym życie kilka razy przez te spadki mocy ....stracił :) 

Wszytsko wracało do porządku po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika .

KOniec końców był taki że turbina poszła do czyszczenia . 2 razy !!! .......... i wtedy było OK ale strach i niepewność że znów nie zabraknie mocy towarzyszył mi do samego końca póki nie przesiadłem się na silnik benzynowy :) 


  • 0

#18 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 06.07.2015

Rozmawiałem dziś z przedstawicielem krakowskiej firmy, która zajmuje się regeneracją turbin. Podczas rozmowy telefonicznej Pan stwierdził, że bardzo rzadko zdarza się awaria cięgna, ono po prostu działa, albo nie działa. Przypuszcza, że zawiesza się geometria. Nie mam wyboru, wyciągam turbinę i oddaje do sprawdzenia. Na razie nie mam czasu, ale jak tylko to zrobię napiszę jakie będą efekty po regeneracji (o ile będzie konieczna..).


  • 0

#19 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 07.07.2015

Napisz napisz jak to dalej sprawy się mają , jestem bardzo ciekawy . Życzę szybkiej i taniej likwidacji usterki :)


  • 0

#20 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:43, 07.07.2015

Coś podobnego było u mnie, aczkolwiek błąd nigdy nie powrócił.

 

http://www.accordklu...-turbiny-p00af/


Użytkownik tomtytus edytował ten post 09:47, 07.07.2015

  • 0

#21 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:20, 08.07.2015

Dziś wyciągnąłem turbinę i zawiozłem do szpeca. Pooglądał, poruszał, pomacał i powiedział, że na pierwszy rzut oka nie widzi, aby z tą turbiną był jakiś problem. Jest sucha, nie ma luzów. Jednak chcąc postawić 100% diagnozę powiedział, abym turbinę zostawił, rozkręci ją jutro popołudniu i zbada dokładnie. Tak więc czekamy na dalszy rozwój akcji :)


Użytkownik ziarek edytował ten post 18:21, 08.07.2015

  • 0

#22 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:30, 08.07.2015

sam turbo wyjąłeś?

Bo jak tak, to ogarniasz trochę mechanikę i może samemu dojdziesz co jest nie tak.


  • 0

#23 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 09.07.2015

Turbo wyciągałem z kolegą, nie ma większej filozofii tylko należy przeznaczyć dobre dwie godziny, aby spokojnie porozkręcać. 

Więc tak - dziś o 17 odebrałem turbinę. Sprawdzona, przetestowana. Diagnoza - turbina w 100% sprawna, bez najmniejszych śladów zużycia - praktycznie jak nowa.

Turbo zakręciłem w swoje miejsce, a problemu szukam nadal. 


  • 0

#24 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 10.07.2015

Hmm , nie wiem jak jest w diesel'u accorda ósmego ale czasami w niemieckich gruchotach mechanicy szukali tez przyczyny w uszkodzonym przepływomierzu lub zapchanym zaworze EGR .


  • 0

#25 ziarek

ziarek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 09.08.2015

Samochód oddałem do Godula Moto Sport w Niepołomicach na kilka dni, a dokładnie 5. Wszystkie problemy zostały rozwiązane. Przyczyną utraty mocy była "gruszka" sterująca turbinią. Przy okazji (w sumie z takim zamiarem oddawałem samochód do Andrzeja Goduli),  moc została podniesiona do 177 KM, 380 Nm. Silnik pracuje zupełnie inaczej, "ciągnie" pięknie od 2000 do 4.200 obr. Przy okazji problem, który miałem z klimą, również został usunięty (uszkodzony czujnik na chłodnicy). Kupiłem nowy i wszystko działa jak należy. Wymieniony został również przekaźnik świec żarowych (wyświetlał się błąd PGM-FI).  Od chwili odebrania samochodu od Godula M.S. przejechałem ok. 3.000 km. i nie pojawiła się najmniejsza usterka.


Użytkownik ziarek edytował ten post 22:21, 09.08.2015

  • 0

#26 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 10.08.2015

Gratulacje z powodu udanej naprawy :) Bezawaryjnośći !!! :)


Użytkownik Ewenement7 edytował ten post 19:26, 10.08.2015

  • 0

#27 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 14.11.2015

Odswierze temat bo dziś po odpaleniu auta po jakichś 5 sek tez wyskakuje mi ten komunikat PGM-FI auto jednak pracuje normalnie i odpala normalnie bez problemów za jakimś 10 razem jednak zniknęło i narazić się nie włącza, dla próby przejechałem się kawałek i przeciagnelem Hondę i w pewnym momencie silnik jakby zaczął ciszej chodzić tak się zastanawiam czy czasem to nie był błąd któregoś z wtryskiwaczy? Bo tak sobie pomyślałem ze może to przez paliwo bo ostatnio zakupiłem całe 65litorw od dużych braci ;) jak myślicie?
  • 0

#28 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 15.11.2015

czy jak mi sie to zapali ponownie to moge sprawdzic to metoda na spinacz?


  • 0

#29 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 27.11.2015

Witam wszystkich dotknal mnie ostatnio taki problem ze po odpaleniu pojawil sie blad PGM-FI i na kompie odczytany jako P16CD skasowaelm i sprawdzilem dwie pierwsze swiece ale byly ok a dzis po odpaleniu blad znowu wyskoczyl a w trakcie jazdy zapalil sie CHeck System i ikonka DPF z wykrzyknikiem co moze byc?


  • 0

#30 Copretti

Copretti
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:R
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:55, 28.11.2015

Diagnostyka spinaczem potwiedzila ten blad dzis i na dole pisalo PAB0 moze ktos sprawedzic i podpowiedziec?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq