Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VIII

Świszcząca turbina

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_rafal.w_*

Guest_rafal.w_*
  • Guests

Napisano 19:08, 20.02.2018

Witam,

 

Przy 200k wymieniłem na nową, zakupiona w moto remo, turbinkę.

 

Poprzednia została zregenerowana ale dawała kopa dopiero około 3000obr/min (ale dawała) później kupiłem używkę z anglika (stan wizualny łopatki ok) niestety nie dawała wyraźnego kopa, owszem przyspieszenie było lekko wyczuwalne.

Niestety po założeniu fabrycznie nowej turbiny lekko świszczała i nie dawała "kopa" jak poprzednia, więc zareklamowałem u dostawcy który ją do mnie odesłał z opisem że jest wszystko ok, że objawy opisane przeze mnie nie mają miejsca. Założyłem ją z powrotem  a mechanik powiedział mi że lepiej nie będzie, przejeździłem tak 20000km i niestety stwierdzam, że świszczenie się pogłębia, wyraźnie słyszalne jest pomiędzy 2000 a 3000obr/min przy normalnej jeździe bez mocnego kopniaka. Wyczytałem w instrukcji, która była dołączona do turbinki, że przyczyną świszczenia może być nieszczelny układ, dodatkowo odnoszę wrażenie, że ogólnie silnik przy około 2000obr/min pracuje głośniej (buczy) co jest słyszalne w kabinie po stronie kierowcy (po stronie pasażera nie jest to takie wyraźne).

Wybieram się do kolesia (z polecenia) który ma hamownię ale mam pytanko czy można na takiej turbince jeździć bo niestety na chwilę obecną zupełnie nie mam czasu żeby zostawić samochodzik u mechanika.

 

Proszę o jakieś sugestie w tym temacie

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 Slimin

Slimin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wola Rafałowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iLs
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:35, 21.02.2018

Jeżeli masz nieszczelność w ukladzie, komputer powinien checka zapalić...

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 rafal.w30

rafal.w30
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 21.02.2018

Czyli znowu turbo pada?
  • 0

#4 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:37, 21.02.2018

Dziwne, że problem z turbo pojawił się przy 200 tkm. Oryginalne odpowiednio traktowane raczej bez problemu wytrzymują ten przebieg.


  • 0

#5 rafal.w30

rafal.w30
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 21.02.2018

Niestety nie mam pojęcia jak traktowana była przez poprzedniego właściciela. Zastanawia mnie dlaczego nowa turbina nie może osiągnąć 100% sprawności
  • 0

#6 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:41, 21.02.2018

Jeżeli stara turbina padła to jak padła? Puszczała olej do wydechu? Może masz juz przytkany katalizator, albo ktoś katalizator wyciął i go tam nie ma fizycznie. Wtedy turbo zawsze będzie bardziej słyszalne. A przytkany układ wydechowy będzie powodował spadek osiągów  mimo fabrycznie nowej turbiny.


  • 0

#7 rafal.w30

rafal.w30
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 21.02.2018

automobilS dpf i katalizator nówka rok temu wymieniony. Stara turbina świstała dlatego zdecydowałem się na regenerację, niestety był to błąd, należało jeździć nadal, no ale.....
  • 0

#8 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:02, 21.02.2018

Każde turbo trochę słychać. W poprzednim samochodzie świstała już jak kupiłem auto z 200 tkm. Padła u następnego właściciela przy 400 tkm...


Użytkownik Wojto edytował ten post 13:02, 21.02.2018

  • 0

#9 rafal.w30

rafal.w30
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 21.02.2018

Wojto, trochę mnie pocieszyles że jeszcze uda mi się coś z tym zrobić

Użytkownik rafal.w30 edytował ten post 18:55, 21.02.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq