Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana zawieszenia - opcje i efekty

VI Amortyzatory 6gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:51, 20.02.2018

Czolem

Mam pytanie do osob ktore wykonaly podobnej wymiany o podzielenie sie wrazeniami. Opinie teoretykow mnie nie interesuja.

Otoz moj 6gen po 19 latach i 320 tys pomalu prosi sie o nowe zawieszenie.

Przod ma obecnie ok 64% tlumienia a tyl niemal 80%
Nie mniej - lekko nurkuje przy hamowaniu, buja autem przy ostrym skrecie i cos dziwnie stuka z tylu. Takze wymiana jest wskazana.

Cel - przywrocic zwartosc zawieszenia i dynamike prowadzenia.

Prosze uzytkownikow o info jakie sa odczucia po zmianach na nast kombinacje:

Kayaba exel g + oem sprezyny ok 1000 zl

Kayaba exel g + sprezyny k-flex ok 1500 zl

Kayaba exel g + eibach prokit ok 1700 zl

Bilstein b6 + oem sprezyny. Ok 2000 zl

Zasadnicze pytanie - czy wymieniajac sprezyny zauwazyliscie roznice - tzn czy oem sprezyny faktycznie z czasem robia sie miekkie? Czy k-flex jest sztywniejszy od uzywanych oem? Czy moze jednak zostawic sprezyny oem i ladujac b6 cieszymy sie bardziej zwartym zawieszeniem i stabilnoscia? Nie zalezy mi na obnizaniu.

Za konstruktywne uwagi bede wdzieczny.
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:07, 20.02.2018

Hej
Ja w moim Acco VI zrobiłem sporo konfiguracji zawieszeń i mogę powiedzieć tak:
1. Jeśli chcesz zejść niżej i mieć swobodę regulacji w razie potrzeby (wysokość, siła tłumienia) zainwestuj w gwint - najlepsza opcja. Plus jeśli masz regulacje siły tłumienia - dopasujesz sztywność do swoich potrzeb. Grunt to dobrać odpowiednią twardość sprężyn. Gwint np firmy ISC to chyba ok 2500 PLN.
2. Jeśli chcesz taniej - kombinuj Bilstein B8 lub Koni Sport że sprężynami Weitec, appex lub ew Eibach - choć te ostatnie lubią zrobić efekt łódki...czyli dupa niżej niż przód.
3. Bilstein B6 jest do zwykłych sprężyn. I choć to dobre amortyzatory - nie osiągniesz na nich lepszych rezultatów niż na Kyb czy innych zwykłych amorach.
4. Z mojego doświadczenia wynika że z tych wszystkich opcji i tak najlepsze rozwiązanie to zakup używanego zawieszenia z Accorda Type R. Szukasz z małym przebiegiem, dokupujesz tylny stabilizator. Wymieniasz zużyte tuleje w obecnych wahaczach i.. W cenie niższej niż te zamienniki masz kapitalny zawias na każde warunki.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:37, 20.02.2018

Dzieki. Gwint zastanawia mnie pod katem komfortu. Tzn tanie gwinty sa malo subtelne w pracy na nierownosciach nie wiem czy potwierdzicie.a z zawieszeniem z type r to ciezki temat - raczej ryzyko za zamienisz zuzyte na zuzyte. Zastanawialem sie czy mozna kupic zamiennik sprezyna i amor np kyb do type r. Teoretycznie powinny miec charktrystyke podobna do oem a w praktyce ... W katalogu moze byc ten sam amor i sprezyna co do cywilnych wersji. Czy ktos sprawdzal ten temat?
No i jeszcze jest kyb agx z plynna reczna regulacja tlumienia. W cenie b6 - wydaje sie byc dobrym pomyslem. Czy ktos uzywa? W civicach bardzo chwala te rozwiazanie.
  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:56, 20.02.2018

Kyb agx jest praktycznie nie do dostania :) co do zamienników pod Type R - niestety to praktycznie to samo co pod 1.8/2.0/2.3. Nie będzie nigdy tak dobre jak OEM z Type Ra. A używane z niskiego przebiegu jeszcze długo posłuży. Jest jeszcze opcja OEm Honda Access - zestaw firmy Showa obnizajacy o ok 20-25mm, w pełni oryginalny. Ale ciężko dostępny.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:00, 20.02.2018

Showa to najlepsza opcja. Zobaczymy czy jest w zasięgu.   Pisałem do jdm czy mają te agx na zamówienie .

 

a co z tymi sprężynami - czy one się zużywają mechanicznie - w sensie czy miękną z czasem ?    


  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:33, 21.02.2018

Zwyczajnie się wyklepują. Jak ktoś jeździ często załadowany, ew. ma LPG - materiał z biegiem lat się poddaje. Ale często z UK przyjeżdżają ATRy z przebiegami rzędu 150kkm i wtedy taki zawias posłuży jeszcze sporo. No ale wiadomo - dla każdego coś innego będzie ok ;) ja za najlepszą opcję uznaję gwint.... tylko to nie może być syf no-name, tylko jakaś sensowna marka. Do Twojej fury dostaniesz Buddy Club, ISC, KW, D2, K-Sport, Tein i pewnie jeszcze kilka innych.


  • 0

#7 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:03, 21.02.2018

Wlasnie AGXy sa na jdmshop.pl... ale czy dostepne? W sumie chyba by sie nie oglaszali gdyby nie bylyby dostepne...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:09, 22.02.2018

AGXy bajka - ale chyba od wielu lat nie do dostania :) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:24, 22.02.2018

Co prawda na zamówienie, ale może mają gdzieś dojścia? Odkąd pamiętam widniały na tej stronce:

 

http://jdmshop.eu/cz...-kyb-agx-741046

 

Nie wiem czy nie wolałbym chyba te niż b6... a cena podobna.


  • 0

#10 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:04, 25.02.2018

Dla iformacji - nie sa dostepne prze jdm shop
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Amortyzatory 6gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq