Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Szarpanie podczas rozgrzewania

VI szarpanie rozgrzewanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 elitenr

elitenr
  • Młodszy Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 19.02.2018

Witam, 
  Zaobserwowałem u siebie od jakiegoś czasu problem objawiający się tym że silnik w momencie rozgrzewania się (rozpoczęcia ruchu wskazówki temperatury) zaczyna szarpać lub zacinać się na obrotach bez przyśpieszenia, tak jakby brakowało mocy i pomaga podniesienie pedału gazu, oraz ponowne jego wciśnięcie potrafi tak się objawiać do momentu aż wskazówka temperatury nakieruje się na optymalną wartość. Problem zaczyna się ponownie gdy samochód zostanie zgaszony i odpalony po kilku minutach. Dodam że nie zauważyłem tego problemu gdy rozkręcę autko powyżej 4000 obrotów i załączy się vtec (wiem katowanie), ale dla testów parę razy musiałem sprawdzić czy na każdej wartości obrotowej problem występuje. 

 

Informacje ode mnie:

EGR: Zaślepiony
Przepustnica: czyszczona z pominięciem krokowca (będzie czyszczony jak będzie ciepło)

Zawory: regulowane kilka dni temu wraz z wymianą rozrządu i wszystkim co się na nim rusza.

 

Od kiedy problem? : Prawdopodobnie po czyszczeniu przepustnicy (ale to może być orientacyjny czas) 

 

Co sprawdzić w pierwszej kolejności? 

Moje typy to: 

1. Czujnik temperatury powietrza dolotowego, oraz płynu chłodniczego

2. Sonda lambda? 

3. Aparat zapłonowy?

4.Czujnik położenia przepustnicy? - nawet nie wiem jak się do niego dobrać.

5. Boję się też że może to być sprzęgło, ale one wariowałoby cały czas a nie tylko chwilę przy rozgrzewaniu.

 

Trochę dużo jak na raz, wolę aby wypowiedział się ktoś kto ma większe doświadczenie w mechanice i pozwoli mi uniknąć straty czasu którego mam niewiele, jak i pieniędzy. Niestety dobrzy mechanicy w okolicy to czasy oczekiwania ok 1 miesiąca więc wolę metodę prób i błędów dokonywać sam w miarę możliwości.

 

Wspomnę też o przepalonej lub odłączonej celowo kontrolce silnika, autodiagnoza więc odpada. Postaram się w międzyczasie załatwić złącze, lub kogoś ze złączem i odczytać co pokazuje komputer.

 

EDIT:

 

Okej, zająłem się tematem zaraz po tym jak dotarł do mnie XHORSE. Po odczytaniu z komputera błędów wisiał tylko jeden mówiący o za dużym napięciu na sondzie nr 1, po skasowaniu błąd nie pojawił się ponownie. Wykonałem wszystkie testy jakie były możliwe przez HDS'a i czytałem wartości jakie pojawiają się na czujnikach podczas występowania problemu. Gdy samochód stoi na biegu jałowym problem objawia się drganiami silnika. Wszystkie wartości były w normie.

 

Przeczyściłem kopułkę i palec, wymieniłem filtr powietrza a problem nadal występuje. 

 

Na wskazaniach komputera kąt wyprzedzania zapłonu waha się od 10 do 14 na biegu jałowym.  Czujnik spalania stukowego wskazuje 8. Położenie przepustnicy -1 stopień. Zrobiłem też test sondy lambda i hds nie odnalazł nieprawidłowości. Czujniki temperatury wskazują prawidłowe wartości.


Użytkownik elitenr edytował ten post 19:47, 05.04.2018

  • 0

#2 elitenr

elitenr
  • Młodszy Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 05.04.2018

Przeglądnąłem chyba całe forum pod kątem podobnych tematów i doszedłem do wniosku że posiadam jeszcze oryginalne kable WN, a one mogą powodować właśnie takie objawy :) jutro obdzwonie lokalne sklepy i podmienie. 


  • 0

#3 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:43, 06.04.2018

Obroty powyżej 4000 dla tego silnika to żadne katowanie , to nie TDI. . . Jak dla mnie to będzie wina sondy.
  • 1

#4 elitenr

elitenr
  • Młodszy Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 19.05.2018

Trochę czasu to zajęło, ale po wymianie sondy lambda nr 1 problemy jak ręką odjął :) temat można zamknąć.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, szarpanie rozgrzewanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq