Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana elementów zawieszenia

VII sworznie tuleje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 arczi1980

arczi1980
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Jastrzebie Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 19.02.2018

Witam planuje wymienić sworznie górne i dolne 

http://jdmshop.eu/sw...ufacturer_id=22

http://haparts.pl/abksb-001.html

Myślę że taki zestaw powinien być ok. Jakoś nie mogłem nigdzie z polecanych znaleźć dolnych sworzni CTR, gdzieś na forum czytałem że sworznie 555 się pogorszyły ?

A i zastanawiam się czy nie wymienić tulei w górnym wahaczu jednak na polecanych forach nie umiałem ich znaleźć. do tego muszę wymienić olej chyba jakiś 0w20 taki jest polecany do hondy oraz filtry oleju honda cos koło 40 filtr kabinowy corteco z wkładem weglowym i knechta powietrza powinny dać radę, chyba że cały zestaw manna. Olej zdecyduje się chyba na motul 8100 eco lite albo valvoline bo millers czy amsoil wychodzi juz sporo drożej. 

W aucie do wymiany stwierdzony górny sworzeń i tuleje na dolnym wahaczu. Sworznie góra dół wymienię, tuleje na dolnych wahaczach, i nie wiem właśnie czy wymieniac tuleje na górnych, żeby zrobic raz jak trzeba i do tego nie wracać, chyba że przy tej robocie coś jeszcze warto zrobić. A i jeszcze muszę ustawić zawory i wymienić świece ale te juz mam zakupione. I teraz pojawia się spory problem żeby to dobrze było zrobione bo partaczy nie brakuje.

Z góry dzięki za rady.


Użytkownik arczi1980 edytował ten post 20:42, 19.02.2018

  • 0

#2 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:04, 19.02.2018

Temat wałkowany mnóstwo razy ,ale napiszę co wiem .

CTR i 555 są porównywalnej jakości , może na plus za 555. 555 można było trafić kiedyś podrobione nie wiem jak teraz , . Jeśli chcesz wymienić sworzeń górnego wahacza i te tulejki w nim to nie lepiej wrzucić cały wahacz górny CTR? A co się stało z tymi tulejkami ? One są przecież bardzo trwałe .

Użytkownik rafiii edytował ten post 21:09, 19.02.2018

  • 0

#3 arczi1980

arczi1980
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Jastrzebie Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 19.02.2018

Temat wałkowany mnóstwo razy ,ale napiszę co wiem .

CTR i 555 są porównywalnej jakości , 555 można było trafić kiedyś podrobione nie wiem jak teraz , . Jeśli chcesz wymienić sworzeń górnego wahacza i te tulejki w nim to nie lepiej wrzucić cały wahacz górny CTR? A co się stało z tymi tulejkami ? One są przecież bardzo trwałe .

górne tuleje są ok. Auto ma przejechane 235000 więc pomyślałem że może je też warto przy okazji wymienić.


  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:53, 19.02.2018

Rzadko OEM tuleje górnego wahacza dostają luz Sam sworzeń wymieniaj ..Nie znajdziesz nic w zamienniku godnego na wymiane.Jak już to cały wahacz Ctr
  • 0
                       

#5 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:19, 25.03.2018

nie zakładam nowego tematu, bo problem podobny.

Accord VII 2003, poszła tuleja wahacza przedniego dolnego, ta przednia największa.

i tutaj 2 pytanie

 

1. wymieniać tylko tę co poszła czy od razu komplet z tej strony?

 

2. oryginał z Haparts czy jakieś zamienniki?


Użytkownik Marco edytował ten post 23:19, 25.03.2018

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:52, 26.03.2018

Ja wymieniałem kpl tulei w dolnym wahaczu, aczkolwiek zużyta była tylko przednia (duża) oraz ta mocująca amortyzator. Tuleja która mocuje wahacz do kołyski z tyłu była w idealnym stanie i nie było potrzeby jej wymieniać. 

Co do producenta to wszyscy polecają OEM, nie są one jakoś zaporowo drogie (ok 80zł za szt) więc szkoda ryzykować z zamiennikami.


  • 0

#7 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:54, 26.03.2018

Bierz OEM.. Będziesz miał na kolejne 200tkm
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#8 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:54, 27.03.2018

zamienniki są tylko kilka złotych tańsze, a skoro tak to jaki jest sens je montować 


  • 0

#9 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:27, 25.04.2018

Lekko sie dopne w temat. Wiedziony zbyt duza iloscia przeczytanych informacji o sworzniach musialem zerknac i do siebie. Zaczelo sie tak, ze zona mowi ze cos gumowo skrzypi - zatem wio na kanal. Zanajomy mechanik macal sworznie w bujaniu.
W lewej stronie "cos" wyczul palcami, mikro luz na dolnym sworzniu, wizualnie bylo ciezko to wylapac. Po drugiej, ze nie, wiec jakis punkt odniesienia byl.
 
Odglos gumy to gorny sworzen prawy, zaczyna przeskakiwac przy kreceniu i slychac ta gume. Stwierdzilem, ze wszystkie 4 do wymiany.
Gorzej tutaj z terminami, moge jeszcze powstrzymac sie od paniki i nie sapac, jak zona jezdzi max 10km 2x w tygodniu + 2km dziennie?:P 
 
Wrzuce film, ale tak sobie to wyszlo, bo nagral akurat wersje bez drugiego lewarka. Sprwadzane metoda z tuba, auto na lewarku i drugi lewar pod wahaczem i kolyska. Moze ktos niechcacy cos zobaczy...

 


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 18:38, 25.04.2018

Sworznie zwrotnic sprawdzamy na podniesionym przodzie..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:43, 25.04.2018

Przeciez przod podniesiony, znaczy, jedna strona (kolo wisi w powietrzu a pod nim wypieranie lomem), potem doszedl drugi lewar pod sam wahacz (niby ktos takie filmy wrzucal, ale wlasciwie podpieranie wahacza to nie to samo co opuszczenie na kola?:P),  nie wiem czego sie tam spodziewac mialem jakby np bylo naprawde zle:P

 

PS: testowane wedlug tego: 


Użytkownik pepedombo edytował ten post 18:47, 25.04.2018

  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 18:48, 25.04.2018

Nie widać że podniesiony

I łomu też nie widzę, dlatego takie moje stwierdzenie.. Luz jest ewidentny przy samym ruszaniu..zmieniaj szybko..

Btw
Jaki przelot, jeszcze oem sworznie zamontowane?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#13 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:54, 25.04.2018

Nie wiem czy to brud, ale jak spojrzec na gorna czesc zwrotnicy to wyglada jakby ktos juz kiedys tlukl mlotkiem. Przelot 245kkm, a czy OEM wyjdzie jak sie to wypruje.

Btw, mowiac ze widac luz, chodzi o ten poprzeczny? (kiedys zmienialem w nissanie to wiem ze nowy jest sztywne ze ciezko go tak ruszyc), ale spodziewalem sie zobaczyc bardziej cos gora-dol.


  • 0

#14 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:58, 25.04.2018

Gdyby chodził góra-dół , to by było już z nim naprawdę źle i jazda wtedy to duże ryzyko. 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#15 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:04, 25.04.2018

Dzieki za uwagi. Teraz przewale jeszcze kilka razy tematy czy 555 czy ctr, bo temat tez sie zrobil grzaski, a narazie ciagnie mnie do ctr:P


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sworznie, tuleje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq