Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Hamulce tył - tarczo bębny

VIII hamulce tył tarczo-bębny tarcze

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:27, 14.02.2018

Witam

 

Wymieniał ktoś tarczo-bębny w VIII gen ?

 

Po wymianie na nowe Zimmerman ciągle mi coś trze i nie jest to raczej tarcie szczęk o bęben bo po maksymalnym poluzowaniu regulatora szczęk i linki ręcznego tarcie nie ustępuje.

Co dziwne te tarcie występuje dopiero jak przykręcę tarczo-bęben tymi dwiema małymi śrubkami lub przykręcę koło. Czyli tarcie pojawia się dopiero gdy tarczo-bęben jest mocno dociśnięty do piasty.

 

Tarcie słychać w kabinie, na początku było słychać podczas jazdy na wprost i to dość głośno a teraz trze tylko przy skręcaniu w prawo lub w lewo( to już w ogóle kosmos ), jest dość głośne że ludzie się na ulicy oglądają :) Koła na starych tarczach obracały się lżej niż na nowych ale mimo tego koła nie grzeją się.

 

Nie jest to też wina zacisku bo przy zdjętym zacisku i jarzmie tarcie dalej występuje.

Jutro będę dzwonił do sprzedawcy może złe tarczo bębny mi dał ale średnica się zgadza.

Czeka mnie ponowna rozbiórka hamulców jak pech to pech.

 

Ktoś miał podobny przypadek ? co to może być ?


Użytkownik Heka edytował ten post 09:44, 23.07.2018

  • 0

#2 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:57, 14.02.2018

Ja wymieniałem 3 tygodnie temu tarczo-bębny na Zimmermany plus nowe klocki (szczęki nie ruszane) ale raczej nie słyszę nic podejrzanego z początku wiadomo tylko trochę klocki szumiały.

Odgłosy tarcia masz od razu na zimnych tarczach bez hamowania ? 

 

Jutro jak pojadę do pracy to przejadę się z otwartymi szybami i posłucham czy słychać cokolwiek na prostej i na zakrętach.


  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:01, 14.02.2018

Tak tarcie mam od razu na zimnych.

 

Najlepiej zakręcić kołem. Tylne koło jak zakręcisz na podnośniku to ile się razy tak średnio obraca ? Mi ledwo dwa razy i słychać i czuć że coś koło blokuje. Na starych tarczach obracało się średnio z 8 razy.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:03, 14.02.2018

  • 0

#4 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:08, 14.02.2018

Niestety najszybciej w sobotę mogę sprawdzić jak koło się kręci na podnośniku, tarcze wymieniałem u swojego zaufanego mechanika także nie mam szczegółowej wiedzy jak było przed i jak po wymianie


  • 0

#5 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:26, 14.02.2018

Ja tak miałem w VII i okazało się że tarł na zakretach tarczobęben o zardzewiałą osłonę tarczy. A to dlatego że łożysko z tyłu miało już delikatny luz. Wystarczy rozebrać, oczyścić i będzie git.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#6 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:02, 15.02.2018

Ta osłona to może być dobry trop już kiedyś czytałem przy okazji innych aut o takiej przypadłości. Dziś w drodze do pracy sprawdziłem odgłosy tarcia na prostej i na zakrętach nic podejrzanego nie słyszę.


  • 0

#7 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:08, 15.02.2018

Ok dzięki sprawdzę to osłonę ale faktycznie jest chyba ona głównym podejrzanym.


  • 0

#8 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:50, 15.02.2018

U mnie było podobnie. Osłona w kombi ma taki kołnierz, który wchodzi w rowek w tarczo-bębnie. U mnie była ona pordzewiała i przez to było słychać szuranie przy kręceniu kołem. Lekkie podgięcie trochę pomogło, ale raczej czeka mnie jej wymiana :/


  • 1

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:40, 15.02.2018

U mnie było podobnie. Osłona w kombi ma taki kołnierz, który wchodzi w rowek w tarczo-bębnie. U mnie była ona pordzewiała i przez to było słychać szuranie przy kręceniu kołem. Lekkie podgięcie trochę pomogło, ale raczej czeka mnie jej wymiana :/

 

W sedanie chyba jest tak samo tzn osłona też ma kołnierz a tarczo-bęben  ma rowek.

Chodzi o ten kołnierz zaznaczony strzałką na rysunku ??

SAxLh8FYRM_Ni-WY2R2Wdg.png


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 14:41, 15.02.2018

  • 0

#10 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:55, 15.02.2018

Tak, o ten


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#11 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:18, 16.02.2018

Zdjąłem jedno tarcze i na 100% tarcza trze o ten kołnierz zaznaczony wyżej czerwoną strzałką ( widać ślady na tarczy i na kołnierzu ).

Doczyszczenie tego rantu wiąże się z demontażem całej tarczy kotwicznej.

 

Ale chyba najprościej będzie przetoczyć trochę tarcze u tokarza żeby nie ocierała. Stara oryginalna tarcza Honda OEM nie obcierała ale wymiary nowego Zimmermana chyba trochę odbiegają od oryginału.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 15:42, 19.02.2018

  • 0

#12 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:38, 17.02.2018

Tarcze zimmermann wogule nie odbiegaja od OEM, wymiary maja dokladnie takie same. Lepiej ogranij oslone, zamiast toczyc nowe tarcze  :cwaniak:


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#13 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:46, 19.02.2018

Nie psuj nowych tarcz.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:39, 23.02.2018

W sumie problem sam się rozwiązał. Po tygodniu nie robiłem z tym nic i wszystko się "ułożyło" i ocieranie na zakrętach zniknęło.

Na 100%  to było ocieranie tarczo-bębna o tarcze kotwiczną. To jest bardzo mylące bo w pierwszej chwili wydawać by się mogło że to właśnie szczęki ocierają o tarczo-bęben, okazało się że to tarczo-bęben "tarł" o tarcze kotwiczną.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 23:47, 23.02.2018

  • 0

#15 MateuszKottek

MateuszKottek
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 08.03.2018

U mnie podobnie... Stąd pytanie czy idzie zakupić owe tarcze kotwiczne do Accorda CM2?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamulce, tył, tarczo-bębny, tarcze

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq