Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Szczotki w alternatorze Honda Accord V

V

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Koreeq

Koreeq
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:warmiÅ„sko-mazurskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 14.02.2018

Witam,mam taki problem,że skończyły mi się szczotki w alternatorze i kłopot jest w tym, że szczotki sa razem z regulatorem napiecia i nie mogę nigdzie dostać tego w całości i nie wiem czy jest możliwość rozebrania tego i wymiany samych szczotek.
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:51, 14.02.2018

Wykręć i zobacz czy da siÄ™ je wylutować. 

Na drugim końcu powinien być przylutowany drucik od szczotki.

Wtedy same szczotki zmieniasz.

 

W civicach V gen tak się dało robić. W acco nie wiem ale powinno być podobnie.

Jak wyjmiesz i pojedziesz do punktu gdzie naprawiają alternatory to powinni zrobić w niewielkich pieniądzach od ręki.


  • 0

#3 Koreeq

Koreeq
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:warmiÅ„sko-mazurskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 14.02.2018

Problem jest z tym, że wszystko jest ponitowane i boję się żeby nic nie zepsuć w środku. Wrzucam link do zdjęcia z regulatorem i szczotkami.

https://zapodaj.net/...5845c2.jpg.html
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:25, 14.02.2018

wrzuć więcej zdjęć

Bo na tej fotce wyglada to trochę jak taśma od szczotki:

ZaÅ‚Ä…czony plik  004353.jpg   23,85 KB   3 Ilość pobraÅ„


  • 0

#5 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:24, 14.02.2018

U mnie na tel. wogule nie otwiera się żadne zdjęcie tego linku...?
  • 0

#6 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:12, 14.02.2018

szczotki jak w każdym alternatorze da się wymienić na nowe( szczotki muszą być miedziano-węglowe) trochę zabawy i popatrz dobrze, przewód (linka nie może być przylutowana a jedynie zgrzew) połączenie się rozleci przy lutowaniu a linka stwardnieje musi być miękka. Jesli nie masz narzędzi do tego rodzaju urządzenia to oddaj do zakłady naprawczego.


  • 0

krzysiek


#7 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:27, 14.02.2018

szczotki jak w każdym alternatorze da się wymienić na nowe( szczotki muszą być miedziano-węglowe) trochę zabawy i popatrz dobrze, przewód (linka nie może być przylutowana a jedynie zgrzew) połączenie się rozleci przy lutowaniu a linka stwardnieje musi być miękka. Jesli nie masz narzędzi do tego rodzaju urządzenia to oddaj do zakłady naprawczego. W rzeszowie jest to np. bendliks.

Z tym lutowaniem to trochÄ™ przesadzasz kolego.


  • 0

#8 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:49, 14.02.2018

szczotka podczas ładowania sie nagrzewa (jest bardzo gorąca) pracuje cały czas od odpalenia silnika. pracuję w takiej firmie więc nie przesadzam a cyna (lutowanie wytrzymuje temperaturę do około 230 stopni) a po za tym linka robi się sztywna od cyny i kalafoni i nie spełnia się w roli ogranicznika wypadnięcia szczotki ze szczotkotrzymacza


  • 0

krzysiek


#9 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:00, 14.02.2018

Ja sam lutowalem nie jednokrotnie szczotki i działa wszystko bez problemu.
Z twardnieciem linki faktycznie masz rację, jak ktoś z lutowalem nie miał za dużo do czynienia to może ja naszych za mocno cyną ale da się to zrobić dobrze.
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:08, 14.02.2018

Ja tak samo lutowalem szczotki tylko nie w accordzie. Do civica we wrocku był warsztat w którym robiłem do civica z 5 lat temu i dalej lata
  • 0

#11 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:10, 14.02.2018

Ja nie twierdzę że się nie da, robię to prawie codziennie ale jesli ktos nie ma wprawy to porozwala więcej niż naprawi i wtedy kupi cały alternator chodzi mi tylko o to a koszty w profesjonalnym zakładzie z wymianą łożysk sprawdzeniem komutatora i wymianą szczotek to około 150-170 zł. nie chcę nikogo urazić


  • 0

krzysiek


#12 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 00:08, 15.02.2018

szczotka podczas ładowania sie nagrzewa (jest bardzo gorąca) pracuje cały czas od odpalenia silnika. pracuję w takiej firmie więc nie przesadzam a cyna (lutowanie wytrzymuje temperaturę do około 230 stopni) a po za tym linka robi się sztywna od cyny i kalafoni i nie spełnia się w roli ogranicznika wypadnięcia szczotki ze szczotkotrzymacza

Nadal przesadzasz. Gdzie tam takie temperatury chcesz osiągnąć? Nie kwestionuję Twojego zawodu i miejsca w jakim pracujesz, ale Twoje doświadczenie już mógłbym poddać wątpliwości.

Sam pracuję z gościem, który jest w firmie 4 lata a pojęcia o robocie nie ma.


  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:21, 15.02.2018

a po za tym linka robi się sztywna od cyny i kalafoni i nie spełnia się w roli ogranicznika wypadnięcia szczotki ze szczotkotrzymacza

wypadnięcie szczotki ze szczotkotrzymacza może nastąpić tylko w przypadku braku linki lub jeśli linka jest za długa, a jeśli linka będzie cała sztywna bo ktoś ją pokryje cyną (to musiałby być naprawdę jakiś magik) to sprężynka nie będzie w stanie wypchnąć szczotki i szczotka po prostu się "zawiesi" i alternator przestanie pracować.

 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq