Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2.2ictdi problem proszę o pomoc nie wkręca się na obroty

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 07.02.2018

Witam, kupiłem accorda z zagranicy, od początku było z motorem coś nie tak, jednak cena mnie skusiła. Jest to motor 2.2ictdi z 2005r Opiszę problem i proszę o podpowiedzi.

Auto odpala bez problemu, po dodaniu gazu na luzie auto nie chce sie wkręcać i szarpie całym silnikiem, gdy już jednak uda mu się wkręcić powyżej 3k obrotów to normalnie chodzi i można operować gazem byle nie zjechał poniżej 2,5k obotów bo wtedy znów nie chce się wkręcić, to samo jest podczas jazdy, szarpie go strasznie na kazdym biegu ale jak już uda mu się wkręcić powyzej 3k obrotów to chodzi normalnie - przyśpiesza normalnie i nie czuć żeby było coś nie tak. błędów żadnych nie pokazuje, jednakże jak podczas jazdy wcisnę gaz do konca i silnik dławi to mryga kontorlka od świec żarowych. Zdażyło się że check zapalił się i pokazało takie błędy:p0087, p1065, p0204, p1384, ale później zgasł. Dodam że auto stało u 2 mechaników, podmieniane były wtryski, turbina po regeneracji, komputer też był podmieniany i wycinany był z niego bodajże dpf, rozrząd sprawdzany i ustawiany na nowo przez oby dwóch mechaników. Niestety obydwaj rozkładają ręce. Proszę o pomoc może ktoś z was miał taki przypadek może podpowiecie gdzie zaglądnąc ponieważ to jest dziwne że auto powyżej 3k chodzi normalnie. Przesyłam filmik który udało mi się nagrać:


  • 0

#2 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:19, 07.02.2018

A sprawdzałaś czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej jakie ma napięcia bo jeśli chodzi o jeden n tych błędów p1065 to masz za wysokie napięcie obwodu czujnika ciśnienia paliwa ja bym spróbował najpierw przejrzeć wszystkie wtyczki czy któraś nie zgniła ja walcze z podobnym tematem tylko u mnie wchodzi na obroty tylko strasznie powoli i od 2500 jest dopiero ok

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • -1
maniek7414

#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:27, 07.02.2018

DPF usuwany przed zakupem czy teraz w trakcie wystąpienia problemu?Pompa też podmieniana?Czym diagnozowane?Jakie parametry bieżące?Błędy się kasują?

Filtr wymieniony?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:28, 07.02.2018

  • 0

#4 Darog

Darog
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:36, 07.02.2018

DPF usuwany przed zakupem czy teraz w trakcie wystąpienia problemu?Pompa też podmieniana?Czym diagnozowane?Jakie parametry bieżące?Błędy się kasują?
Filtr wymieniony?

filtr paliwa

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 15:00, 08.02.2018

Dpf to na pewno niema dopiero po 2006r i też nie wszystkie miały

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
  • 0
maniek7414

#6 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 08.02.2018

Nie mam pojecia czym diagnozowane, pompa raczej nie podmieniana, podmieniany był czujnik na listwie i nie pomogło. Filtr też wymieniony ale czytałem że musi być oryginalny?


  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:39, 08.02.2018

To jak to diagnozowali?
Na jakiej podstawie podmieniany czujnik?Jakie były wartości rzeczywiste?Ciśnienie przy rozruchu i w trakcie pracy silnika?Jak to ciśnienie narastało i jak się utrzymywało(wartość rzeczywista i wymagana)Wtryski z pewnego źródła i w 100% sprawne?
Sterownik podmieniany i wgrany oryginalny program z dobrego sterownika?Jak to niby zrobili?Wyjęli stary włożyli inny i sobie dobrze odpalił  :mrgreen:


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:09, 08.02.2018

  • 0

#8 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 08.02.2018

ciężko mi teraz odpowiedzieć kolego na Twoje pytania, nie znam się na tym. Będę chciał się umówić z chłopem co zajmuje sie tylko diagnostyką samochodową i wtedy może coś więcej napisze. A polecacie kogoś z podkarpacie bądz świętokrzyskiego kto mógł by podjąć się naprawy?


  • 0

#9 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 08.02.2018

Wydaje mi się że układ wtryskowy na pierwszy rzut. Na bank coś jest nie tak z wtryskami . Na początek zrób test przelewowy, bo to co opisaleś co niby mechanicy zrobili  to chyba ściema , tym bardziej w podmiane komputera nie wieżę , z tym jest mega duzo zabawy.

 

Zrób test przelewowy wtrysków  i nagraj film i ktoś sie wypowie co dalej Jeśli coś jest nie tak z sygnałem wtryskiwacza to wyjdzie ci na pomiarach przelewow. Wydaje się że 4 wtrysk lub wiązka do sprawdzenia , Powodzenia


DTC P0087:   Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej

DTC P1065:   Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego

DTC P0204:   Przerwa w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4

DTC P1384:   Usterka obwodu świec żarowych


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 22:28, 08.02.2018

  • 0

#10 Mirko1910rts

Mirko1910rts
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Brzeziny
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:165
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:26, 09.02.2018

Ta obaj ustawiali rozrzad bo to jest opel 1.6 ze wszystko się robi w 15 min. Zrobic pełna diagnostykę wina leży ewidentnie po stronie układu paliwowego tylko nie wiadomo czy uszkodzenie elktryczne czy jednak mechaniczne sprawdzić polaczenie elek wtryskow oraz czujnika listwy co do rozrzadu jeśli ktos się nie zna to nie zobaczy ze pompa paliwa jest źle ustawiona :)
  • 0

#11 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:41, 09.02.2018

Generalnie tak. Kub sobie elm I sam zczytaj bledy za pomocà torque. By sprawdzic rozrzàd trzeba rozebrac caly uklad paliwowy, sciàgnác pokrywy itp. Nie wierze tym mechanikom, sorry ale tak to wyglada. Gasnie ci check po odpaleniu. Apowinien przed odpaleniem.widac ze ci check mrugnàl I zgasl. Tak nie dziala check engine. Jak zlapie blad to juz nie zgosnie poki nie zgasisz silnika. Nie wiem czy ktos nie grzebal przy tym. Sprawdz napinacz glownego lancucha.
  • 0

#12 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:12, 10.02.2018

Dzięki za wszystkie podpowiedzi a nie dziwi Was jednak że po 3k obrotów jest ok? Na chłopski rozum powinno być tak w każdym zakresie obrotów - no ale jednak jest coś nie tak


  • 0

#13 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 10.02.2018

Wtryski mogą pracować róznie czasem poprawnie na zimnym , a na gorącym juz nie , generalnie rożnie to jest z nimi ale tak jak kolega

backdraft998  sugeruje przy zdejmowaniu i rozkrecaniu wtrysków potrzebny jest ktoś kto ma sprzęt do kalibracji Boscha i ustawi wszystko książkowo - tak jak powinno być i da na to gwarancję.

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak jak pisałem test przelewowy w trzech etapach

 

1. Na biegu jalowym

2. Przy obrotach 2000 kiedy kuleje

3 .Przy obrotach po przekroczeniu tych 3000

 

 

wtedy będzie wiadomo czy na 100% to wtryski i ewentualnie który nawala.

 

Poza tym tak jak ktoś wyzej napisal  kup Tester ELM 327 na bluethooth do tego  aplikacja na telefon i bedzie pokazywać numery błędów na bieżąco.

 

Jeśli chcesz to ogarnąc i nie wydać kupy kasy to proponuje zająć sie tym osobiście , a nabyta wiedza zaprocentuje. Mechanicy w wiekszości żeruja na niewiedzy i jeśli spotkają Barana to najzwyczajnie go strzygą .... niestety


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 15:11, 10.02.2018

  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:17, 10.02.2018

Tylko laik nie poradzi siebie z wyjęciem wtrysków jak będą problemy z ich wyjściem.Nie mając wiedzy jak i czym zdemontować cewki wtryskiwaczy pod ściągacz to spier..... wtryski i go wyrwie z butów jak odda do naprawy.Jeśli jeszcze będzie co naprawiać.Dobry sprzęt którym można coś zadziałać z wtryskami to 4-7 tyś zł.
Wtryski po demontażu na stół.Potem odbiór z protokołami i gwarancją pisemną.Tylko takich rzeczy nie robi się na stole z imadłem i młotkiem😊

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:22, 10.02.2018

  • 0

#15 plichu5

plichu5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:mosina
  • Silnik:2.2
  • Wersja:es
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:38, 04.01.2019

Ja tak mialem jak przeplywomierz siadl . Nie pokazywalo wogule w ecu bledu przeplywki.Jak bys byl kolo poznania to mam na podmiane przeplywke ,listwe wtryskowa z czujnimiem, pompe z zawore cisnienia i wtryski pozdro
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq