Widać, że Accord VIII ma ten sam problem co Civic VIII. Polecam lekturę:
https://www.civicfor...y-inne-sprężyny
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 12:25, 03.07.2020
Widać, że Accord VIII ma ten sam problem co Civic VIII. Polecam lekturę:
https://www.civicfor...y-inne-sprężyny
Do zobaczenia na trasie.
Napisano 13:08, 03.07.2020
Do VII Tourera kupiłem wzmacniane tylne sprężyny Lesjofors (dostępne na iParts), jak założe to zdam relację z użytkowania.
Napisano 14:30, 03.07.2020
Użytkownik slasz129 edytował ten post 14:31, 03.07.2020
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0
Napisano 16:09, 03.07.2020
Napisano 19:56, 03.07.2020
Napisano 20:01, 03.07.2020
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0
Napisano 20:47, 03.07.2020
Nic się nie przerabia i na łożyska tez raczej nie ma wpływu. To nie jest dystans na poszerzenie auta ( ten ma wpływ na łożyska ) tylko na rekompensowane zużycia sprężyn
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu
Tapatalka
Napisano 21:22, 03.07.2020
Napisano 21:55, 19.07.2020
Witam. W mojej Hani siedziało tylne zawieszenie. Przeczytałem całe forum w temacie "tylne zawieszenie. podniesienie" trafiłem na info kolegi Slasz 129. Poprosiłem o pomoc w temacie zawieszenia. Rewelacja - dwa telefony i po 2 dniach dostałem dystanse idealnie pasujące, precyzyjnie wykonane i po zamontowaniu autko wygląda wspaniale. Gorąco polecam i pozdrawiam kol. Slasz129
Napisano 19:58, 05.08.2020
Od zakupu trumienki 8 generacji tył miałem nisko posadzony, z pełną butlą gazu i połową baku było naprawdę nisko. Jakiś czas temu pojawił się problem z łożyskiem, a mam tylko 250 tyś przebiegu. Podejrzewam, ze łożysko padło przez zły kąt nachylenia tylnej osi, bo miałem ponad -2' negatywu. rozwiązaniem problemu okazały się 30mm dystanse od Slasz129. Dziś po zamontowaniu odebrałem zupełnie inne auto. Tył w końcu nie ciągnie się po ziemi, zawieszenie stało się twardsze, nie buja na progach zwalniających, o wiele lepiej zachowuje się na nierównościach i w ciasnych zakrętach. O dziwo przestał źle reagować na boczne podmuchy, więc same plusy widzę takiego mod'a. Patent z dystansami polecam każdemu
IMG_accord.jpg 78,14 KB 15 Ilość pobrań
Użytkownik Swider edytował ten post 20:32, 05.08.2020
Napisano 08:31, 06.08.2020
Hej,
Ja mogę w końcu napisać, że moja przygoda z dorabianiem sprężyn skończyła się dobrze. Dopiero trzecie podejście dało mi wymaganą wysokość tylnego zawieszenia bez obciążenia. Auto "na pusto" ma z tyłu 71cm, prowadzi się doskonale, tył ładnie amortyzuje i wybiera nierówności.
Dociążenie bagażnika + rowery na haku obniżają tył o jakieś 1,5-2cm - mówię oczywiście o MAX dopakowaniu auta
Wtedy też prowadzi się jak po szynach ... bez uwag, a różnymi autami mam okazję jeździć, więc mam porównanie.
Do maniaków podkładek - popatrzcie sobie na pierwsze dwa zwoje sprężyn, które wyciągacie, żeby dokonać zmian. Drut jest w 1/4 wytarty ... co w niedługim czasie spowoduje jego pęknięcie. Dodatkowo te sprężyny mają już za sobą czasem 100kkm ... Teraz po dołożeniu dystansów doładujcie auto tak jak ja 250kg kleju do płytek (symulacja wakacyjnego bagażnika) + 4 rowery na hak. Wtedy zmierzcie wysokość Co zostało z tych 71cm ? 66 ?
No to macie wtedy -2st na kole ... Więc wyjazd pięknie wyrówna bieżnik po wewnętrznej stronie opony :P
Dodatkowo z tego, co zostało z luki pomiędzy oponą, a nadkolem można dojrzeć jak sprężyna jest wtedy ściśnięta. 2-3 zwoje na dole "leżą" na sobie....
Dla czego tak się dzieje ? Wszystko wynika z fizyki. Sprężynę najciężej jest zacząć ściskać ... kiedy jest już ściśnięta niewielka siła powoduje już jej całkowite ściśnięcie. Jazda z takim rozwiązaniem jest dla mnie delikatnie mówiąc ryzykowna ... Nie wiadomo kiedy i jak może się zakończyć.
Pęknięcie sprężyny może nawet zakończyć się zablokowaniem tylnego koła, a później nawet dachowaniem - czego oczywiście nikomu nie życzę.
Nie mam tutaj nic do biznesu podkładek - chciałem tylko wyrazić swoje zdanie... jako osoba, która lubi mieć wszystko po "bezpiecznej stronie".
Pozdr,
e12
Napisano 08:38, 06.08.2020
Hej,
Ja mogę w końcu napisać, że moja przygoda z dorabianiem sprężyn skończyła się dobrze. Dopiero trzecie podejście dało mi wymaganą wysokość tylnego zawieszenia bez obciążenia. Auto "na pusto" ma z tyłu 71cm, prowadzi się doskonale, tył ładnie amortyzuje i wybiera nierówności.
Dociążenie bagażnika + rowery na haku obniżają tył o jakieś 1,5-2cm - mówię oczywiście o MAX dopakowaniu auta
Wtedy też prowadzi się jak po szynach ... bez uwag, a różnymi autami mam okazję jeździć, więc mam porównanie.
Do maniaków podkładek - popatrzcie sobie na pierwsze dwa zwoje sprężyn, które wyciągacie, żeby dokonać zmian. Drut jest w 1/4 wytarty ... co w niedługim czasie spowoduje jego pęknięcie. Dodatkowo te sprężyny mają już za sobą czasem 100kkm ... Teraz po dołożeniu dystansów doładujcie auto tak jak ja 250kg kleju do płytek (symulacja wakacyjnego bagażnika) + 4 rowery na hak. Wtedy zmierzcie wysokość Co zostało z tych 71cm ? 66 ?
No to macie wtedy -2st na kole ... Więc wyjazd pięknie wyrówna bieżnik po wewnętrznej stronie opony :P
Dodatkowo z tego, co zostało z luki pomiędzy oponą, a nadkolem można dojrzeć jak sprężyna jest wtedy ściśnięta. 2-3 zwoje na dole "leżą" na sobie....
Dla czego tak się dzieje ? Wszystko wynika z fizyki. Sprężynę najciężej jest zacząć ściskać ... kiedy jest już ściśnięta niewielka siła powoduje już jej całkowite ściśnięcie. Jazda z takim rozwiązaniem jest dla mnie delikatnie mówiąc ryzykowna ... Nie wiadomo kiedy i jak może się zakończyć.
Pęknięcie sprężyny może nawet zakończyć się zablokowaniem tylnego koła, a później nawet dachowaniem - czego oczywiście nikomu nie życzę.
Nie mam tutaj nic do biznesu podkładek - chciałem tylko wyrazić swoje zdanie... jako osoba, która lubi mieć wszystko po "bezpiecznej stronie".
Pozdr,
e12
Możesz doprecyzować co oznacza wytarty drut? Chodzi o tą część płaską na sprężynie? Bo to na pewno nie jest wytarte a specjalnie wyszlifowane i ma swoją funkcję.
Napisano 08:58, 06.08.2020
Możesz doprecyzować co oznacza wytarty drut? Chodzi o tą część płaską na sprężynie? Bo to na pewno nie jest wytarte a specjalnie wyszlifowane i ma swoją funkcję.
Wytarty znaczy wytarty przez sąsiadujący zwój - wygląda jak spłaszczony, ale w oryginalnej nowej sprężynie VIII czegoś takiego nie ma.
To nie jest jakiś skomplikowany model .... ma tylko delikatnie zmniejszoną średnicę od strony amortyzatora.
Średnica drutu (12,4mm) przez całą sprężynę jest taka sama, tak jak i przekrój kołowy.
Pierwszy link jaki mi w googlach wyskoczył - link
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 08:59, 06.08.2020
Napisano 09:04, 06.08.2020
Napisano 09:28, 06.08.2020
Ok, wytarcie takie jest oznaką pracy sprężyny w złym zakresie. Ale czy to z czy bez podkładki to nie ma różnicy. Bo efekt będzie taki sam dla kogoś kto założył podkładkę lub jeździ bez niej.
Zgadzam się - pracy w złym zakresie, czy to z podkładką, czy bez niej.
Więc idąc tym tokiem rozumowania - sprężyna tylna pracuje w złym zakresie w VIII, bo nie była projektowana na takie obciążenia (LPG, hak).
Dokładanie dystansu zmienia tylko efekt wizualny i stopień nachylenia tylnego koła.
Sprężyna dalej jest ściśnięta tak jak była - dla mnie to pudrowanie syfa
Dobra rada ... jak już chcecie się bawić w podkładki, to przynajmniej dajcie nowe sprężyny - dłużej będzie bezpiecznie.
Dla mnie to i tak dalej - nie jest, ani zdroworozsądkowo, ani ekonomicznie uzasadnione. Każdy robi jak uważa.
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 09:31, 06.08.2020
|
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych