Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

jaki olej do skrzyni


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
58 odpowiedzi w tym temacie

#46 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:06, 01.02.2010

Witam.Jestem nowy,planuje wymiane oleju w skrzyni accord 1.8 z 2000r.Troche poszperalem i dowiedziałem się że texaco robi olej dla hondy i rowera.Rozmawiałem z przedstawicielem texaco ,faktycznie tak jest.Na allegro można kupić taki olej ok 85zł za 2litry lub zamówić bezpośrednio u texaco koszt 1litra ok 38zł odwiór w Warszawie.Osoba z allegro sprowadza olej ze Szwiecji.Po rozmowie z przedstwicielem okzalo się że faktycznie mają rozlewnie w Szwecji.Poco przepłacać w serwiscie.

[ Dodano: 2010-02-01, 14:45 ]
Rozmawiałem z przedstawicielem texaco na woj.mazowiecke.Jadąc do serwisu na wymiane oleju w skrzyni to i tak nie widzimy butelki ,i co nam wlewają.Zarabiają na tym 100%


Ja kupiłem MTF-a po 50zł/litr http://jarusnet.pl/2...lej-do-skrzyni/ do tego 14zł przesyłka. Czekam właśnie na paczkę. Poza tym nie wiem jak dla rocznika 2000, ale manual 93-98 pisze tak: Używać oleju do skrzyń biegów Honda MTF lub w
modelach starszych niż 96 oleju silnikowego SAE 10W -
30 lub 10W - 40, klasy SF lub SG (wg. API).

#47 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:42, 01.02.2010

ja to nie rozumiem tego oszczędzania. co ile się ten olej wymienia za przeproszeniem? jest napisane lać MTF oryginalny to lać i nie kombinować, bo potem będzie ból. jaka to oszczędność jak sie uwzględni co ile to się robi? żadna i tyle. a głowa spokojna.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#48 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:13, 19.05.2010

Witam
Właśnie zastanawiam nad wymianą oleju w skrzyni biegów i poczytałem trochę :-D ktoś dociekliwy zrobił analizę tego jedynego w swoim rodzaju magicznego oleju MTF hondy :lol: i co się okazało : że nie ma w nim nic specjalnego :lol: ma taki sam skład jak zwykły 10w30 dlatego honda zaleca go jako tymczasowy zamiennik . A to że piszą że należy go jak najszybciej wymienić na oryginalny MTF od hondy to już jak ktoś napisał wcześniej tylko marketing dzięki któremu zarabiają kupę kasy. Biorą 2 razy więcej za zwykły olej silnikowy :db

#49 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:18, 19.05.2010

zwykły 10w30


10W40.

Zanim Honda wprowadziła produkt pod tytułem MTF skrzynie były zalewane właśnie silnikowym (początek lat 90.) więc w sumie sprawa znana.
Z drugiej strony oleje 10W40 to spory zakres właściwości, więc może jednak ten konkretnie MTF nie jest tylko zwykłym olejem silnikowym, a np. ma inne dodatki myjące - w końcu w skrzyni nie ma procesu spalania. A i tak w skrzyni zmienia się tak rzadko, że zastąpienie go czym innym to żadna oszczędność.

#50 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:52, 19.05.2010

Z drugiej strony oleje 10W40 to spory zakres właściwości, więc może jednak ten konkretnie MTF nie jest tylko zwykłym olejem silnikowym, a np. ma inne dodatki myjące - w końcu w skrzyni nie ma procesu spalania. A i tak w skrzyni zmienia się tak rzadko, że zastąpienie go czym innym to żadna oszczędność.


Według tej analizy nie ma tam żadnych takich dodatków . Spalanie nie jest jedynym procesem podczas którego wyzwala się ciepło/wysoka temperatura :-D Co od oszczędności to po prostu nie lubię być okradany - niestety na pieniądze muszę pracować :-D Honda dlatego tak skrzętnie ukrywa parametry swojego oleju bo gdyby podali że są takie same jak 10w40 to nikt by go nie kupował za dwa a nawet trzy razy wyższą cenę

Dodam jeszcze że Halfords (sieć sklepów motoryzacyjnych w UK) podaje w swoim katalogu 10W40 jako zalecany dla mojego rocznika i silnika olej do skrzyni biegów mimo że mają swoje własne produkty typowo do przekładni . Dlaczego polecają oleje silnikowe nie swój przekładniowy który jest droższy - odpowiedź sama się nasuwa MTF hondy ma parametry zbliżone lub identyczne jak 10w40 a typowe oleje przekładniowe mają pomiędzy 75 a 90.

#51 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:02, 19.05.2010

tak skrzętnie ukrywa parametry swojego oleju bo gdyby podali że są takie same jak 10w40 to nikt by go nie kupował za dwa a nawet trzy razy wyższą cenę


ale oni tego nie ukrywają - przecież oficjalnie nawet mówią, że w razie awarii (np. wycieku) uzupełnić silnikowym (byle tylko nie typowym do skrzyni W80 czy coś).
A i nie wiem jak MTF II, bo chyba ten teraz serwują, ale MTF I o ile pamiętam to był pół syntetyk.

#52 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:10, 19.05.2010

lepiej lać 10w30, w zimę będzie lżej pracować. polecam wpisać w google amsoil mtf. to jest olej 10w30 w usa to leją do skrzyń i kosztuje chyba 6$ za litr.
a co z olejami hondy do kosiarek i generatorów? na allegro są po 25zł za litr.

Do zobaczenia na trasie.


#53 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:59, 19.05.2010

Najlepiej lac to co serwis zapodaje za cene z kosmosu :-P

#54 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 424 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:02, 20.05.2010

z tego o wiem to zazwyczaj wymienia się chyba olej w skrzyniach automatycznych, rzadziej to bywa w skrzyniach manualnych ?

#55 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:15, 20.05.2010

Co 50tys. powinno się wymieniać w skrzyni biegów - chyba, że się mylę :)

Wróciłem... drżyjcie :D


#56 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:08, 20.05.2010

Zapytajcie właścicieli Opli, to wam powiedzą, że się nie wymienia. Tak w książkach obsługi jest napisane. Teraz już Opel tego nie pisze, ciekawe czemu?

Do zobaczenia na trasie.


#57 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:14, 21.05.2010

Zapytajcie właścicieli Opli, to wam powiedzą, że się nie wymienia. Tak w książkach obsługi jest napisane. Teraz już Opel tego nie pisze, ciekawe czemu?

Możesz doprecyzować o co chodzi - nie zrozumiałem?

Co do olejów oryginalnych - każda skrzynia biegów ma jakieś uszczelniacze. Dla normalnego użytkownika MTF, półsyntetyk, czy 75W nie ma znaczenia - olej to olej. Ale mogę podać bardzo ciekawy przykład.
Jest on potwierdzony raportem z testów - nie jakimiś domowymi doświadczeniami.

Zmienialiśmy dostawcę jednego z uszczelniaczy (ma kontakt z olejami przekładniowymi - do skrzyń biegów). Oznaczenie materiału dokładnie takie same, ale guma okazała się nieodporna na olej przekładniowy stosowany przed odbiorcę zaworu.
W drugą stronę działa tak samo - stosuje się olej innej firmy - niby taki sam, ale z innymi dodatkami uszlachetniającymi.
Dodatki rozpuszczają gumę i mamy wycieki. Trochę łatwiej jest z olejami silnikowymi, ale w przypadku przekładniowych informację czy olej jest dopuszczony czy nie przez producenta trzeba respektować.

Często jest też tak, że olej niby jest z nalepką Honda, VW, Daimler (Mercedes) czy innej firmy. W rzeczywistości są to oleje które można normalnie kupić w sklepach, za połowę ceny (potwierdzone informacje).

Ale - 2 litry wystarczają na zmianę. Czyli jakieś 115-120zł razem z przesyłką. Jak na wymianę oleju w 5 genie to chyba 80-90tyś jakoś, to nie warto kombinować.

#58 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:49, 21.05.2010

co do opli, to czytałem w książce od opla astry f chyba, że oleju w skrzyni się nie wymienia. generalnie w tym okresie opel nic nie pisał o wymianach oleju. i właśnie często skrzynie padają przez to. teraz już normalnie zalecają wymianę co ileś km. nie tylko opel tak myślał

Do zobaczenia na trasie.


#59 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:12, 21.05.2010

Co 50tys. powinno się wymieniać w skrzyni biegów - chyba, że się mylę :)


To zależy od warunków w jakich jest użytkowany samochód , w normalnych moja książka serwisowa podaje 72000 mil albo 96 miesiecy czytaj około 115tys kilometrów lub osiem lat . Jeśli auto jest uzywane w wysokich temperaturach czytaj powyżej 32 stopni lub ciągniesz za sobą przyczepę albo eksploatujesz w górach to trzeba zmienić co 27000 mil lub 36 miesiecy co równa sie
43500(około) kilometrów lub co trzy lata . Jest jeszcze notka że w przypadku gdy jezdzisz w temperaturach powyżej 32 stopnie z maksymalną/wysoką prędkoscią to trzeba zmienić co 9000 mil / około 15 tys kilometrów ufff tak jest napisane w mojej książce serwisowej :lol:




IPB Skin By Virteq