Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

brak wstecznego oraz zanika drugi bieg

VII

Najlepsza odpowiedź krys hania 92 , 21:44, 04.02.2018

sorki koledzy problem polegał na tym iż przy wybieraku skrzyni są podłączone dwie linki z czego jedna posiada fartuch gumowy w którym jest tulejka jako usztywnienie linki podczas wkładania biegu owa tulejka stwierdziła sobie ze wyjdzie z mocowania przy kołnierzu mocowania linek w ten sposób linka podczas poruszania nią załamywała się między tulejką a mocowanie i nie było dalszego przejscia aby pchnąć wybierak do odpowiedniej pozycji wybieranego biegu szczególnie wstecznego.

Moja naprawa polegała na włożeniu owej tulejki w swoje miejsce kombinerkami i dociśnięcie kołnierza mocowania tulejki i lekkie jego spłaszczenie tulejka  aby nie wypadała ponownie zobaczymy jak długo to wytrzyma ale teraz biegi wchodzą jak bajka krotki ruch i wstek włączony bez zgrzytu itp.

opis demontażu:

-odkręcamy filtr powietrza łącznie z całą obudową wraz z mocowaniem do przepustnicy wyciagamy lub odkładamy na bok czyli na serducho 

-w ten sposób ukazuje nam się cały wybierak z linkami do zmiany biegów  jest to z prawej strony linka od strony filtra powietrza 

-ściągamy z mocowań fartuch gumowy on jest tylko wciśnięty w korytka i patrzymy czy znajdująca się tulejka  jest na swoim miejscu moja była po środku owego kołnierza i w ten o to sposób załamywała się linka nie pozwalając na dalsze wysunięcie wybieraka do odpowiedniej pozycji.

Jedna uwaga jak ktoś będzie miał podobną sytuację to gdy włożymy ową tulejkę w swoje miejsce inie będzie się trzymać ja wykorzystałem metode młotka i kombinerek  , kombinerki zakładamy na obudowę gdzie została osadzona tulejka zagniatamy pukając młotkiem w kombinerki miejsce połączenia tulejki wraz z obudową aby nie mogła wyskoczyć jak na razie jest okey.

Może mało delikatne podejście z młotkiem ale cóż trzeba sobie dawać radę .

Pozdrawiam.


Pewnie sprzedał samochód i już nie napisał ;)

KOLEGO PRZEPRASZAM ale nie sprzedałem dodałem opis całej zabawy z Hanką fakt że już mnie to autko troszkę kosztowało w naprawach ale jeszcze się nie poddaje.

Szkoda tylko że nie porobiłem fotek aby wam to bardziej uwidocznić .

pozdrawiam.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 03.02.2018

witam wszystkich ponownie na domiar złego po wymianie serca w mojej Hani zaczął dziwnie działać lewarek skrzyni biegów wsteczny zaczął wchodzić jak w masło trudno to opisać aż pewnego dnia bez najmniejszego ostrzeżenia przyszło do cofania a tu brak wstecznego dopiero jak zgasiłem auto włożyłem wsteczny przez wybierak w skrzyni wszedł bez problemu co dziwne podczas ruszania wybierakiem lewarek tez działał bo myślałem że może to linki ,i po ruszeniu w dalszą drogę chciałem wrzucic drugi bieg i tez podobna sytuacja że wchodził jak w masło i raz zanikł.

koledzy co to moze byc


jest tu gdzies na forum opis wymiany linek lub wybieraka w skrzyni bo szukałem ale nic z tego i jak sprawdzic czy lewarek jest okey


  • 0

#2 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:50, 03.02.2018

Sprawdź, czy linki są poprowadzone tak, jak powinny w swoich prowadnicach. Jeżeli nie, to zamiast powodować przesunięcie mechanizmu skrzyni o określoną długość, to "prostują" się na załamaniach i nie poruszają mechanizmu dostatecznie mocno.


  • 0

#3 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 04.02.2018

dzieki kolego za radę ale w dniu dzisiejszym udało mi się uporać z problemem 


  • 0

#4 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:08, 04.02.2018

To wypadało by napisać co stanowiło problem.
  • 0

#5 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:58, 04.02.2018

Pewnie sprzedał samochód i już nie napisał ;)
  • 0

#6 krys hania 92

krys hania 92
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 04.02.2018   Najlepsza odpowiedź

sorki koledzy problem polegał na tym iż przy wybieraku skrzyni są podłączone dwie linki z czego jedna posiada fartuch gumowy w którym jest tulejka jako usztywnienie linki podczas wkładania biegu owa tulejka stwierdziła sobie ze wyjdzie z mocowania przy kołnierzu mocowania linek w ten sposób linka podczas poruszania nią załamywała się między tulejką a mocowanie i nie było dalszego przejscia aby pchnąć wybierak do odpowiedniej pozycji wybieranego biegu szczególnie wstecznego.

Moja naprawa polegała na włożeniu owej tulejki w swoje miejsce kombinerkami i dociśnięcie kołnierza mocowania tulejki i lekkie jego spłaszczenie tulejka  aby nie wypadała ponownie zobaczymy jak długo to wytrzyma ale teraz biegi wchodzą jak bajka krotki ruch i wstek włączony bez zgrzytu itp.

opis demontażu:

-odkręcamy filtr powietrza łącznie z całą obudową wraz z mocowaniem do przepustnicy wyciagamy lub odkładamy na bok czyli na serducho 

-w ten sposób ukazuje nam się cały wybierak z linkami do zmiany biegów  jest to z prawej strony linka od strony filtra powietrza 

-ściągamy z mocowań fartuch gumowy on jest tylko wciśnięty w korytka i patrzymy czy znajdująca się tulejka  jest na swoim miejscu moja była po środku owego kołnierza i w ten o to sposób załamywała się linka nie pozwalając na dalsze wysunięcie wybieraka do odpowiedniej pozycji.

Jedna uwaga jak ktoś będzie miał podobną sytuację to gdy włożymy ową tulejkę w swoje miejsce inie będzie się trzymać ja wykorzystałem metode młotka i kombinerek  , kombinerki zakładamy na obudowę gdzie została osadzona tulejka zagniatamy pukając młotkiem w kombinerki miejsce połączenia tulejki wraz z obudową aby nie mogła wyskoczyć jak na razie jest okey.

Może mało delikatne podejście z młotkiem ale cóż trzeba sobie dawać radę .

Pozdrawiam.


Pewnie sprzedał samochód i już nie napisał ;)

KOLEGO PRZEPRASZAM ale nie sprzedałem dodałem opis całej zabawy z Hanką fakt że już mnie to autko troszkę kosztowało w naprawach ale jeszcze się nie poddaje.

Szkoda tylko że nie porobiłem fotek aby wam to bardziej uwidocznić .

pozdrawiam.


  • 0

#7 PASZA

PASZA
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 20.03.2018

Witam....w trakcie jazdy nagle przestały wchodzic 1 i 2 bieg. Lewarek w pozycji luzu nie stoi piononowo jak zawsze, lecz odchylony jest tak jak do wbicia 1 biegu...( przy odpychaniu go w str pasazera niejednokrotnie dalo sie odczuc dziwny przeskok i opór)... Pchając go w tym polozeniu wchodzi bieg 3 zamiast 1 natomias dając go do siebie chcac wrzucic 2 wchodzi 4. Auto jezdzi normalnie na 345 i wstecznym. Komplet sprzegla wymieniony ok 600 km temu nowy olej MTF3 zakupiony w salonie Hondy. Linki zmiany biegow ruszajac lewatkiem patrzac przy silniku pracuja normalnie. Zmiana biegów na postoju i w trakcie jazdy z w zakresie 3-5 i wsteczny wchodzi normalnie.....w skrócie wyglada to tak jakby ktoś zabrał 1 i 2 bieg...zamiast 1 jest 3 i 2 jest 4 plus wsteczny...ktoś coś???

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:13, 09.07.2019

sorki koledzy problem polegał na tym iż przy wybieraku skrzyni są podłączone dwie linki z czego jedna posiada fartuch gumowy w którym jest tulejka jako usztywnienie linki podczas wkładania biegu owa tulejka stwierdziła sobie ze wyjdzie z mocowania przy kołnierzu mocowania linek w ten sposób linka podczas poruszania nią załamywała się między tulejką a mocowanie i nie było dalszego przejscia aby pchnąć wybierak do odpowiedniej pozycji wybieranego biegu szczególnie wstecznego.

Moja naprawa polegała na włożeniu owej tulejki w swoje miejsce kombinerkami i dociśnięcie kołnierza mocowania tulejki i lekkie jego spłaszczenie tulejka  aby nie wypadała ponownie zobaczymy jak długo to wytrzyma ale teraz biegi wchodzą jak bajka krotki ruch i wstek włączony bez zgrzytu itp.

opis demontażu:

-odkręcamy filtr powietrza łącznie z całą obudową wraz z mocowaniem do przepustnicy wyciagamy lub odkładamy na bok czyli na serducho 

-w ten sposób ukazuje nam się cały wybierak z linkami do zmiany biegów  jest to z prawej strony linka od strony filtra powietrza 

-ściągamy z mocowań fartuch gumowy on jest tylko wciśnięty w korytka i patrzymy czy znajdująca się tulejka  jest na swoim miejscu moja była po środku owego kołnierza i w ten o to sposób załamywała się linka nie pozwalając na dalsze wysunięcie wybieraka do odpowiedniej pozycji.

Jedna uwaga jak ktoś będzie miał podobną sytuację to gdy włożymy ową tulejkę w swoje miejsce inie będzie się trzymać ja wykorzystałem metode młotka i kombinerek  , kombinerki zakładamy na obudowę gdzie została osadzona tulejka zagniatamy pukając młotkiem w kombinerki miejsce połączenia tulejki wraz z obudową aby nie mogła wyskoczyć jak na razie jest okey.

Może mało delikatne podejście z młotkiem ale cóż trzeba sobie dawać radę .

Pozdrawiam.

 

Siema

 

Odświeżę trochę temat bo sam miałem identyczny przypadek i rozwiązałem go mniej drastycznymi metodami :) Młotek będzie zbędny.

Na start wrzucę grafikę jak to wszystko wygląda bez dolotu...

 

Inkedskrzynia-LI.jpg

 

Jak wydać na załączonym zdjęciu plastikowa tulejka zaznaczona niebieską strzałką powinna znajdować się w tulejce metalowej zaznaczonej zieloną strzałką.

Nie trzeba brać młota i stukać aż wejdzie... Wystarczy poluzować całą linkę odkręcając dwie zaznaczone śruby na czerwono i wtedy mamy większe pole manewru bo możemy próbować wkładać te elementy pod kątem.

U mnie weszło idealnie. Na koniec trochę podgiąłem tulejkę. Jak ktoś będzie się zabierał za robotę warto mieć pod ręką grafitowy smar... linka jest cała w graficie, warto przesmarować.

 

PS. Druga linka jest za tym peszlem na pierwszym planie. Jak ktoś ma z nią problem to taka sama akcja.


  • 0
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq