Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kolektor ssący z k24 do k20a6

VII ssacy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#31 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:57, 23.02.2018

Ckekawe co wyjdzie z polaczenia kolektora z 2.4 i dolotu od lukasN no i wydechu z 2.4
No i jeszcze reflash

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Michal21071984 edytował ten post 11:58, 23.02.2018

  • 0

#32 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Prestige +
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:08, 23.02.2018

Slash a mając przetestowany short robisz takie cuda na zamówienie czy to 1 egz dla Ciebie pod twoje auto i u kogoś innego może zdjąć mocy?


  • 0

Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB


#33 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:31, 23.02.2018

Takze nie mozna sobie zakladac i robic dolotow na pałę.

Dlatego nie chce mi sie wierzyć ze inzynierowie hondy majac na półce kolektor z 2.4, nie włożyli go do 2.0, skoro miałby poprawić pracę tego silnika. Podobnie z wydechowym moze być
  • 0

#34 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:34, 23.02.2018

Moglbym wytestowac na innym 2.4 lub 2.0 acco .i zobaczyc co ltory daje na seryjnym aucie..tylko to znowu kasa na hamownie.
Nie jestem producentem dolotow ale jakby kto chcial to moglbym zrobic.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#35 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:44, 23.02.2018

Takze nie mozna sobie zakladac i robic dolotow na pałę.

Dlatego nie chce mi sie wierzyć ze inzynierowie hondy majac na półce kolektor z 2.4, nie włożyli go do 2.0, skoro miałby poprawić pracę tego silnika. Podobnie z wydechowym moze być

Ale w tym momencke to juz dochodzimh do momentu gdzie mozna stwierdzic ze nie ma sensu kombinowac.
Ale na przyklad kolektor 4-2-1 od hammera daje podobne przyrosty w k24 jak i k20

Podobnie jest z dolotem CAI od Lukasa jest wzorowany na originalnym K$N
A z tego co gdzoes tam napisane bylo mozna spodziewac sie przyrostow okolo 3km przy 5000obr/min
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Michal21071984 edytował ten post 12:47, 23.02.2018

  • 0

#36 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:57, 23.02.2018

Kolektor wydechowy w zakresie geometrii - OK
Ale modyfikacja ssacego na zasadzie usuwania puszki i rezomatora to juz ingerencja duza w komfort, a tutaj producent musi juz zrownowazyc.
  • 0

#37 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:59, 23.02.2018

Masz racje tylko mowie ze zle dobrany dolot stozek ci wiecej zlego zrobi niz dobrego.
Przyrosty jak u mnie sa nie wielkie na stozku ale jedbak sa.
Tu masz np dwa wykresy .
Dolot seria z wkladka KN
Drugi to moj dolot .przyrosty jakies sa. I mawet wiecej NM na dole
A miedzy zwyklym filtrem a wkladka KN tez bylo troche roznicy. e80cecf01e771df77c27d3ba7e3ba8d5.jpg3b368921149286dbcf55519ad6b3a1cc.jpg

Użytkownik slasz129 edytował ten post 13:00, 23.02.2018

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#38 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Prestige +
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:09, 23.02.2018

W przypadku wkładki KN w puszcze miałeś założony rezonator? Czy bez i nadmuch ze zderzaka do puchy?


  • 0

Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB


#39 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:10, 23.02.2018

No tak...ale to temat o kolektorze a nie stożku ;)

 

Wydaje mi się że kolektor tylko może poprawić- jest to oem produkt więc porządnie zaprojektowany, wykonany i działał w 2.4. 

Do ep3 czy fn2 po podmianie kolektorów na inne (czytaj "sportowe") nikt jeszcze nie zanotował spadku osiągów. Ale i tak liczył bym się z tym że samochód będzie trzeba ponownie stroić.

 

Pytanie dlaczego Honda nie wstawiła takiego kolektora? Odpowiedź Panowie jest ZAWSZE taka sama: pieniądze. Był droższy. Poza tym pomiędzy 2.0 a 2.4 musiała być wyraźna różnica w osiągach. Inaczej po co kupować 2.4 => patrz k20a2.


  • 0

#40 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:taka z 4 kołami
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:25, 23.02.2018

kolektor 4-2-1 to wydechowy i inna historia, chociaż co do zasady pojemność i kształt wydechu też się liczy, ale tutaj ze względu na efekty falowe (chyba tak się one fachowo nazywają), podciśnienie i tzw. "wąskie gardła". Sam kolektor wydechowy 4-2-1 ma tą przewagę nad klasycznym 4-1 że jak masz wyrzut spalin z cylindrów "parami", dwa zewnętrzne później dwa wewnętrzne, i w 4-2-1 masz rozdzielone tory dla spalin z każdego cylindra (4) łączone w pary tak jak są wyrzuty spalin (2)  zanim trafią do "wspólnej rury" (1), co daje czas tym z poprzedniego cyklu się "ulotnić". w klasycznym 4-1 masz wszystkie cylindry (4) łączone na wspólną rurę (1). Znowu spore uproszczenie :) 

 

Każdy "customowy" dobrze wykonany kolektor będzie lepszy niż odlewany w fabryce, chociażby dlatego że masz gładkie kanały w rurach, a z odlewu na ogół są chropowate. 4-2-1 powinno fajniej się zachowywać przy średnich obrotach, w wyczynowych autach chyba popularniejsze są kolektory 4-1 które lepiej podnoszą górę, ale to i tak cały wydech musi być dobrze liczony, bo nie każde 4-2-1 (różna średnica i długość torów) do każdego silnia tak sama dobrze przypasuje, to samo 4-1.


  • 0

#41 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:27, 23.02.2018

No tak...ale to temat o kolektorze a nie stożku ;)

Wydaje mi się że kolektor tylko może poprawić- jest to oem produkt więc porządnie zaprojektowany, wykonany i działał w 2.4.
Do ep3 czy fn2 po podmianie kolektorów na inne (czytaj "sportowe") nikt jeszcze nie zanotował spadku osiągów. Ale i tak liczył bym się z tym że samochód będzie trzeba ponownie stroić.

Pytanie dlaczego Honda nie wstawiła takiego kolektora? Odpowiedź Panowie jest ZAWSZE taka sama: pieniądze. Był droższy. Poza tym pomiędzy 2.0 a 2.4 musiała być wyraźna różnica w osiągach. Inaczej po co kupować 2.4 => patrz k20a2.

Dokladnie

Kazdy cos tam da byle nie byl klepany u Janusza w garazu

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#42 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:31, 23.02.2018

Tysz prowda....kasa i ksiegowy. Tu zaweze sie ucina rozwoj. Trzeba też zostawic miejsca dla tuningowciw, bo z tego zyja tez inni
Reasumujac:
- wydechowy z 2.4 pomaga na pewno, a jesli ktos wie ile to niech wrzuci.
- ssacy z 2.4 nie zaszkodzi, ale czy cis pomoze, nie wiadomo.
TAK?
  • 0

#43 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Prestige +
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:40, 23.02.2018

Czy pomoże dowiemy się niedługo mam nadzieje ze chociaż nie pogorszy , wydechowy in ++ I Michał i ja zaobserwowalismy to samo.. wiec coś tam daje.

Trzeba próbować inaczej spoczniemy na teoretycznych rozważaniach.

Jak ma ktoś serie k20a6 wykres to można porównać przebieg momentu z tym co u mnie wyszło , żałuje ze nie zmierzyłem auta przed założeniem wydechowego i wydechu z 2.4.

Ale po zrobieniu ssącego, dolotu,uszczelek termo odcięciu grzania itd wybiorę się jeszcze raz.


  • 0

Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB


#44 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:59, 23.02.2018

Ciekawe co by dal ssacy z FN2?
W k24 robi robotę to moze i tu?
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#45 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:30, 23.02.2018

Ale po zrobieniu ssącego, dolotu,uszczelek termo odcięciu grzania itd wybiorę się jeszcze raz.

 

Pogadaj z Ralfim - może wystarczy jak mu logi podeślesz po wymianie kolka to oceni jak silnik pracuje i czy trzeba ponownie stroić. 

Inaczej to może być tak sobie z efektami. Nie mówiąc o hamowaniu i fajnych cyferkach.

 

Ojjj kolek z FN2 to by było to :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ssacy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq