Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegub, wał, łożysko - wycie/szuranie

VI przegub wał łożysko accord wycie szuranie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 25.01.2018

Witam,

z góry uprzejmie przepraszam za zastosowaną przeze mnie nomenklaturę, nie bez kozery ten post - jestem zielony.

 

W moim Accordzie zaczęło być słyszalne wycie/szuranie bardzo wyraźnie przypominające te same podczas uszkodzonego łożyska. Podczas skręcania w lewo nie było słyszalne w ogóle, a po skręceniu w prawo lub jazdy na wprost z czasem było coraz głośniejsze. Uznałem, że to łożysko w lewym kole.

Po moich przypuszczeniach związanych z uszkodzeniem łożyska w lewym kole udałem się do warsztatu celem zażegnania tego problemu wraz z potrzebną częścią.

Człowiek z warsztatu po zostawieniu samochodu poinformował mnie, że łożysko jest okej, powodem tego dźwięku jest przegub wewnętrzny, który trzeba czym prędzej wymienić. Zaufałem, zaakceptowałem pomysł.

Po wymianie przegubu wycie/szuranie nie ustąpiło, a człowiek z warsztatu poinformował mnie, że ten przegub był skutkiem, a powodem jest łożysko, ale już nie to w kole, tylko to na wale, czy tam w wale, ale to on już nie zrobi, bo nie ma narzędzi i trzeba podzwonić i popytać.

Moje pytania do Was, droga społeczności:

Czy taka wersja wydarzeń jest faktycznie możliwa? Tzn. czy dźwięk iście w zupełności identyczny jak ten podczas uszkodzonego łożyska w kole może również występować podczas uszkodzonego łożyska na wale, czy jak to tam?

Czy przegub mógł oberwać, a zanim łożysko w kole też może teraz obrywać właśnie przez to łożysko na wale?

Jeżeli wał okaże się być w dobrym stanie, to ile może kosztować regeneracja tego ustrojstwa?