Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przegub, wał, łożysko - wycie/szuranie

VI przegub wał łożysko accord wycie szuranie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 25.01.2018

Witam,

z góry uprzejmie przepraszam za zastosowaną przeze mnie nomenklaturę, nie bez kozery ten post - jestem zielony.

 

W moim Accordzie zaczęło być słyszalne wycie/szuranie bardzo wyraźnie przypominające te same podczas uszkodzonego łożyska. Podczas skręcania w lewo nie było słyszalne w ogóle, a po skręceniu w prawo lub jazdy na wprost z czasem było coraz głośniejsze. Uznałem, że to łożysko w lewym kole.

Po moich przypuszczeniach związanych z uszkodzeniem łożyska w lewym kole udałem się do warsztatu celem zażegnania tego problemu wraz z potrzebną częścią.

Człowiek z warsztatu po zostawieniu samochodu poinformował mnie, że łożysko jest okej, powodem tego dźwięku jest przegub wewnętrzny, który trzeba czym prędzej wymienić. Zaufałem, zaakceptowałem pomysł.

Po wymianie przegubu wycie/szuranie nie ustąpiło, a człowiek z warsztatu poinformował mnie, że ten przegub był skutkiem, a powodem jest łożysko, ale już nie to w kole, tylko to na wale, czy tam w wale, ale to on już nie zrobi, bo nie ma narzędzi i trzeba podzwonić i popytać.

Moje pytania do Was, droga społeczności:

Czy taka wersja wydarzeń jest faktycznie możliwa? Tzn. czy dźwięk iście w zupełności identyczny jak ten podczas uszkodzonego łożyska w kole może również występować podczas uszkodzonego łożyska na wale, czy jak to tam?

Czy przegub mógł oberwać, a zanim łożysko w kole też może teraz obrywać właśnie przez to łożysko na wale?

Jeżeli wał okaże się być w dobrym stanie, to ile może kosztować regeneracja tego ustrojstwa?

Czy była szansa, że przegub był w dobrym stanie, a człowiek z warsztatu naraził mnie na niepotrzebne koszta?

Z góry uprzejmie dziękuję i liczę na rychłą odpowiedź,

Dominik


  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:54, 25.01.2018

No niestety naraził Cię na koszta. Wymieniaj łożysko. Raczej przód. Ale może być i tył.
  • 1

#3 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 25.01.2018

No niestety naraził Cię na koszta. Wymieniaj łożysko. Raczej przód. Ale może być i tył.

 

Porozmawiałem z paroma znajomymi, wszyscy potwierdzi Twoje słowa, niestety.

Dziękuję za udzielenie szybkiej odpowiedzi, jutro jadę wyjaśnić tą sprawę, oby obeszło się bez inwektyw.


  • 0

#4 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 26.01.2018

A czy to łożysko tutaj również może emitować tego typu dźwięki?
Może być bezpośrednia przyczyną tego huczenia?
Pan z warsztatu dalej podtrzymuje, że w łożysku koła absolutnie nic nie słychać.
Warsztat i tak zmieniam, ale może ktoś doradziłby, czy taka wersja też jest możliwa.
___________________________________________________________________________________
 

633f1927e8c15496baee22751ae483e4.jpg


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:13, 26.01.2018

Stary przegub zabrałeś od niego?
Bo widzę że wewnętrzny jest nowy.

U mnie też wydawało się że skrzynia się kończy a to było prawe łożysko. U ciebie wycie po drugiej stronie więc pewnie lewe łożysko.
  • 0

#6 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 26.01.2018

No tak, ale łożyska mi nie chcą wymienić, bo pojawiła się jakaś kolejna przeszkoda, ale nie zrozumiałem na czym polega, coś z obawą o uszkodzenie czujnika ABS, tyle zakodowałem z naszej ostatniej, krótkiej rozmowy.
W każdym razem uzgodniliśmy, że przywrócą samochód do poprzedniego stanu i się rozejdziemy, tak tez zrobimy i poszukam kogoś, kto się zna na temacie i rozpozna usterkę oraz dokona naprawy.
Stąd tez moje pytania, by uprzedzić następnego mechanika, coby mu ułatwić robotę.

Użytkownik nafing edytował ten post 14:33, 26.01.2018

  • 0

#7 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 26.01.2018

Mi się wydaje że to łożysko koła a nie podpory wyje. No ale to by trzeba było stetoskopem sprawdzić.

A z tym przegubem to wg mnie naciagnął Cię na dodatkowe koszty.

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:19, 26.01.2018

Łożyska nie chcą wymienić żeby nie wyjść na partaczy. Wymiana to dla fachowca do godziny roboty.
  • 0

#9 nafing

nafing
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 27.01.2018

Ah tak, pierwotnie podjeżdżając do nich o 13:00 prosili o zostawienie samochodu ze względu na to, że to "5 godzin roboty co najmniej".

No nic, na ten raz 10 razy upewnię się o kompetencjach potencjalnego mechanika.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przegub, wał, łożysko, accord, wycie, szuranie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq