Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zbyt uboga mieszanka, szukanie przyczyn.

VI uboga mieszanka pompa paliwa wypalony tłok wypalony zawór małe ciśnienie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 23.01.2018

Siemaneczko.

 

Niedawno pisałem o tym, jak wypaliła mi się dziura w tłoku.

Silnik to F18B2, buda CG8, 98 r.

Poprzednio w moim Civicu miałem 2 razy wypalone zawory. Po wielu próbach i szukaniu winowajcy (wymiana pompy paliwa, wtryskiwaczy, filtra paliwa) przyczyną okazał się być regulator ciśnienia paliwa.

Za każdym razem działo się to w tych samych warunkach (długa jazda na około 4k obrotów w trasie).

 

Teraz Accord i dziura w tłoku.  Całą winę zrzuciłem na wadliwy wtryskiwacz bądź regulator ciśnienia paliwa.

Zrobiłem swapa (słupek + kolektor dolotowy z listwą, wtryskiwaczami, przepustnicą.) A tu co?

Nadal zbyt uboga mieszanka (po pomiarze AFR).

Regulator ciśnienia paliwa i wtryski - wykluczone gdyż podmienione. 

Sonda Lambda - wykluczone, gdyż po wciśnięciu do dechy, komp jedzie z mapy nie patrząc na sondę. A tu nadal ubogo.

Od 3,5k robi się o dużo za ubogo.

Autko nie gaśnie, chodzi równo, nie faluje. Odpala też dobrze.

Jedyne, co mi przychodzi do głowy to:

1) Pompa paliwa (z tego, co wyczytałem znajduje się za tylną kanapą i nie trzeba ściągać baku by ją wyciągnąć, jak w civicu)

- Planuję sprawdzić czy sitko nie jest zasyfione, sprawdzić napięcię dochodzące do pompy oraz jeśli Bozia da, to ciśnienie jakie nabija pompa po zatkaniu wężyka.

2) Zagięty przewód paliwowy, ściśnięty czy cokolwiek.

- przejrzeć przewody

3) Filtr  paliwa? Dość niedawno wymieniałem.

4)Zawór EVAP, jeśli jest? Czy jest możliwe by jego błędne działanie powodowało takie podciśnienie w baku by pompa nie wyrabiała ? Słychać standardowo zasysanie powietrza do baku przy odkręcaniu korka.

 

Jakieś pomysły? Bo coś czuję, że czeka mnie niezła walka w szukaniu przyczyny, a nie chcę zajechać 3 silnika:/

Będę wdzięczny za pomoc i pomysły.


  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:08, 23.01.2018

Trzeba by zamontować czujnik ciśnienia paliwa na listwie i zobaczyć jakie jest przy depnięciu.

Komp masz oryginalny od tego silnika?

 

ps. jakie jest obecnie AFR przy depnięciu?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 24.01.2018

Trzeba by zamontować czujnik ciśnienia paliwa na listwie i zobaczyć jakie jest przy depnięciu.

Komp masz oryginalny od tego silnika?

 

ps. jakie jest obecnie AFR przy depnięciu?

No właśnie obecnie nie mam możliwości tego sprawdzenia:/

AFR przy depnięciu wzrastał nawet do 15,4. A powinien koło 13/12 nawet.

Komp oryginalny. Nie ma żadnych modyfikacji po za wydechem. Ale to nie ma na to wpływu.


  • 0

#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:07, 29.01.2018

No właśnie obecnie nie mam możliwości tego sprawdzenia:/
AFR przy depnięciu wzrastał nawet do 15,4. A powinien koło 13/12 nawet.
Komp oryginalny. Nie ma żadnych modyfikacji po za wydechem. Ale to nie ma na to wpływu.

A jakie stft i ltft pokazuje komputer? Może map sensor coś nie domaga.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 03.02.2018

A jakie stft i ltft pokazuje komputer? Może map sensor coś nie domaga.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Map sensor wykluczony, bo razem ze słupkiem zeswapowałem kolektor dolotowy wraz z wszystkimi gratami, w tym przepustnicą:P


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, uboga mieszanka, pompa paliwa, wypalony tłok, wypalony zawór, małe ciśnienie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq