Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Wyjący rozrząd po wymianie

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 20.01.2018

Witam
Witam

Miesiąc temu zakładałem temat o wyjącym rozrządzie po wymianie okazało się że mechanik założył pasek o jeden ząb za mało wymienił go i wszystko było dobrze do dzisiaj rozrząd zaczął znowu wyć. Panowie jaka to może być przyczyna?


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:21, 21.01.2018

Zapytaj mechanika czy jak napinał paski to pomagał sobie ręcznie czy zostawił robote sprężynce zgodnie z manualem.
Jeśli pomagał sobie ręcznie przy napinaczu to na początek trzeba ponownie napiąć pasek.
  • 0

#3 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 21.01.2018

Podejrzewam, że pomógł sobie ręcznie. Manual strona 6-22 prawda?


  • 0

#4 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:10, 21.01.2018

Ja kiedyś dzwoniłem do ASO czy poprawią po mechaniku bo za mocno naciągnął pasek i nowa pompa wody aisin piszczała (accord 99 2.0 benzyna), to facet z ASO pierwsze co powiedział to że "przecież w tym silniku paska rozrządu się nie naciąga", a później powiedział że może to zrobić ale w cenie tak jakby na nowo rozrząd robił czyli z tego co pamiętam to coś ok 350zł.


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:10, 21.01.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#5 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:44, 23.01.2018

Byłem u mechanika, pokazał mi jak napinał pasek i jest wedlug manuala.
  • 0

#6 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 23.01.2018

Byłem u mechanika, pokazał mi jak napinał pasek i jest wedlug manuala.

Miałem coś takiego w Civicu. Nawet bardziej niosło po obudowie, przy konkretnych obrotach.

Przyczyna? Napinacz dokręcony "na rękę". Po dokręceniu z odpowiednim momentem przeszło. 


  • 0

#7 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 23.01.2018

Ehhh może ściemnia... Jutro zadzwonie do ASO zobaczę ile wezmą za napięcie. Może jednak samemu? W manualu skomplikowanie to jakoś nie wygląda, chyba, że się mylę ?


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:37, 24.01.2018

Nie, nie wygląda i nie jest trudne. O ile mechanik zdjął śrubkę M6 która blokuje rolkę paska.

 

W manualu masz wersję z cofnięciem koła o 3 zęby czy bez? Bo spotkałem się z manualem w którym tego nie było a powinno.


  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:58, 25.01.2018

rozrz_d_accord.jpg

 

 

A poniżej trochę cytatów z tego forum na temat napięcia paska:

Rozrząd

Robie tak montuje napinacz i pasek rozrządu dokręcam nakrętke, robie obrót kołem pasowym 360 stopni wracam do ustawień rozrządu na znaki, popuszczam nakrętke 2/3-1 obrotu, przekręcam kołem o 3 zęby w lewo(jak na słynnym filmiku)dokręcam nakrętke ,blokuje napinacz śrubką do bloku.

 

Dziś miałem przyjemność rozmawiać z serwisantem hondy, mówił że sprężynki wymieniają tylko jeśli są jakieś widoczne wady. Mówił też, że można po ok. tygodniu, jak już pasek się ułoży, poluzować i dokręcić rolkę napinająca w momencie kiedy wałek rozrządu przesunie sie o 3 ząbki po GMP (nie trzeba zdejmować osłon, będzie sie czuło moment sprężania poprzez opór podczas kręcenia) i w tym momencie poluzować i dokręcic jeszcze raz rolkę.

Manual hondy cyt „UWAGA: Oba regulatory paska są wyposażone w sprężyny, które napinają odpowiednio paski. Nie stosować żadnych dodatkowych nacisków na koła pasowe lub napinacze podczas regulacji. „

Lewy wałek balansowy ustawia się na znak, prawy wałek balansowy na pręt, i wał na znak i wtedy zakłada się pasek.

Mechanicy co napinają pasek, no 100% popychają rolkę napinacza śrubokrętem żeby napiąć pasek. Stąd jest problem, że pasek jest potem za mocno napięty.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:59, 25.01.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 25.01.2018

Z cofnięciem. Dzwonilem do ASO i faktycznie biorą jak za założenie na nowo około 300zl. Jakie moga byc skutki jazdy z mocno napietym paskiem? Pęknięcie?
Co mogę i ogarniam robie sam, jednak przy rozrzadzie boje sie robić. Boje sie rowniez jezdzic z takim obkawami jak mam dzisiaj, mechanik to zlał twierdzac ze może troche ciut za mocno napięty i nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci. Chyba wyloże na ten serwis. Placi czlowiek 800 zl za robote myśląc, ze bedzie wszystko cacy a tu dupa blada. Mogę jakos tego mechaniora udupić żeby zwrócił kase za ASO?
  • 0

#11 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:19, 25.01.2018

wróżką nikt nie jest, zależy jak mocno mechanik pasek napiął i jakich części użył, trzeba by poprawić naciąg tego paska aby pompa wody przestała piszczeć, jak ktoś umie to zrobić to nie jest dużo roboty.

http://www.accordklu...ozrząd-wymiana/


Użytkownik Maxell edytował ten post 22:21, 25.01.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#12 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:51, 25.01.2018

Najgorszym skutkiem jest silnik na szrot. 

Naciąg paska łatwo się ustawia a jeżdżenie do czasu zerwania może wyrobić ci uszczelniacze na pompie, rolki mogą się wyrobić, pompa też no i sam pasek może pęknąć ale wtedy to już nie ma zmiłuj bo to nie są bezkolizyjne silniki. 


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:25, 26.01.2018

Masz oczywiście papier na którym jest wpisana wymiana rozrządu i to że części kupował mechanik? Bo jak nie to w żaden sposób poza opiniami w necie nic nie zrobisz jeśli coś się stanie.
  • 0

#14 Mich143

Mich143
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Golub-Dobrzyń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:16v
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 26.01.2018

Oczywiscie że mam. Zawsze biorę Fv. We wtore idzie na ponowne napięcie, zobaczymy czy coś się zmieni.
  • 0

#15 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 27.01.2018

Oczywiscie że mam. Zawsze biorę Fv. We wtore idzie na ponowne napięcie, zobaczymy czy coś się zmieni.

Ziomek wracaj do niego, powiedz, że hałasuje rozrząd i ma to zrobić. 

Jak nie to pójdziesz z tym, gdzie trzeba i tyle. 

Jak ja nienawidzę fuszerki, jeszcze ludzi, co biorą za to kasę i umywają ręce.

Mi ziomek, co robił swapa, też za mocno naciągnął. Cisnąłem go o to, aż w końcu ksieciunio znalazł czas i dokręcił z momentem wg manuala.

No i buczenie jak ręką odjął, a jego mina bezcenna. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq