Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

momenty dokręcania

VI wał korbowody

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 20.01.2018

Witam wszystim przejrzałem forum i nie znalazlem nic w tym temacie jakim bym potrzebował odpowiedzi. 

 

A zatem mam  pytanie czy ktos posiada lub wiem.

1 w jakiej kolejnosci dokrecac korbowody na wałe z nomywi panewkami i z jakim momentem?

2 w jkaiej kolejnosci dokrecac podpore wału z nowymi panewkami i zjakim momentem?

3 czy koło hydrokinetyczne tez trzeba dokrecac z jakims momentem? (chodzi mi o ta blaszke okragła co jest przykrecana do wału)

4 i czy potym wszystkich zabiegach trzeba docierac te panewki? jak tak to jak najlepiej je dotrzec i po jakim czasie wymienic na nowy olej?

 

 

Dziekuje wszystkim z góry za podpowiedzi i odpowiedzi


  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:51, 20.01.2018

Sprawdzę czy AUTODATA ma w spisie twój silnik.Jeśli jest ujęty to zamieszczę oficjalnie
  • 0

#3 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 20.01.2018

jesli to pomoze to kod silnika to F23Z5


  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:59, 20.01.2018

Sprawdziłem i ja u siebie w AT nie mam tego silnika z taką pojemnością.Podaj kod silnika
  • 0

#5 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:05, 20.01.2018

kod silnika to F23Z5 


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:00, 21.01.2018

W swoich danych nie mam tego silnika.Nie pomogę niestety.
  • 0

#7 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 21.01.2018

no okej a czy ktos wogle zna odpowiedzi na pytania  3 i 4?


  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 00:23, 22.01.2018

Teoretycznie powinny być dokręcone określonym momentem .Tym bardzo bym się nie przejmował.Zrób to z wyczuciem pokrywając gwint klejem (niebieski) - dotyczy punktu 3

Pierścienie też wymieniasz?

Panewki z jakiego powodu?

 4 . Docierać trzeba z głową nie kręcąc go wysoko.Biegi zmieniać w różnych zakresach tak aby silnik miał zmienne obciążenie.Nie wykorzystywać pełnej mocy silnika.Unikaj jazdy z wysokim biegiem i niską prędkością obrotową silnika(duże dynamiczne obciążenie układu tłokowo korbowego)Zwróć uwagę na temp. zewnętrzną gdy będziesz docierał silnik.Przy temp poniżej zera nie dociskaj go (temp 90 stopni płynu nie oznacza że olej już ma odpowiednia temperaturę i w 100 % spełnia swoje zadanie.  Olej zmień po przebiegu (500 -1000 km )

Możesz sobie zrobić pomiary ciśnienia oleju przed i po wymianie panewek.

Do pełni szczęścia potrzebne są momenty do złożenia tego silnika.To kluczowy problem na obecną chwilę.Ale nie możesz go pominąć.Ma to duży wpływ na jakość wykonania naprawy.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 00:29, 22.01.2018

  • 0

#9 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 22.01.2018

dzieki bardzo pierscienie nie wymieniam, panewki wymieniam z powodu obrucenia sie jednej panewki na drugi tłoku... 

a moze sie orientujesz gdzie takie cos dostane lub gdzie sie dowiem zjakimi momentami to skracac?


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:45, 22.01.2018

Zaraz zaraz.Jak chcesz kupować i zmieniać panewki bez weryfikacji wału korbowego😨
Coś było powodem że tak się stało.Najpierw trzeba rozebrać zobaczyć jak wygląda wał i korbowód.Czy jeszcze się do czegoś nadaje.Dobranie panewki to też procedura i robisz to według selekcji.Nie chcę się wtrącać ale chyba się trochę zagalopowałeś.No chyba że się mylę i wszystko już zweryfikowane.Czop nie porysowany i korbowód wraz z wałem pomierzony i trzyma wymiar pod panewkę.
Co do momentów to może są ,,materiały,, po zostaniu klubowiczem.Chyba że ktoś tutaj na forum ma dane do tego silnika i nie jest ,,klubowiczem,,

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:50, 22.01.2018

  • 0

#11 arhano1

arhano1
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Warszawa/Molde
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CE1
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:AERODECK / EG3/ED3/RA1/YH2.
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:53, 22.01.2018

Hei . Tak jak wyzej kolo :heej:  napisal jesli wal nie ruszony  i masz troche  pojecia co robisz to panewki korbowodowe na 50nm i nie ma kolejnosci tylko trzeba rowno i z wyczuciem   , glowne na 75nm je  trzeba rowno dokrecac i stopniowo najpierw 30 ,50 i 75nm  a kolo na wale 245nm przykrecone na 200 tez daje rade ... i to sa max momenty ! powodzenia.


  • 0
Od zywych wymagam tylko tyle ,niech beda dobrzy wiedzac ze sa zli !
HONDA FOREVER

#12 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:32, 22.01.2018

Nie chce mi się wierzyć że nie odbiło się to na wale.Usłyszał i zgasił silnik czy jeździł do końca.Możemy sobie gdybać bez rozebrania i weryfikacji.I nie na zasadzie jakoś to będzie.Chociaż z drugiej strony jego własność i może robić jak chce.Osobiście bym się nie podjął naprawy tego silnika bez danych składając go na ,,pałę i wyczucie,, Szklić to można - szyby w zakładzie u szklarza
Zrobisz jak chcesz.
  • 0

#13 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 23.01.2018

nie no panowie spokojnie nie jestem amatorem... wał został dany cały do szlif, panewki dobrane do szlifu, korbowody nowe tak wiec mysle ze niczego nie pominełem wziazku z ta naprawa a jesli tak to prosze o podpowiedzi. 


  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:54, 23.01.2018

Trzeba było tak pisać na samym początku.Mimo wszystko dla pewności wykonania roboty szlifierza przed montażem na gotowo sprawdziłbym luz paskami
  • 0

#15 strazak21

strazak21
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Oława
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 23.01.2018

hmm to znaczy jak sprawdzic luzy paskami?? jesli moze mi podpowiedziec oco chodzi dokladnie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wał, korbowody

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq