Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana rozrądu I-DTEC 150KM

VIII rozrząd accord diesel dtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:43, 17.01.2018

Witam, jako, że nie znalazłem takiego tematu, postanowiłem go założyć.

Jest to póki co doupkać, czysto teoretyczny temat, choć pewnie kiedyś będę musiał w końcu w rozrząd zajrzeć.

Czy ktoś robił/wymienał układ rozrządu?

Z informacji, jakie uzyskałem, wynika, że teoretycznie jego żywotność sięga nawet pół miliona km. W serwisie jak rozmawiałem przy okazji podklejenia listew ozdobnych, podpytałem, mówili, że serwisują od początku jednego CR-V z przebiegiem 430 tys z nieruszanym układem rozrządu.

Ponieważ jest to rzadko ruszany układ w przypadku VIII gen w dieslu, ciężko znaleźć informacje, co tu by należało wymienić.

Natomiast od ASO dostałem taką listę:
Zębatka napędzająca łańcuch rozrządu
Łańcuch (116L)
Napinacz kpl łańcucha rozrządu
Prowadnica łańcucha rozrządu

Wg mnie ASO jakoś mało części podało, Chyba jeszcze należałoby wymienić łańcuch pompy oleju i obie prowadnice, czego właśnie nie uwzględniono w kosztorysie aso?

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 08:36, 19.01.2018

  • 0

#2 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:42, 18.01.2018

Wg mechanika, specjalisty od hond I - dtec w porównaniu do i - ctdi ma poprawiony rozrząd i przede wszystkim natrysk oleju na łańcuch. Teoretycznie powinien być bezobsługowy i bezproblemowy pod warunkiem regularnej wymiany odpowiedniego oleju.

Kiedyś jeździłem bmw e 46 3,0d, silnik M57 czyli pierwsza, niezniszczalna wersja. Tam z rozrządem było tak: 500 tkm później obrócenie ślizgów i następne 500tkm bezproblemowej pracy rozrządu. Później niestety BMW spieprzyło sprawę i łańcuchy w 3,0d zaczęły się zrywać...


  • 0

#3 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:34, 19.01.2018

Teoretycznie tak :)

Gdyby ktoś chciał lub był zainteresowany wymiana kompletu rozrządu, to dostałem z ASO rozpisane wszystkie części i ceny, nie tylko te 4 podstawowe. Jak potrzeba mogę podać ;)

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 08:35, 19.01.2018

  • 0

#4 rokoszny

rokoszny
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:MIELEC/ ANGLIA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 28.01.2018

siemka 

podalbys  mi ta liste czesci  prosze ipozdro


  • 0
domel

#5 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:29, 28.01.2018

Podrzucę jutro ;)

EDIT:
14210-RL0-G01 Zębatka napędzająca łańcucha rozrządu - 365 netto
14410-RL0-G01 Łańcuch - 530 netto
14510-RL0-G01 Napinacz kpl. łańcucha rozrządu - 630 netto
14530-RL0-G01 Prowadnica łańcucha rozrządu - 255 netto
VAT - 409
Robocizna - 1000
Suma - 3189,40

Dodatkowo
13432-RO6-E00 zębatka napędzająca (18T) - 140 netto
13441-RBD-E01 Łańcuch (58L) - 260 netto
13450-RL0-G01 Zespół napinacza pompy olejowej - 630 netto
13460-RL0-G01 Prowadnica łańcucha pompy olejowej - 60 netto
13470-RL0-G01 Dźwignia napinacza łańcucha pompy oleju - 190 netto
13620-RBD-E00 zębatka łańcucha napędzana - 430 netto
91212-RBD-E01 Uszczelniacz olejowy - 43 x 58 x 7 - 85 netto
VAT - 412,85
Robocizna - 500
Suma - 2707,85

SUMA CAŁKOWITA - 5897,25

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 19:44, 29.01.2018

  • 0

#6 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:08, 31.01.2022

W 2018 roku byłem w aso w Bydgoszczy i tam się chwalili, że regularnie serwisują CRV 2,2 z przebiegiem 600 tyś km i rozrząd nie ruszany. Nie pamiętam dokładnie, Jedyne co naprawiali to albo turbo albo koło dwumasowe.


Użytkownik gkill edytował ten post 12:11, 31.01.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, rozrząd, accord, diesel, dtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq