Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Awaria - pozwala max. ok. 3000 obrotów

VIII obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 pik

pik
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pikardia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 15.01.2018

Witam!

 

Dzisiaj podczas jazdy przy dodawaniu gazu w pewnym momencie poczułem, że nie mogę przekroczyć granicy około 3 tys. obrotów (może trochę poniżej 3 tys.). W zakresie do 3 tys. mogłem delikatnie zmieniać obroty i jechać w zależności od biegu tak do 60 km/h (to na czwórce, a np. na dwójce czy trójce odpowiednio mniej). Przy próbie dalszego mocniejszego dodawania gazu następowało takie wyhamowanie jakie występuje tuż przed odcięciem paliwa, gdy obroty zaczynają przekraczać dopuszczalne. Na każdym biegu (włącznie z luzem) mogę dodawać gazu tylko do tych 3 tys. obrotów - przy próbie dalszego dodawania wskazówka obrotomierza wręcz spada i trzeba odpuszczać pedał gazu, bo nie wiem czy silnik by nie zgasł.

 

Gasiłem silnik, zapalałem od nowa i żadnych zmian. Ciekawe, że nie świeci się żadna kontrolka.

 

Dodam jeszcze, że chyba 3 dni temu rano po średnio mroźnej nocy, przy zapłonie (po tych 1,5 sekundy kręcenia), usłyszałem taki jakby zgrzyt, coś w rodzaju krótkotrwałego przeciągnięcia żelazem po żelazie lub jakby jakieś tryby źle ze sobą się sprzęgały (jest to mój opis dźwięku a nie podejrzenie przyczyny - to dla jasności). Brzmiało to na pewno nietypowo, ale poniewaź dalej nic nienormalnego się nie działo więc sprawę odpuściłem.

 

Kogoś może coś podobnego spotkało albo może macie jakieś podejrzenia, bo po przeczytaniu podobnych objawów w przypadku innych generacji zaczynam się nieźle obawiać. Proszę o ewentualne sugestie.

 

Pozdrawiam

pik

 

Edycja:

Przypomniałem sobie jeszcze, że dziś rano, a więc kilka godzin przed awarią, miałem ciekawe zjawisko: podczas dynamicznego przyśpieszania, bodajże na trójce, silnik w pewnym momencie w ciągu ułamka sekundy gwałtownie zwiększył obroty (wydaje mi się że pewnie z 1 tys w ułamku sekundy, choć na 100% nie jestem pewien - po prostu nie zwróciłem dokładnie uwagi). Przy stałym nacisku na pedał gazu obroty w tym omawianym momencie wzrosły nieliniowo. I pozostały takie wysokie lub niewiele niższe. Było to gdzieś w okolicach załączania się vteca, ale to nie był on, bo nigdy w taki sposób się nie załączał.


Użytkownik pik edytował ten post 19:22, 15.01.2018

  • 0

#2 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:58, 15.01.2018

Wygląda na tryb awaryjny - ale czemu i dlaczego? - bez podłączenia komputera raczej się nie dowiesz.
Ale nie panikuj, bo to nie musi być nic poważnego. Pozdrawiam
  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:18, 15.01.2018

Zgrzyt może być od rozrusznika ....zimno to się bendix cięźko cofa ...może być już brudny
  • 0
                       

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:49, 15.01.2018

Musisz sprawdzic jaki wywalilo kod bledu, bez tego to wrozenie. Mozesz uzyc np lm327 do sprawdzenia. Gdy juz masz kod bledu to bedzie wskazowka co dalej robic, bez tego ani rusz. A ten zgrzyt, tak jak pisze Wlodar to pewnie rozrusznik. Pomaga wyczyszczenie i nasmarowanie, ale zwiazku z trybem awaryjnym to nie ma.


  • 0

#5 pik

pik
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pikardia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 15.01.2018

Musisz sprawdzic jaki wywalilo kod bledu, bez tego to wrozenie. Mozesz uzyc np lm327 do sprawdzenia. Gdy juz masz kod bledu to bedzie wskazowka co dalej robic, bez tego ani rusz. A ten zgrzyt, tak jak pisze Wlodar to pewnie rozrusznik. Pomaga wyczyszczenie i nasmarowanie, ale zwiazku z trybem awaryjnym to nie ma.

 

Tylko czemu nie świeci check silnika ? Nie ma błędu?


  • 0

#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:05, 15.01.2018

A swieci w ogole przy wlaczeniu zaplonu?


  • 0

#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:12, 15.01.2018

Samodiagnostyka spinaczem - poza spinaczem nie potrzeba niczego więcej do diagnostyki...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:39, 15.01.2018

To juz dla "zaawansowanych" :lol:


  • 0

#9 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:59, 16.01.2018

Jak Ci nic po samodiagonostyce nie wyjdzie to warto pojechać no kompa i przetrzepać wszystkie wartości rzeczywiste, a także sprawdzić ciśnienie oleju.

Bo olej, zakładam że jest?

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#10 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:55, 16.01.2018

Kiedyś znajomy miał taki objaw w Vectrze i był to czujnik położenia wału. Też stawał na 3000 RPM.

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:56, 16.01.2018

Ewidentnie pracuje w trybie awaryjnym. Nie wiem tylko czemu check nie pali się. Raczej powinno walić po oczach w takiej sytuacji

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#12 pik

pik
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pikardia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 17.01.2018

Info dla tych, których może interesuje ten wątek: po podpięciu do kompa nie pokazało żadnych błędów. Sprawdzone zostało ciśnienie paliwa - było ok. Spryskane/przeczyszczone styki komputera i... wydaje się, że właśnie to pomogło!  Zaraz potem accord śmignął dziś 180 kmh bez żadnego ograniczania obrotów ze strony auta. Nie wiem jakim to cudem się stało, że to tylko styki. Bardziej chyba stawiałbym, że to może komputer zaczyna wariować. Co sądzicie?


Użytkownik pik edytował ten post 18:04, 17.01.2018

  • 0

#13 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:55, 17.01.2018

"Sa takie rzeczy na swiecie, co sie fizjologom nie snily" i to moze byc wlasnie taki przypadek :lol:. Gdzies widzialem taka statystyke, gdzie 10% wszystkich usterek powodowane byly przez luzne polaczenia i niepewne styki, wiec raczej cos w tym jest. Pojezdzisz i zweryfikujesz czy pomoglo na dobre, oby tak.


  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:29, 17.01.2018

Sterownik w komorze silnika i styki się zabrudziły?


  • 0

#15 pik

pik
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Pikardia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 18.01.2018

Sterownik w komorze silnika i styki się zabrudziły?

Same styki zostały przeczyszczone; płytka wyglądała bez zarzutu.

I dalej nie chce mi się wierzyć że taki w sumie nie za wielki brud był przyczyną objawów. Stawiam niestety na początek problemów ze sterownikiem jako takim, może jakiś zimny lut. A poprawa mogła nastąpić np. przez odpięcie sterownika od zasilania i podpięcie; taki reset. 


Użytkownik pik edytował ten post 19:50, 18.01.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq