Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Odwrotnie działające poziomowanie świateł

VIII xenon poziomowanie czujnik poziomowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 kuba055

kuba055
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 14.11.2018

krolinho gratulację. Podpowiedz, czy czujnik obracałeś,czy tylko podpiłowałeś ramię łączące ośkę czujnika z tą wajchą ?
  • 0

#17 krolinho

krolinho
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 14.11.2018

Podpiłowałem otwór w ramieniu (do którego wchodzi ośka czujnika) tak, żeby dało się ją włożyć obróconą o 180 stopni. Czujnik jest zamontowany normalnie. A najlepsze jest to, że chiński zamiennik za ok. 120 zł. śmiga jak trzeba. W ASO w Lublinie wycenili czujnik na 1200 zł.!!! (zresztą to jest chyba najdroższe ASO Hondy w Polsce)
  • 0

#18 kuba055

kuba055
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 14.11.2018

I gitara, wielkie dzięki. A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, robiłeś procedurę włączania 3 razy świateł po przekręceniu zapłonu, czy załapało bez tego?

Użytkownik kuba055 edytował ten post 21:21, 14.11.2018

  • 0

#19 krolinho

krolinho
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 14.11.2018

Działało bez tego, na wszelki wypadek zrobiłem, ale nie było żadnej różnicy. Światła ustawiałem w stacji kontroli po wymianie czujnika, zanim się zorientowałem, że działa odwrotnie. Później, już po przekręceniu ośki, nic nie zmieniałem, ustawienie świateł pozostało prawidłowe.
  • 0

#20 kuba055

kuba055
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 15.11.2018

Ok. wielkie dzięki za info.


  • 0

#21 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:15, 11.01.2019

Procedura ze spinaczem jest opisana dla VII generacji  czy ktoś może potwierdzić że opisana procedura działa w accord VIII .

Auto na płaskiej poziomej powierzchni, tylko z kierowcą, zatankowane, bez bagażu, prawidłowe ciśnienie kół itp.

Wyłączone światła mijania i zapłon.

Zewrzeć zworę serwisową SCS (Wątek "samodiagnostyka spinaczem" - piny 4 i 9 w złączu OBD2).

Włączyć zapłon.

Przed upływem 5 sekund (!) od włączenia zapłonu: trzykrotnie włączyć i wyłączyć światła mijania a następnie włączyć i pozostawić włączone (włącz-wyłącz-włącz-wyłącz-włącz-wyłącz-włącz).

Po chwili światła powinny bujnąć się góra-dół co oznacza zakończenie kalibracji czujników. Jeżeli tego nie zrobiły to coś zostało zrobione nie tak (np. nie wyrobiliśmy w 5 sekund powyżej).


  • 0

#22 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 23.09.2019

Podepnę się pod temat trochę go odświeżając. 

Padł mi czujnik poziomowania tylni w VIII gen. Kupiłem nowy z "Ali" (dedykowany do tego modelu), po wymianie działa tyle, że odwrotnie.

Czytałem na forach, że trzeba zamienić któreś kabelki, tylko pytanie które, bo są 3. Miernikiem nie ma jak podejść, bo wszystko jest szczelnie zrobione.

Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem w VIII gen.?

Na temat czujników VII gen. jest sporo, a o VIII niewiele. Nawet jak ktoś zacznie na forum temat VIII gen. to i tak za chwilę schodzi na VII.


  • 0

#23 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 23.09.2019

witam 

czy moge  jedna kwestie

 

ja tez kupilem na ali tylni czujnik, zamontowalem i mam tak ze swiatła sa dosc wysoko (do konca nie wiem czy ok nie) ale brak jakiejkolwiek reakcji na zmiany obiciązenia tylu samochodu.

jak szybko w ogole ten czujnik reaguje od momentu zmiany polozenia nadwozia wzgledem tylniej osi? ?? ale mie sie wydaje ze u mnie teraz takiej reakcji brak

czy mozecie drodzy Acoordowcy pomoć

kombi 2,4 2010 rok

 


  • 0

#24 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:49, 23.09.2019

Powinien reagować prawie natychmiast - prawie bo da się zauważyć, że najpierw wychylenie nadwozia i tuż po nim silniczki zmieniają ustawienie świateł.
  • 0

#25 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:38, 24.09.2019

Powinien reagować prawie natychmiast - prawie bo da się zauważyć, że najpierw wychylenie nadwozia i tuż po nim silniczki zmieniają ustawienie świateł.


  • 0

#26 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 24.09.2019

dzieki za info!

w takim razie co moglem zrobic nie tak ze u mnie to nie działa?

moze cos pomyliłem podczas montazu tego nowego czujnika?


  • 0

#27 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:23, 25.09.2019

Procedura ze spinaczem jest opisana dla VII generacji  czy ktoś może potwierdzić że opisana procedura działa w accord VIII .

Auto na płaskiej poziomej powierzchni, tylko z kierowcą, zatankowane, bez bagażu, prawidłowe ciśnienie kół itp.

Wyłączone światła mijania i zapłon.

Zewrzeć zworę serwisową SCS (Wątek "samodiagnostyka spinaczem" - piny 4 i 9 w złączu OBD2).

Włączyć zapłon.

Przed upływem 5 sekund (!) od włączenia zapłonu: trzykrotnie włączyć i wyłączyć światła mijania a następnie włączyć i pozostawić włączone (włącz-wyłącz-włącz-wyłącz-włącz-wyłącz-włącz).

Po chwili światła powinny bujnąć się góra-dół co oznacza zakończenie kalibracji czujników. Jeżeli tego nie zrobiły to coś zostało zrobione nie tak (np. nie wyrobiliśmy w 5 sekund powyżej).

 

Hej,

Jak już tak sobie rozmawiacie o światłach to chciałem zapytać o tryb "serwisowy".

Chodzi mi o stan w którym światła są w środkowym położeniu - można je wtedy ustawić na stacji diagnostycznej (przy normalnym obciążeniu auta) i po wyjściu z niego tak zostaną.

Po zmianie obciążenia oczywiście zaczną się regulować góra/dół (później już poza trybem serwisowym).

 

Chodzi o to, żeby wykorzystywać pełną regulację i dobrać właściwy punkt pracy. Jest coś takiego w accordach ?

/e12


  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 08:54, 25.09.2019

Tak, musisz wykonać procedurę opisaną powyżej przez @triksi

Wtedy sterownik nauczy się pozycji neutralnej czujników i ustawi światła w pozycji "środkowej".

Następnie na stacji diagnostycznej, w klasyczny sposób tj. śrubami przy reflektorach należy je ustawić tak, żeby świeciły "dobrze" .


Użytkownik klosz007 edytował ten post 08:56, 25.09.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 08:57, 25.09.2019

dzieki za info!

w takim razie co moglem zrobic nie tak ze u mnie to nie działa?

moze cos pomyliłem podczas montazu tego nowego czujnika?

 

Miałem to samo po wymianie tylnegop czujnika w VII. Musisz zorbić procedurę uczenia pozyczji spoczynkowej czujników. @triksi opisał powyżej (jest taka sama dla VII i VIII).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 08:57, 25.09.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#30 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:11, 25.09.2019

Tak, musisz wykonać procedurę opisaną powyżej przez @triksi

Wtedy sterownik nauczy się pozycji neutralnej czujników i ustawi światła w pozycji "środkowej".

Następnie na stacji diagnostycznej, w klasyczny sposób tj. śrubami przy reflektorach należy je ustawić tak, żeby świeciły "dobrze" .

 

hmmm to jest inaczej niz w grupie VW... tam sie wprowadza światła w serwis, ustawia i wychodzi.

Czyli jeżeli dobrze rozumuję, to przeprowadzenie tej procedury w Hondzie jest najlepszą drogą do "zepsucia" sobie aktualnego ustawienia wysokości świateł ???

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 09:14, 25.09.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, xenon, poziomowanie, czujnik poziomowania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq