Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odwrotnie działające poziomowanie świateł

VIII xenon poziomowanie czujnik poziomowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 czerwiec650

czerwiec650
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reda
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 12.01.2018

Witam.

Temat się już powtarzał, ale nigdzie nie znalazłem takiego problemu.

Otóż, jakiś czas temu padł mi czujnik poziomowania ksenonów - tył. Wymieniłem go na używkę, wykonałem reset przy pomocy spinacza. Po tej operacji, przy obciążaniu tyłu, światła idą jeszcze bardziej do góry. Kupiłem kolejny czujnik, tym razem nowy - po wymianie ta sama sytuacja. Co może być przyczyną? Jakiś czas temu miałem problem z lewą lampą -po wymianie żarówki świeciła bardzo wysoko. Mechanik musiał się namęczyć, żeby wcisnąć tam jakąś "kulkę". Czy możliwe jest żeby odwrotnie coś podpiął? Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów.


  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 367 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:47, 12.01.2018

Raczej źle zamontował sam czujnik i teraz działa w odwrotnym kierunku.

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#3 czerwiec650

czerwiec650
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reda
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 12.01.2018

Nie da się odwrotnie zamontować czujnika.
  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4903 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:52, 12.01.2018

Pytanie czy kombi czy sedan... Bo te czujniki nie są takie same.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 czerwiec650

czerwiec650
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reda
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 12.01.2018

Sedan. Oba czujniki niby do sedana miały pasować. A czym się one różnią?
  • 0

#6 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 367 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:52, 13.01.2018

Nie da się odwrotnie zamontować czujnika.

A nie da się tam samego ramienia jakoś przekręcić? Tak o 180*?

jeżdżem HONDOM :)
  • 0

#7 czerwiec650

czerwiec650
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reda
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 13.01.2018

No właśnie tak to zrobili, że się nie da. Nie pause inaczej.
  • 0

#8 krolinho

krolinho
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 05.11.2018

Podepnę się pod temat trochę go odświeżając. 

Padł mi czujnik poziomowania tylni w VIII gen. Kupiłem nowy z "Ali" (dedykowany do tego modelu), po wymianie działa tyle, że odwrotnie.

Czytałem na forach, że trzeba zamienić któreś kabelki, tylko pytanie które, bo są 3. Miernikiem nie ma jak podejść, bo wszystko jest szczelnie zrobione.

Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem w VIII gen.?

Na temat czujników VII gen. jest sporo, a o VIII niewiele. Nawet jak ktoś zacznie na forum temat VIII gen. to i tak za chwilę schodzi na VII.


  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4475 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 00:34, 06.11.2018

Z tego co pamiętam to dwa skrajne trzeba zamienić
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#10 rafal1a

rafal1a
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 06.11.2018

Jak wymieniałem tylny czujnik poziomowania w accord VIII to czujnik zakupiłem od Civica UFO. Z racji tego, że w Civicu czujnik jest zamontowany odwrotnie jak w Accordzie, miałem ten sam problem, że działał odwrotnie i zmiana kabli nic nie dawała. Okazało się, że wystarczy spiłować pilnikiem zaokrąglaną część ośki czujnik, tak żeby dało się ośkę zamontować obróconą o 180 stopni w ramieniu i wszystko działa elegancko. Może w chińczyku jest tak samo. Ewentualnie można piłować ten łuk w ramieniu, ale miałem zapieczone śruby i piłowałem na ośce. Na Twoim miejscu przed zabawą z kablami odkręciłbym ramię od czujnika i obróciłbym ośkę o te 180 stopni i próbowała ręcznie kręcić ośką i zobaczysz czy to działa, tylko tak żeby samochód nie spadł Ci na głowę :lol: .

 

Edit.

po przekręceniu ośki o 180 stopni, trzeba przeprowadzić procedurę poziomowania świateł, spinacz w 4-9, trzy razy włącz/wyłącz światła po włączeniu zapłonu w ciągu 5 sekund.


Użytkownik rafal1a edytował ten post 14:05, 06.11.2018

  • 1

#11 krolinho

krolinho
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 08.11.2018

Jak wymieniałem tylny czujnik poziomowania w accord VIII to czujnik zakupiłem od Civica UFO. Z racji tego, że w Civicu czujnik jest zamontowany odwrotnie jak w Accordzie, miałem ten sam problem, że działał odwrotnie i zmiana kabli nic nie dawała. Okazało się, że wystarczy spiłować pilnikiem zaokrąglaną część ośki czujnik, tak żeby dało się ośkę zamontować obróconą o 180 stopni w ramieniu i wszystko działa elegancko. Może w chińczyku jest tak samo. Ewentualnie można piłować ten łuk w ramieniu, ale miałem zapieczone śruby i piłowałem na ośce. Na Twoim miejscu przed zabawą z kablami odkręciłbym ramię od czujnika i obróciłbym ośkę o te 180 stopni i próbowała ręcznie kręcić ośką i zobaczysz czy to działa, tylko tak żeby samochód nie spadł Ci na głowę :lol: .

 

Edit.

po przekręceniu ośki o 180 stopni, trzeba przeprowadzić procedurę poziomowania świateł, spinacz w 4-9, trzy razy włącz/wyłącz światła po włączeniu zapłonu w ciągu 5 sekund.


Dzięki, faktycznie ma to sens. W wolnej chwili spróbuję podpiłować ramię i niezwłocznie powiadomię o efektach.


  • 0

#12 kuba055

kuba055
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 10.11.2018

Witam. Mógłby mi ktoś przybliżyć o co chodzi z tym spinaczem 4-9. gdzie dokładnie trzeba zrobić zworkę/?


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6643 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 53
Super

Napisano 17:53, 10.11.2018

Widziałeś

http://www.accordklu...styka-spinaczem



Wysłane z ALE-L21
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#14 kuba055

kuba055
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 11.11.2018

Dzieki :zoltek:


  • 0

#15 krolinho

krolinho
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 14.11.2018

Eureka!!!

Podpiłowałem ramię, obróciłem ośkę i wszystko działa jak ta lala.

Procedura poziomowania poszła bez zwierania styków.

Dzięki rafal1a.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, xenon, poziomowanie, czujnik poziomowania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq