Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Podkładka chłodząca z H22 do F20B3

V podkładka

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:49, 07.01.2018

Pytanko mam odnośnie montażu podkładki chłodzącej montowanej w silnikach F22Z2 oraz H22A7.

Normalnie jest montowana między blok silnika i filtr.

Zasilanie płynem idzie z bloku silnika a powrót do rury łączącej termostat z pompą wody.

Z racji chÄ™ci zamontowania do aero (F20B3) w którym rura Å‚Ä…czÄ…ca pompÄ™ wody z termostatem nie ma króćca dodatkowego do podkÅ‚adki a w bloku jest zaÅ›lepka mój plan jest na podÅ‚Ä…czenie pod instalacjÄ™ LPG i wyjÅ›cie z reduktora. 

Nie będzie tak prosto, bo nie ma miejsca na zamontowanie przewodów chłodzenia a rury nie chcę wymieniać.

 

Plan jest na zamontowanie najpierw podkładki pod czujniki a dopiero później zamontowanie podkładki chłodzącej.

Będzie trzeba dorobić śrubę, ale to nie problem.

 

Pytanie jest takie. 

Oryginalnie - olej z bloku wpÅ‚ywa do podkÅ‚adki, z niej do filtra, z filtra otworami w  Å›rubie z powrotem do podkÅ‚adki i znów do Å›ruby no i z powrotem do bloku. 

Śruba nr 18 ma otwory i dławik w środku,

 

Pytanie jest takie - czy jeśli zmienię śrubę na taką bez otworów i nie zasilę podkładki na powrocie z filtra oleju to czy różnica ciśnień może w jakiś sposób uszkodzić podkładkę?

Teoretycznie różnica ciśnień będzie między płynem (1,1 bar) a atmosferą więc nie powinno być problemu.

Robił ktoś już takie rzeczy?

Poniżej schemat dla zainteresowanych.

 

 

 

http://japancars.ru/...&nplblk=E__1301


  • 0

#2 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:13, 08.01.2018

Poszukaj informacji czy ma to sens bo pamiętam że w civicu to prawie nic nie dawało. Już bardziej do dogrzania oleju niż schłodzenia. Jedynie dodatkowa chlodnica miała sens a widziałem w innym temacie, że temperatury masz znaczne. U mnie przy takich prędkościach (140 km/h) w b18c4 z kompresorem olej miał koło 100 stopni a tam też kolektor szedł zaraz pod miską.

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, podkładka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq